Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei äänestä

Vierailija
12.04.2025 |

Tämä aiheuttaa häpeän tunnetta kun on niin sivistymätön ja kun jotkut kysyy niin valehtelen.

Miten saisin hänet äänestämään ja varsinkin kun on kyse naisesta jotka taistelivat äänioikeutensa puolesta, koen tästä vielä enemmän häpeää.

Eroakin miettinyt asian vuoksi. Pitkä suhde takana mutta tämä ollut aina synkkä pilvi kun tulee ajankohtaiseksi.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä teksti hänelle, eiköhän asia sillä ratkea

Vierailija
2/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten äänioikeutta on vastusteltu pääsääntöisesti sillä, että naisten paikka on kotona lapsia hoitamassa. Mikäli naisilla olisi äänioikeus, nämä hylkäisivät nämä perinteiset velvollisuudet, mikä johtaisi muun muassa masennukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika junttia suoraan sanoen. En näe mitään järkevää syytä olla käyttämättä äänioikeuttaan. Nykyään on helppo löytää sopiva ehdokaskin kun on vaalikoneet ja kaikki. Onko vaimosi sanonut suoraan syytä miksi ei äänestä? Jos on tietämättömyys voit kumppanina neuvoa.

Sinkkunainen 38

Vierailija
4/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit häpeemist siin o ???? Ite en oo äänestänyt IKINÄ muuten, kuin presidentin vaaleis, ku Niinistö valittiin olikse nyt viimeksi.........enkä ikinä mee äänestään !!!!! Ekaksi, se paikka o ties missä hevon kuuses, vaik sen pitäis olla tosi lähellä jokaista äänestäjää ! Ja se kotiäänestys.......sen pitäisi olla mahdollista JOKAISELLE !!! Sitten ehkä voisikin harkita sitä...... Ei se oo mikköö ihmeen NS kansalaisvelvollisuus, et joku ei äänestä .....eihän se ole pakollista !!!! Eikä pidäkään olla. Mä sain äänioikeuden VASTA  vähän yli 30-vuotiaana, nyt oon 49-v vammainen nainen. Miksi vasta silloin, kun jotkut saavat sen heti täytettyään 18-v ? 

Vierailija
5/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisen juttuni vaikka mv-lehdessä

Vierailija
6/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulta tivaa, kävikö sun vaimo äänestämässä? Multa ei kukaan ole ikinä kysynyt, äänestikö mun puoliso.

Vierailija
7/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mit häpeemist siin o ???? Ite en oo äänestänyt IKINÄ muuten, kuin presidentin vaaleis, ku Niinistö valittiin olikse nyt viimeksi.........enkä ikinä mee äänestään !!!!! Ekaksi, se paikka o ties missä hevon kuuses, vaik sen pitäis olla tosi lähellä jokaista äänestäjää ! Ja se kotiäänestys.......sen pitäisi olla mahdollista JOKAISELLE !!! Sitten ehkä voisikin harkita sitä...... Ei se oo mikköö ihmeen NS kansalaisvelvollisuus, et joku ei äänestä .....eihän se ole pakollista !!!! Eikä pidäkään olla. Mä sain äänioikeuden VASTA  vähän yli 30-vuotiaana, nyt oon 49-v vammainen nainen. Miksi vasta silloin, kun jotkut saavat sen heti täytettyään 18-v ? 

Ei vammainen ymmärrä politiikkaa joten siinä mielessä voisin ymmärtää äänestämättä jättämisen (ja ovat usein ikätasoaan nuorempia, eli periaatteessa alaikäisiä vaikka fyysinen ikä korkeampi) Eli apn vaimo on vammainen kuten sinä, mahdollisesti.

Vierailija
8/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies, joskus alkuaikoina sain pakotettua, mutta olkoon. Jos ei kiinnosta niin minkäs teet.

Vierailija
9/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasi on kova poika esiintymään naisena.

Vierailija
10/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulta tivaa, kävikö sun vaimo äänestämässä? Multa ei kukaan ole ikinä kysynyt, äänestikö mun puoliso.

Vaimo tulee usein mukaan kun menen äänestämään ja näkeehän siinä ventovieraat ettei äänestä ja osa kysynyt suoraan. Nyt pyysin että ei tulisi mukaan.

Ap

Vierailija
11/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina äänestänyt. Nyt aion tehdä pokkeuksen, en äänestä. Kunta ja aluevaltuustopäättäjät ovat aivan turhia,pelkkiä kumileimasimia. Jos kaikki Ukrainaan mennyt raha olisi kuntapäättäjien käytettävissä, tilanne olisi aivan toinen.

Vierailija
12/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten muka ei ole äänioikeutta jo 18v onhan vammaisillakin tietääkseni?

Vierailija
13/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Ei yksinkertaisesti sellaisia ehdokkaita joihin vielä voisi luottaa. 

Vierailija
14/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Entinen kumppani oli tämmöinen ja ei hänen kanssaan voinut keskustella oikein mistään älyllisestä. Kaunis kyllä oli mutta pää löi tyhjää ja äänestämättä jättäminen syyllä "ei kiinnosta" rasautti joka kerta. Oli kuitenkin jo +30 eikä nuoruuden piikkiin voi laittaa.

Vierailija
15/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luiskaan vaan mokoma luuska.

Vierailija
16/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä olet sinäkin kun olet pariutunut noin tyhmän kanssa. Etkö saanut fiksumpaa? Mitä se kertookaan sinusta?

Vierailija
17/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en häpeäisi mutta en kyllä voisi olla ihmisen kanssa jota ei kiinnosta tuon vertaa yhteiskunnan asiat. Onko apn vaimo joku autisti vai muuten vajaamielinen.

Vierailija
18/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
19/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on kansalaisoikeus ja velvollisuus.  Kaikissa maissa ei ole vapaita vaaleja, joissa jokainen saisi ilmaista mielipiteensä.  Aina voi äänestää, jos ei ole ketään, joka puolesta, niin sitten voi äänestää jotain vastaan.  Älä ota mukaan, jos ei äänestä, ettei tarvitse hävetä.

Vierailija
20/65 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäminen on kansalaisoikeus ja velvollisuus.  Kaikissa maissa ei ole vapaita vaaleja, joissa jokainen saisi ilmaista mielipiteensä.  Aina voi äänestää, jos ei ole ketään, joka puolesta, niin sitten voi äänestää jotain vastaan.  Älä ota mukaan, jos ei äänestä, ettei tarvitse hävetä.

Ei ole velvollisuus, älä puhu potaskaa 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi