Oletteko oikeasti kiinnostuneita aluepolitiikasta ?
Ja mitä hyötyä tai toimivuutta olette äänestämällä saaneet, itse en koe saavani yhtään mitään sellaista mitä itse kaupungissa arvostaisin, päinvastoin, kaikki päätökset ovat juurikin niitä, mitä itse en kannata millään muotoa vaan joudun maksamaan sellaisesta jota en koskaan tarvitse tai käytä, teitä käytän joka päivä, mutta ne on niin huonossa kunnossa että auto hajoaa kun niihin tippuu.
Kommentit (34)
Mitä on aluepolitiikka?
Nyt on vaalit, muttei mitään käryä, mitä varten äänestetään? Mihin lautakuntiin ne ihmiset päätyy?
Niin paljon kiinnostaa.
M42
En. Mielestäni asiat pitäisi hoitaa valtakunnallisella tasolla (terveydenhuolto, koulutus, infrastruktuuri jne.).
En... enemmän kiinnostaa nuoret hoikat naiset eli tsirbulat.
-Hopeakettu
Itse asiassa aluevaalit taitavat olla juuri ne joissa kaikista eniten päätetään sellaisista asioista jotka koskevat tavallisen ihmisen elämää. Miten terveydenhuolto järjestetään ja kuinka läheltä lähin lääkäripäivystys löytyy.
Olen. Haluan Helsinkiin
- sujuvan liikenteen ja edullisempaa pysäköintiä keskustaan
-latausinfraa sähköautoille
- suoria vähäpäästöisiä sähköbussiyhteyksiä keskustaan ja tavallisia raitiovaunuja, ei mitään harvoin pysähtyviä paljon päästäviä pikaraitiovaunuja ja hitaita vaihtoyhteyksiä.
- järkeä liikenneremonttien ajoituksiin. Nyt niitä ei suunnittele kukaan. Koko keskusta on sekaisin.
- väljempää kaavoitusta, viheralueita on säästettävä, matalampaa rakentamista. Keskustaan laadukkaampaa arkkitehtuuria.
-
Olen kiinnostunut sellaisista vaikuttamismahdollisuuksista, jossa äänelläni on väliä. Tällä kertaa jumala tiedotti minulle, että näihin vaaleihin ei kannata osallistua. Li:n sen sijaan olin puskemassa ylivoimalla läpi, koska jumala sanoi, että nyt äänestä.
Pakko olla, muuten hallitus leikkaa ne piloille
Lisää kokoustajia palkkoineen. Mitä hyötyä.
Olen tietysti, koska kiinnostaa miten terveydenhuolto toimii, saanko pitkäaikaissairauteeni edelleen hoitoa paikallisella terveysasemalla. Ja tietysti se, kuinka kaukaa ambulanssi ja paloauto saapuvat, jos niille ilmenee tarvetta.
mitätahansa + politiikka tarkoittaa että kyse on sonnasta johon ei kannata aikaansa tuhlata. Todellinen tekeminen on ihan jotain muuta kuin poliitikkojen keskinäiset tumppuringit.
Ja ei, poliittinen aktivismi ei sen parempaa ole vaan sontaa jossa agressiivisin osa kannattajakultista ohjataan riehumaan kultin johdon sopivaksi katsomien tahojen kimppuun.
Suomea ruvettiin politisoimaan puoliväkisin tuossa jossain 2000-2010 välillä ja sen jälkeenhän ei ole ollut sen paremmin talouskasvua kuin yhteiskunnassa mitään sopua mistään kun puolet poliitikoista + liki koko media istuu poteroissaan haukkumassa toista puolta nasseiksi ja toinen puoli on ainakin osittain yhtä yhteistyöhaluton. Ne harvat jotka jotain yrittää nolataan hetkessä ja karkoitetaan ulos politiikasta sotkemasta tuota monitahoista kaikenjarrutusta jota ideologiaansa uponneet broilerit tarjoaa ainoana vaihtoehtona asioiden hoitamiseen.
Tietysti. Vaikuttaa suoraan omaan elämään ja elinympäristöön. Haluaisin kaupunginvaltuustoon ehdokkaan, joka suojelee kaupungin saaria, niittyjä, metsiä ja puistoja sekä historiallisia alueita. Joka ei halua rakentaa rumia alueita kuten Kupittaan aseman seutu ja Haarla. Joka ajaa vanhusten ja sairaiden asiaa ja jolla on myös näkemystä pikkulasten hoitojärjestelyistä.
Terveydenhoitoalueelle haluaisin julkisia palveluja ja hyvää vanhustenhoitoa ajavan ehdokkaan.
Tarkemmin puolueen pitäisi ajaa näitä asioita, koska oma ehdokas ei välttämättä pääse läpi ja koska on puoluekuri. Ja kauniit sanat eivät paina, jos kyseinen puolue on kymmeniä vuosia kannattanut esimerkiksi rakentamista luontokohteisiin.
Kaikessa samaa mieltä olevaa ei taida ollakaan, mutta nämä ovat ne asiat, joita mielestäni ei huomioida tarpeeksi. Kulttuurin puolustajia, kouluasioista kiinnostuneita ja lasten harrastuksia ajavia on jo ennestään tarpeeksi.
Lehmänkauppoja on täällä tehty riittämiin varsinkin isoimpien puolueiden välillä. Kun te saattee sitä, niin me saamme tätä. Näin menee todella ikäviä hankkeita läpi.
On ollut vaikeaa löytää ehdokasta. Mutta aion äänestää sunnuntaina
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla, muuten hallitus leikkaa ne piloille
Aluevaltuusto ei voi vaikuttaa siihen, miten paljon hyvinvointialue saa valtiolta rahaa. Valtuusto voi vain päättää, mitä ja miten saadulla budjetilla tarjotaan. Esimerkiksi, onko oman terveyskeskuksen vuodeosasto oman terveyskeskuksen yhteydessä vai 50 kilometrin päässä kaupungissa. Tai jos sahaat sunnuntaina moottorisahalla jalkaasi, saatko päivystysavun läheltä vai kaukaa. Tai jos läheisesi yrittää itsem*rhaa, otetaanko hänet sairaalaan osastohoitoon vai lähetetäänkö kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti, koska kiinnostaa miten terveydenhuolto toimii, saanko pitkäaikaissairauteeni edelleen hoitoa paikallisella terveysasemalla. Ja tietysti se, kuinka kaukaa ambulanssi ja paloauto saapuvat, jos niille ilmenee tarvetta.
Missä terveydenhuollon toimiminen kerrotaan etukäteen, lukeeko se jo sinun äänestyslipussa ?
Varmaan kommentoijista suurin osa sai apua ja toimivuutta kun viimeksi äänesti eduskuntavaaleissa Kokoomusta ja Perussuomalaisia, jotkut voivat olla eri mieltä.
Mistä helvetistä te pelkän numeron ja nimen perusteella tiedätte mitä linjaa kyseinen edustaja ajaa, naurakaa jo itsellennekin, minä ainakin hörönauran teidän toiveillenne.
Olisin äänestänyt Kommunisteja, mutta sellainen ehdokas ei pääse kuitenkaan läpi, heillä kaikkein järkevimmät kommentit.
Olen. Haluan Helsingin keskustaan lisää kävelykatuja.