Kerro yksikin hyvä syy opiskelijabileisiin osallistumiseen
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lukion ekalla, alkusyksystä luokanvalvoja järjesti uusille oppilaille iltatilaisuuden koululla, jossa pystyi tutustumaan uusiin koulukavereihin. En viitsinyt mennä, kun bussit kulki huonosti. Seuraavana päivänä suunnilleen kaikki oli ystävystyneet paitsi mlnä. Harmitti pitkään.
Omille lapsille sanoin, että kannattaa mennä syksyllä kaikkeen mukaan, niin tutustuu heti toisiin ja saa kavereita. Ne samat tyypit tulee jossain vaiheessa työuraa vastaan.
Oma lukioura on juuri loppumaisillaan, voin sanoa etten osallistunut juuri mihinkään. Jätin joulu/kevätjuhlat välistä, en osallistunut wanhoihin enkä penkkareihin. Lukiossa minulla kuitenkin oli pari hyvää ystävää jo ala-asteelta asti, ja sain uusiakin pari tai ainakin tuttavuksia. En tunne jääneeni mistään paitsi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi olla hauskaa. Minulla ainakin usein oli vaikka olenkin aina ollut suht ujo enkä mikään bilettäjäluonne.
Selvä, kiva. Mitä hauskaa siellä oli, jos saan kysyä? -ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylpeä nössö?
En tunne itseäni nössöksi vain sen takia, koska en tykkää käydä bileissä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus saada synnytysaukkoa!😛
Siellä on vain ällötyksiä niinkuin tämä ylläoleva
Älä jätä edes yhtä kertaa väliin, se kuuluu elämän tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lukion ekalla, alkusyksystä luokanvalvoja järjesti uusille oppilaille iltatilaisuuden koululla, jossa pystyi tutustumaan uusiin koulukavereihin. En viitsinyt mennä, kun bussit kulki huonosti. Seuraavana päivänä suunnilleen kaikki oli ystävystyneet paitsi mlnä. Harmitti pitkään.
Omille lapsille sanoin, että kannattaa mennä syksyllä kaikkeen mukaan, niin tutustuu heti toisiin ja saa kavereita. Ne samat tyypit tulee jossain vaiheessa työuraa vastaan.
No mä sain lukiossa kavereita "vasta" muutama viikko sen alkamisesta. En mä niissä alun ryhmäytymisjutuissa vielä keneenkään tutustunut, muttei se estänyt tutustumasta myöhemmin. Sekin tapahtui täysin sattumalta, ei millään tavoin suunnitellusti. Ei kannata ylikorostaa ryhmäytymisten tai jonkun ns. ensimmäisen viikon merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kuuluu elämän tapahtumiin? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kuuluu elämän tapahtumiin? -ap
Ei se kuulukaan. Ei kannata kuunnella näitä vanhempien ihmisten ehdottomuuksia. Ehdotonta elämässä on vain verot ja kuolema, kaikki muu on valinnanvaraista. Elämä on improvisoitu näytelmä, ei mikään tarkan protokollan marssi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lukioura on juuri loppumaisillaan, voin sanoa etten osallistunut juuri mihinkään. Jätin joulu/kevätjuhlat välistä, en osallistunut wanhoihin enkä penkkareihin. Lukiossa minulla kuitenkin oli pari hyvää ystävää jo ala-asteelta asti, ja sain uusiakin pari tai ainakin tuttavuksia. En tunne jääneeni mistään paitsi. -ap
Entä sitten kun muutat uudelle paikkakunnalle opiskelemaan etkä tunne sieltä yhtään ketään?
Jos kysyt tätä Vauva-palstalla, niin luultavasti ei ole sinulle yhtään syytä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sit
Se on sitten voi voi, jos en löydä uusia ystäviä. Kyllä sitä yksinkin pärjään. -ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyt tätä Vauva-palstalla, niin luultavasti ei ole sinulle yhtään syytä mennä.
Ei olekaan, minulla vaan on tylsää ja haluan kuulla ihmisten mielipiteitä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä sain lukiossa kavereita "vasta" muutama viikko sen alkamisesta. En mä niissä alun ryhmäytymisjutuissa vielä keneenkään tutustunut, muttei se estänyt tutustumasta myöhemmin. Sekin tapahtui täysin sattumalta, ei millään tavoin suunnitellusti. Ei kannata ylikorostaa ryhmäytymisten tai jonkun ns. ensimmäisen viikon merkitystä.
Jep, voihan sitä porukkaa vaihtaa myöhemmin jos ne olekkaan kivoja, alkavat puhua pahaa muista tms
Vierailija kirjoitti:
Tutustuminen, kaverien saaminen, hauskanpito, verkostoituminen, ryhmäytyminen yms. Ei ole pakko, jos nämä eivät itselle ole tarpeita. Monille ovat. Jokaisen omia valintoja.
Juuri näin. Omista yöseuralaisista yli puolet olisi jäänyt kokematta ilman opiskelijabileitä. Vaimokin löytyi niistä (viidennen vuoden keväällä vasta 😉 ).
t. M38v, ylempi korkeakoulututkinto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi olla hauskaa. Minulla ainakin usein oli vaikka olenkin aina ollut suht ujo enkä mikään bilettäjäluonne.
Vähän ylimalkainen kysymys. Eri kerroilla oli hauskaa eri syistä. Joskus tutustuin uusiin ihmisiin. Joskus oli hauskaa ihan vain omien kavereiden kanssa koska tapahtuma itsessään oli viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylimalkainen kysymys. Eri kerroilla oli hauskaa eri syistä. Joskus tutustuin uusiin ihmisiin. Joskus oli hauskaa ihan vain omien kavereiden kanssa koska tapahtuma itsessään oli viihdyttävä.
Selvä. -ap
Oletko ylpeä nössö?