Vaimo ei äänestä
Tämä aiheuttaa häpeän tunnetta kun on niin sivistymätön ja kun jotkut kysyy niin valehtelen.
Miten saisin hänet äänestämään ja varsinkin kun on kyse naisesta jotka taistelivat äänioikeutensa puolesta, koen tästä vielä enemmän häpeää.
Eroakin miettinyt asian vuoksi. Pitkä suhde takana mutta tämä ollut aina synkkä pilvi kun tulee ajankohtaiseksi.
Kommentit (65)
Rokotteita on turha vetää tähän mukaan. Rokote on vain itseään varten koska ei estänyt taudin leviämistä. Ne jotka eivät ottaneet rokotteita ottivat tietoisen riskin ja sen ei pitäisi kuulua yhtään kellekään. Äänestäminen on asia joka meidän jokaisen pitäisi tehdä jotta saataisiin aikaan muutosta. Siksi täällä on kaikki päin mäntyä koska ne jättävät äänestämättä joilla olisi mahdollista vaikuttaa asioihin. Se on surullista.
Jos olisin jo Hgin piirissä back, niin tilanne olisi täysin eri. Nyt olen apajilla vierahilla, josta jo toinen jalka kynnyksellä poistumassa.
Jätän vaalit väliin tänä vuonna.
Paikkakuntalaiset äänestäkööt tuttujaan tai hyväksi havaitsemiaan, minulle he ovat vieraita.
Minä olen oman palvelustyöni kunnialla täällä suorittanut. [Yksi painajaismainen huumetalo muovattiin kunnon asuintaloksi, kiitos minun saapumiseni. Myös rahallisesti valtava säästö poliisien ravaamisen tyssättyä talon siivoamiseen huumediilereistä, he kun ravasivat talossa aiemmin yhtenään].
Seuraavat vaalit saapuvat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin jo Hgin piirissä back, niin tilanne olisi täysin eri. Nyt olen apajilla vierahilla, josta jo toinen jalka kynnyksellä poistumassa.
Jätän vaalit väliin tänä vuonna.
Paikkakuntalaiset äänestäkööt tuttujaan tai hyväksi havaitsemiaan, minulle he ovat vieraita.
Minä olen oman palvelustyöni kunnialla täällä suorittanut. [Yksi painajaismainen huumetalo muovattiin kunnon asuintaloksi, kiitos minun saapumiseni. Myös rahallisesti valtava säästö poliisien ravaamisen tyssättyä talon siivoamiseen huumediilereistä, he kun ravasivat talossa aiemmin yhtenään].
Seuraavat vaalit saapuvat kyllä.
Sama. Opiskelen täällä paikkakunnalla ja kunhan opinnot päätökseen (tarkoitus vuoden loppuun mennessä) niin matka jatkuu muualle. Ei kiinnosta tämän kunnan asiat nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sulta tivaa, kävikö sun vaimo äänestämässä? Multa ei kukaan ole ikinä kysynyt, äänestikö mun puoliso.
Minä näen tässä isompana ongelmana sen, ettei vaimo ole edes kiinnostunut politiikasta/yhteiskunnallisista asioista. Äänestämättömyyden häpeä toki kirpaisee aina vaalien aikana, mutta vaalien väleissä on sitten henkistä yhteensopimattomuutta ja tunnetta, ettei puoliso ole samalla aaltopituudella. En ihmettele yhtään, että erokin ollut mielessä. Kyllä se henkinen puoli on ihan ydinjuttu toimivassa suhteessa.
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tieteestä - kaikesta. Olemme puolisoni kanssa molemmat vasemmalla, joten yhteinen arvomaailma myös paljolti yhdistää. Itselleni ei ole koskaan riittänyt pelkkä hyvännäköinen pakkaus - sisältöäkin täytyy olla.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sulta tivaa, kävikö sun vaimo äänestämässä? Multa ei kukaan ole ikinä kysynyt, äänestikö mun puoliso.
Minä näen tässä isompana ongelmana sen, ettei vaimo ole edes kiinnostunut politiikasta/yhteiskunnallisista asioista. Äänestämättömyyden häpeä toki kirpaisee aina vaalien aikana, mutta vaalien väleissä on sitten henkistä yhteensopimattomuutta ja tunnetta, ettei puoliso ole samalla aaltopituudella. En ihmettele yhtään, että erokin ollut mielessä. Kyllä se henkinen puoli on ihan ydinjuttu toimivassa suhteessa.
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tieteestä - kaikesta. Olemme puolisoni kanssa molemmat vasemmalla, joten yhteinen arvomaailma myös paljolti yhdistää. Itselleni ei ole koskaan riittänyt pel
Miten taide liittyy johonkin politiikkaan?? Itse en ole kiinnostunut yhtään maailman tilanteesta ja uutisia luen kerran kuukaudessa. Miestä kiinnostaa enemmän mutta yhteistä meillä on monet muut sadat asiat. Elämässä on muutakin kuin politiikka. Tänään ollaan juteltu intensiivisesti elokuvista ja ruoanlaitosta.
