Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käsityö ideoita sellaisia yksinkertaisia olis josta joku vois maksaa

Vierailija
12.04.2025 |

Onko ideoita mitä vois vaikka virkkaamalla tehdä josta joku vois vähä maksaakin..🤔

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkattu kesämekko olisi tosi hieno. Tosin pitäisi olla alusmekko alla. Minulla oli joskus valkoinen virkattu mekko, ostomekko. Muutamakin ihminen tuli kadulla ihastelemaan. Sellaisen tekemisessä on työtä. 

Vierailija
22/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisipa teettää pitsineuleena virkatun neuletakin tai neuleen kesäksi. Sellaiselle ei ole tekijöitä Suomessa.

Tekijöitä kyllä on, mutta kun tuollaiselle tulisi hintaa niin paljon, ettet sinä tai kukaan siitä halua maksaa. 

Etenkin kesänduleet tehdään ohuesta langasta, ja teko vie aikaa. 

Miksi et opettele itse kutomaan tai virkkaamaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisipa teettää pitsineuleena virkatun neuletakin tai neuleen kesäksi. Sellaiselle ei ole tekijöitä Suomessa.

Tekijöitä kyllä on, mutta kun tuollaiselle tulisi hintaa niin paljon, ettet sinä tai kukaan siitä halua maksaa. 

Jos tykkää tehdä ja saa siitä rahaa myös. Mekosta olisin valmis maksamaan 250 €, virkatusta jakusta 200 €. Ei tarvis ihan ilmaiseksi tehdä. Käsityön arvo on Suomessa todella pieni. Kaikessa käsityössä. Temusta saa kaikkea puoli-ilmaiseksi. 

Vierailija
24/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Käsitöitä ei Suomessa arvosteta, valitettavasti.

Arvostan kyllä, pienestä kivijalka-liikkeestä ostettuna minulle oli liian kalliita.

Vierailija
25/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kyllä, pienestä kivijalka-liikkeestä ostettuna minulle oli liian kalliita.

Nettimarkkinointi on oikea tapa. Pitää saada tuote jonkun somevaikuttajan ylle. Ja tehdä sarjana. 

Vierailija
26/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on vähän se asenne käsin tehtyyn että jos ehkä joskus pystyisi jaksaisi itsekin samanlaisen tekemään, ei siitä haluta maksaa. Jopa hekin jotka itse eivät osaa tehdä käsitöitä eivät halua maksaa koska ajatellaan että kyllähän tuon ''helposti'' oppii ja voisi itsekin tehdä tai pyytää jotain tuttua tekemään, ilmaiseksi tietenkin.

Sinulla taitaa olla lokki-ystäviä ?

Vierailija
27/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni kaveri on innokas neuloja. Minä maksoin sille pyytämänsä 30€, että neuloi minulle toiveidenimukaiset villasukat, kun en kaupasta löytänyt mieleisiäni. On parhaat sukat ikinä. Ei se varmaan tuntipalkoille päässyt, mutta kun olisi neulonut jotain kuitenkin.

Kai se 30e oli vain työpalkka ja maksoit langat erikseen?

Sanoo hinnan heti, ettei ostajan tarvitse arvailla,    tarkoitit ?

Vierailija
28/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää tehdä ja saa siitä rahaa myös. Mekosta olisin valmis maksamaan 250 €, virkatusta jakusta 200 €. Ei tarvis ihan ilmaiseksi tehdä. Käsityön arvo on Suomessa todella pieni. Kaikessa käsityössä. Temusta saa kaikkea puoli-ilmaiseksi. 

Jos virkatun jakun tekoon menee se 40h, tulee tuntipalkaksi vitosen tunti. Siitä vähennetään materiaalikulut ja tunnokkaammat ottaa verot pois.

Tarkennatko mikä on sinun käsityksesi ilmaiseksi tekemisestä ja puoli-ilmaisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi