Miksi miehet kiusaa yhtä porukan naisista?
Eli lyhykäisesti meillä on kaveriporukka joka koostuu viidestä miehestä ja naisesta. Miehet ja naiset ovat pariskuntia. Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt miksi meidän muiden naisten kumppanit kiusaavat yhden miehen naista tästä porukasta.
Sellaista ihmeellistä härnäämistä. Yritetään saada nainen suuttumaan esim. omalle miehelleen. Tämä kaikki on olevinaan hauskaa.
En ymmärrä ollenkaan.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Koin peruskoulussa poikien taholta sellaista kiusaamista, joka ei taatusti johtunut ihastumisesta. Ehkä aikuisista miehistä löytyy samanlaisia kiusaajia, joilla on tarve nöyryyttää.
Hitto en ole ikinä nähnyt poikien kiusaavan tyttöjä, muuta kuin ihastuksesta. Muistan kyllä vielä miten julmia likat olivat toisilleen, ei jätkät edes pysty sellaiseen nokkimiseen. Muistan myös pahimmat nokkijat ja painanut visusti mieleeni, että kyseessä on pahasti luonnevammainen yksilö, jota on syytä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koin peruskoulussa poikien taholta sellaista kiusaamista, joka ei taatusti johtunut ihastumisesta. Ehkä aikuisista miehistä löytyy samanlaisia kiusaajia, joilla on tarve nöyryyttää.
Hitto en ole ikinä nähnyt poikien kiusaavan tyttöjä, muuta kuin ihastuksesta. Muistan kyllä vielä miten julmia likat olivat toisilleen, ei jätkät edes pysty sellaiseen nokkimiseen. Muistan myös pahimmat nokkijat ja painanut visusti mieleeni, että kyseessä on pahasti luonnevammainen yksilö, jota on syytä vältellä.
Hmm. Parhaista ystävistäni yksi oli reippaasti ylipainoinen, toisella oli hammasraudat ja minulla silmälasit. Pojat kiusasivat meitä melko rankasti, ihan löivät, tönivät, varastelivat ja piilottelivat tavaroita, nimittelivät ja huutelivat törkeyksiä. Emme olleet kedon kauneimpia kukkasia, joten tuskin liittyi mitenkään ihastukseen. Kympin oppilaita ja luokan parhaita miltei kaikissa lukuaineissa kylläkin. Eri
Kouluaikana mikään poikien taholta tuleva kiusaaminen ei johtunut ihastumisesta. Alaluokilla jopa pelkäsin yhtä poikaa, joka vaani ja uhkaili minua koulumatkoilla. Myöhemmin kyllä kaverustuimme vähäksi aikaa, mutta emme puhuneet aikaisemmasta kiusaamisesta. Meidän välillä ei ollut koskaan mitään ihastumista. Muuten pojat kiusasivat sillä tavalla, että sen ainoa tarkoitus oli pilkata, nöyryyttää ja osoittaa miten nolo, typerä ja epäviehättävä olen. Olen pettynyt siihen, että kouluvuodet menivät noin ja itsetuntoani tuhottiin. Joillakin muilla luokilla näin ihan hyvää luokkahenkeä tyttöjen ja poikien välillä. Sain kyllä korvaavia kokemuksia myöhemmin kun muutuin viehättävämmäksi ja aloin saada muualta myönteistä huomiota.
Kouluvuosien perusteella uskon täysin, että miehet voivat kiusata ja alistaa naisia pelkästään nöyryyttämistarkoituksessa. Itse en jäisi sellaiseen kaveripiiriin.