Se ettei kiinnosta politiikka ei ole yhtä kuin tyhjä ämpäri. Sivistäkää vähän itseänne sen osalta.
Ei sun tarvi saada häntä äänestämään. Ei se ole mikään häpeä. Jos hän en halua äänestää niin sun on vain elettävä sen asian kanssa.
En minä häpeä yhtään. En minäkään äänestä ja jos joku kysyy niin sanon että en äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä syyn vaimosi on antanut sille, ettei hän ole äänestänyt aiemmin? Onko hän muutoin yhteiskunnallisesti valveutunut? Itselle tuollainen käytös olisi deal-breaker , ei vaan pystyisi olemaan tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka olisi kuinka mukava tahansa.
Vaaleja/hallituksia tulee ja menee. Moni valitsee kumppanikseen ihmisen, jonka kanssa ensisijaisesti elää omaa elämäänsä.
Olen erittäin valveutunut yhteiskuntamme tilanteesta [lokaalisti ja globaalisti]. Seuraan sisä/ulkopolitiikkaa ja sotakonflikteja päivittäin, eri kielillä.
Silti - olen poliittisesti sitoutumaton.
-koronaevakko N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tieteestä - kaikesta. Olemme puolisoni kanssa molemmat vasemmalla, joten yhteinen arvomaailma myös paljolti
"Miten taide liittyy johonkin politiikkaan??"
Enhän niin sanonutkaan, että liittyy. Tai taide voi liittyä, tai olla liittymättä politiikkaan, riippuu ihan tekijästä. Minulle tärkeintä taiteessa on taiteen vapaus. Vaikka vasemmalla olenkin, niin en erityisemmin pidä julistavasta taiteesta, ei ole pakko käsitellä taiteessa yhteiskunnallisia aiheita, vaan taide saa olla myös rajattoman mielikuvituksen leikkikenttä. Ei kaikki ole politiikkaa, vaikka melkein kaikki onkin. Toki tällä hetkellä politiikka liippaa hyvinkin läheltä politiikkaa hallituksen kulttuurileikkausten suhteen. Ja politiikkahan on meidän arkipäivää, siinä mielessä kaikki on politiikkaa. Meitä kaikkia koskevat päätökset tehdään kuntien ja valtakunnan politiikassa. Niissä päätöksissä on osallisena, vaikkei äänestäisikään.
N47
Äänestämättömyyskin on äänestystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tieteestä - kaikesta. Olemme puolisoni kanssa molemmat v
"tällä hetkellä politiikka liippaa hyvinkin läheltä politiikkaa ---"
Korj. ...tällä hetkellä politiikka liippaa hyvinkin läheltä taidetta...
Vierailija kirjoitti:
Äänestämättömyyskin on äänestystä!
Onhan se sekin kannanotto. Että on tyytyväinen tilanteeseen.
Minä en ole. Joten äänestän.
Täytyy sanoa että tosi vaikea on löytää ehdokasta, tai edes puoluetta. Saattaa jäädä äänestämättä, ensimmäistä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tieteestä - kaikesta. Olemme puolisoni kanssa molemmat v
Kuulostat raskaalta seuralta, on hyvä jos samanmieliset löytää toisensa.
Minäkään en äänestä enää. En ole äänestänyt vuosiin. Miksi? Se on aivan turhaa. Vaaleissa voidaan luvata mitä tahansa ja kuten on nähty monta kertaa niin mitään lupauksia ei pidetä. Päinvastoin tehdään itseasiassa. On hölmöä kuvitella, että se muuttuisi siitä mihinkään. Toinen juttu on se ,että en edes löydä puoluetta jota haluaisin äänestää. Kukaan ei ole minulle suomalaiselle miehelle, amistason duunarille hyödyksiä. Kaikki vain heikentävät asemaani tai tuovat tänne jotain amerikkalaisten tai muiden ulkolaisten huonoja kulttuuriuudistuksia. Vaimosi taitaa olla ihan fiksu, toisin kuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitella parisuhdetta, jossa ei olisi keskusteluyhteyttä. Jossa ei olisi ihania polveilevia keskusteluja yhteiskuntamme ja maailman tilanteesta, uskonnoista ym. henkisestä, taiteesta, tiete
"Kuulostat raskaalta seuralta, on hyvä jos samanmieliset löytää toisensa."
:D
Raskasta meillä ei ole toistemme eikä muidenkaan seurassa, usein hyvinkin kepeää ja hauskaa. Mutta kullakin on oikeus mielipiteeseensä ja toivottavasti sulla on myös samanmielistäsi seuraa!
Sama täällä, nyt en äänestä. Mietin etten kerro kenellekään, mutta kävikin päinvastoin, olen avoimesti asian ilmoittanut läheisilleni ja ystäville. Syitä on monia touhu on jäykyttävää, vaalit demokratian irvikuva. Tähän on tultu😡