Joo, kyllä ne pojat kiusaa tyttöjä ihan ilkeyttään. Minua kiusasi nimenomaan pojat, koko yläasteen. Ja ulkonäöstä. Minulla oli aknea ja olin vähän köyhemmästä perheestä. Joten vaatteet ei olleet ihan sitä muotia kuin muilla. Ei ne todellakaan ollut ihastuneita, päinvastoin. Yksi poika ehkä vähän oli ihastunut ja hän ei kiusannut. Pojat kiusaa niitä tyttöjä jotka on niiden mielestä rumia tai ällöjä. Tytöt ei koskaan kiusannut, mutta ei ne myöskään ollut oikein kavereitakaan. Pelkäsivät että niitäkin sitten kiusattaisiin. Joten ihan puppua tuo, että olisivat kiinnostuneita. Ainakin jos puhutaan ihan kunnolla kiusaamisesta eikä mistään pikku naljailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt joku erikoinen mies jankkaa tätä, että miehen pskamainen ilkeä käytös tarkoittaa että mies on kiinnostunut. Miten ihmeessä? Toimitko sinä itse todella niin, että näet kiinnostavan naisen vaikka baarissa, ja menet hänelle vittuilemaan? Niinkö toimitaan jos on kiinnostunut?
Korjaus täällä on useita miehiä, jotka kertovat miten asioiden laita on. Kirjoitustyylistä päätellen vähintään viisi eri tyyppiä ja kaikki ovat oikeassa. Rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Se on sitä negaamista, jolla pehmitetään naista poimittavaksi.
Tulkaas nyt sankarit kertomaan miten usein tämä taktiikka on oikeasti toiminut. Minä olen nähnyt lukuisia kertoja, kun nainen kääntyy kannoillaan kun mies laukoo vittumaisen kommentin.
Tuo "vittuilulla pehmittäminen" taktiikka on tuttu jostain how i first met your mother ja varmaan muistakin sitcomeista, mutta ne ei ole tosielämää. Ehkä saattaa toimia jollekin miehelle joka on tosi komea ja rikas ja kuuluisa, sellainen kun voi olla täysi mulkero ja silti käy flaksi, koska on komea rikas ja kuuluisa. Ei haittaa se paska luonne. Mutta tavismies? Perseilykäytöskö toimii? Mikä teitä oikein vaivaa, selitätte näin että teillä on oikeus käyttäytyä paskamaisesti, koska " te osoitatte rakkautta"? Voi hv.
Siis aina löytyy niitä miehiä (joitakin) jotka toimii näin, mutta ei se ole niin yleistä kuin kuvittelette, eikä mitenkään välttämättä johda toivottuun lopputulokseen.
Tämä keski-ikäinen mies, SpeechProf on tehnyt aiheesta useita videoita. Siis tästä, että moni mies luulee vittuilun ja alistamisen olevan toimiva tapa naisiin tutustuessa - >
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei jätkät pysty. Jätkät vetää pataan ja nykyään kuvaavat nämä fyysiset nöyryytykset someen, lennokkaiden meemi-tekstien tai naurettavan rallatusmusiikin kanssa. Kyllä ne pojatkin osaa. Koskelan teinisurman kiusaajat oli poikia.
Yksi misogynian muoto on tuo, että aina muistetaan sanoa tyttöjen kiusaamisen olevan paljon ilkeämpää.
Kysypä siltä pojalta, joka tulee poikaporukan kiusaamaksi joka päivä. Ottaisiko mieluummin turpiin vai sanallista nälvintää.
Tässä ketjussa varmaan turvaudutaan tuohon helppoon ihastumisselitykseen, koska ei haluta nähdä sitä ikävää tosiasiaa, että miehet tosiaan voivat kiusata naista ihan oikeasti ja nöyryyttääkseen häntä naisena. Luultavasti he kiusaavat myös naisen miestä, eli eivät ole oikeita kavereita. Tuossa kaveripiirissä vaikuttaa olevan jotakin pahasti vialla. Kiusaaminen rikkoo kaikkien välejä eli koko ryhmää.
Oman itsetuntoni on kyllä ihan pojat kiusaamisellaan tuhonneet. Ja nimenomaan nöyryyttämällä, näpäyttämällä ja alistamalla.
Naisten välinen kiusaaminen on pitkälti paskan puhumista selän takana, juoruaminen ja ulkopuolelle jättäminen. Ei kivoja asioita nuokaan ja varmasti vaikuttaa myös itsetuntoon.
Yksikään nainen ei ole kuitenkaan kokemut tarpeelliseksi nöyryyttää ja näyttää mulle paikkaani. Toisin kuin monet miehet.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kateellisia naisesta, se on aika yleistä. Omat naiset rumempia ja tyhmempiä.
Todellisuudessa kiusaaminen johtuu vain harvoin, jos koskaan, kateudesta. useammin kiusattu on vain jollain ratkaisevalla tavalla huomattavan erilainen.
Eilisen teerenpoika. Kateus on erilaisuuden rinnalla yksi pää syistä.
Vallankäytöltä tuo kaveriporukkanne touhu kuulostaa eikä miltään ihastumiselta. Itsetuntovammaiset miehen reppanat, jotka ei ole varmaan koskaan saaneet minkäänlaisia tunnetaitovalmiuksia, purkavat omaa epävarmuuttaan ja saavat hetkellisen itsetuntoboostauksen, jolle voivat sitten yhdessä rinkirun*ata ja läimiä toisiaan selkään.
Miesten kesken on aina joku nokkimisjärjestys ja hierarkia. Jos joku tätä järjestystä millään tavalla uhkaa niin uhkaaja pitää palauttaa pikimmiten ruotuun. Se hierarkian uhkaaja ei välttämättä ole edes tuo kiusattu nainen vaan hänen miehensä. Koska kyseessä on naisista ja miehistä koostuva kaveriporukka niin kiusaaminen kohdistetaan aina ennemmin naiseen kuin mieheen.
Täällä taannoin pyöri ketju jossa joku nainen ihasteli miesten rentoja kaveriporukoita. No ne rennot porukat perustuu aina hierarkialle jossa joku on aina kiusaamisen ja härnäämisen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Parhaista ystävistäni yksi oli reippaasti ylipainoinen, toisella oli hammasraudat ja minulla silmälasit. Pojat kiusasivat meitä melko rankasti, ihan löivät, tönivät, varastelivat ja piilottelivat tavaroita, nimittelivät ja huutelivat törkeyksiä. Emme olleet kedon kauneimpia kukkasia, joten tuskin liittyi mit
Katos vaan sellaistakin siis sattuu. Hammasrautoja tai silmälaseja ei muuten lue miinukseksi kuin tytöt itse, poikien mielestä pieni epätäydellisuus on lähinnä plussaa. Tekee kohteesta jotenkin helpommin lähestyttävän ja inhimillisemmän. Ei se olekkaan mikään taivaasta pudonnut keijuolento.
En ikinä haluaisi olla mukana tuollaisessa kaveriporukassa, jossa kaikki ovat jollakin tavalla osallisina yhden ihmisen kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vai ei jätkät pysty. Jätkät vetää pataan ja nykyään kuvaavat nämä fyysiset nöyryytykset someen, lennokkaiden meemi-tekstien tai naurettavan rallatusmusiikin kanssa. Kyllä ne pojatkin osaa. Koskelan teinisurman kiusaajat oli poikia.
Yksi misogynian muoto on tuo, että aina muistetaan sanoa tyttöjen kiusaamisen olevan paljon ilkeämpää.
Kysypä siltä pojalta, joka tulee poikaporukan kiusaamaksi joka päivä. Ottaisiko mieluummin turpiin vai sanallista nälvintää.
En muista, että niitä paria heikointa lenkkiä olisi kukaan päivittäin vetänyt turpiin. Enemmän kärsi, jos oli jollain tavoin uhka nokkimisjärjestykselle, köyhä, poikkeava tai ulkopuolinen. Itsekkin joudin tappelemaan noin viikoittaan läpi peruskoulun, vaikka en olisi halunnut semmoista ollenkaan. Olisi varmaan pitänyt ottaa pari kertaa kunnolla turpiin, niin sitten olisi saanut olla enimmäkseen rauhassa. Ai miksi jouduin, varmaan koska olin tyttöjen naurattaja koomikko ja sain huomiota. Tai sitten joku muu syy, mistä näistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Parhaista ystävistäni yksi oli reippaasti ylipainoinen, toisella oli hammasraudat ja minulla silmälasit. Pojat kiusasivat meitä melko rankasti, ihan löivät, tönivät, varastelivat ja piilottelivat tavaroita, nimittelivät ja huutelivat törkeyksiä. Emme olleet
Katos vaan sellaistakin siis sattuu. Hammasrautoja tai silmälaseja ei muuten lue miinukseksi kuin tytöt itse, poikien mielestä pieni epätäydellisuus on lähinnä plussaa. Tekee kohteesta jotenkin helpommin lähestyttävän ja inhimillisemmän. Ei se olekkaan mikään taivaasta pudonnut keijuolento.
Jaa, oltiin niin helposti lähestyttäviä, oikein sopivia kiusaamisen kohteita. Ystäväni sai kyllä hammasraudoistaan kuulla olevansa milloin mikäkin monsterimutantti ja suurta hupia heille oli lounaan jälkeen seurata pihalla tai käytävällä ja repiä vaatteista tai hiuksista nähdäkseen onko rautoihin tarttunut jokin salaatinlehti. Minun kimppuuni käytiin useasti niin porukalla, että silmälasit napattiin päästä ja huudeltiin että tule sokea rillirousku hakemaan. Varmaan nuo pojat niin tykkäsivät meidän epätäydellisyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, oltiin niin helposti lähestyttäviä, oikein sopivia kiusaamisen kohteita. Ystäväni sai kyllä hammasraudoistaan kuulla olevansa milloin mikäkin monsterimutantti ja suurta hupia heille oli lounaan jälkeen seurata pihalla tai käytävällä ja repiä vaatteista tai hiuksista nähdäkseen onko rautoihin tarttunut jokin salaatinlehti. Minun kimppuuni käytiin useasti niin porukalla, että silmälasit napattiin päästä ja huudeltiin että tule sokea rillirousku hakemaan. Varmaan nuo pojat niin tykkäsivät meidän epätäydellisyyksistä.
Ikävää kun tuollaista tapahtui, olen todella pahoillani puolestasi. Kerron sulle tarinan opettajan upeasta ideasta. Metelöin häiriköin ja heittelin kumin paloilla vähän kaikkia ja opetta ja sai mielestään kerrassaan upean idean ja laittoi mut pari pulpettiin yhden hikaritytön kanssa, punainen tukka ja hammasraudat. Just se josta pidin kaikkein eniten ja kenen huomiota salaa hain. Hitto me supistiin ja tirskuttiin viikon tunnit vierekkäin samassa pulpetissa kunnes meidät erotettiin, koska olimme aivan hemmetisti häiriöksi kaikille muille. Sellainen oli ensirakkaus kuudennella luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää kun tuollaista tapahtui, olen todella pahoillani puolestasi. Kerron sulle tarinan opettajan upeasta ideasta. Metelöin häiriköin ja heittelin kumin paloilla vähän kaikkia ja opetta ja sai mielestään kerrassaan upean idean ja laittoi mut pari pulpettiin yhden hikaritytön kanssa, punainen tukka ja hammasraudat. Just se josta p
Opettajat nyt eivät olleet kovin fiksuja. Rakkaudesta se hevonenkin potkii oli lause mikä kuultiin monta kertaa, että älkää välittäkö, pojat on poikia. No ei tasan vähentänyt kiusaamista. Sitten opettajat pitivät jotakin naurettavia "keskustelutilaisuuksia" joissa kiusaajien piti pyytää anteeksi ja meidän sanoa antavamme anteeksi, sitten paiskattiin kättä ja sama meno jatkui. Ja auta armias, jos puolustauduit kiusaajaa vastaan ja todella menit ottamaan ne napatut silmälasit vähemmän ystävällisesti takaisin, niin sinähän olit syyllinen ja jouduit pyytämään kiusaajalta anteeksi. Sinun opettajasi yritti käyttää sitä tyttöä reguloimaan häirikköpojan käytöstä, todella surkea idea ja kasvatusmalli todellakin.
Sen naisen mies on porukan alin, muuten eivät uskaltaisi kiusata. Kauhea tilanne, kannattaisi vaihtaa kaveripiiriä heti.
Varmasti niin, että yhdellä porukasta päässä viiraa ja muut eivät uskalla olla eri mieltä eli menevät lauman johtajan mukana kuin sieluttomat lampaat. Ovat yhden ohjailtavissa.
Tai ne jonnet voivat ihan itse vaikka vetää hanskaan tai kokeilla itsehillintää.