Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa töissä, kun lapsi ei nuku?

Vierailija
12.04.2025 |

Palasin töihin vanhempainvapaan jälkeen. Puoliso on lasten kanssa kotona. Lapset ovat koko ajan kipeitä ja haluavat huomiotani myös öisin, kun olen päivät poissa. En saa nukuttua yhtään eikä työnteosta tule mitään. Olen jo ollut saikulla paljin ja pomo ehdottelee lyhennettyä työaikaa, mihin meillä ei ole varaa. Pitääkö vain irtisanoutua?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään irtisanoudu. Jos puoliso on lasten kanssa kotona niin yksinkertaisesti hänelle yöt hoidettavaksi pääosin. Hänkin tarvitsee toki säännöllisesti myös hyvät yöunet, mutta lähtökohtaisesti sinulla on töissä enemmän jaksettavaa.

Vierailija
2/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et tietenkään irtisanoudu. Jos puoliso on lasten kanssa kotona niin yksinkertaisesti hänelle yöt hoidettavaksi pääosin. Hänkin tarvitsee toki säännöllisesti myös hyvät yöunet, mutta lähtökohtaisesti sinulla on töissä enemmän jaksettavaa.

Puolisokin on ihan väsynyt eivätkä lapset rauhoiti yöllä hänen kanssaan. Eikä hänellä ole tissejä. Olen yrittänyt lopettaa yöimetystä, mutta sillä wdes jotenkin lapsu lopettaa huutamisen. Huutaa siis ihan pää punaisena  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lastenhoito kotona vaatii hyvin nukkuneen vanhemman. Töissä voi vähän väsyneenäkin olla, mutta omien lasten hoito vaatii kunnon yöunet. 

Vierailija
4/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään neuvoja kun kuitenkin kyse vauvapalstasta?

Vierailija
5/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat imetyksen ja puoliso syöttää yöllä jos tarvitsee.

Vierailija
6/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea yhtälö, jos on huonosti nukkuva lapsi. Ja varsinkin sellainen, joka ei toisen kanssa rauhoitu.

Itse menin töihin vasta lapsen ollessa 2 v. tuon vuoksi. Ei olisi tullut mitään ennen sitä. (Varsinkin kun mies oli sellainen, että ei herää lapsen huutoon ja minä taas joka rasahdukseen. Olisi mun pitänyt muuttaa muualle asumaan, jos olisi haluttu yövalvomiset miehelle. Ja epäilen, että ei olisi silloinkaan onnistunut, koska mies ei tosiaan herännyt.)

Pahoittelut, ei ole hyviä ratkaisuehdotuksia, mutta ymmärrän miten rankkaa voi olla. Älä nyt kuitenkaan ainakaan irtisanoudu.

Vierailija
7/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt sitä hulluutta, kun perhevapaa pitää jakaa, vaikka imetys on kesken.  Sinun pitäisi ehdottomasti jatkaa perhevapaata vielä muutama kuukausi,  Yörauhan sinä tarvitset, Voihan se puoliso ottaa päikkärit lasten kanssa jos on joutunut yöllä valvomaan.  Ota aelvää osittainen hoitovapaa, jos voisit lyhentää työaikaasi siten, että saisit lisäksi perhevapaakorvausta.

Vierailija
8/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva? 

Vierailija
9/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöimetys on lopetettava, ei jatkon kannalta järkevää. Imetä illalla. Sitten vaan hyvää yötä. Tottuu pian.

Vierailija
10/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on?

Miksi olette halunneet lapsen?

Vierailija
11/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi suuhun ja molemmat nukutte. Perhepeti. Suosittelen.

Vierailija
12/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi olla säännöt yöllä. Ja kumppanisi katsoo silloin myös lasten perään ja rauhoittelee lapsia. Ehkä olit liikaa poissa kotoa sitten.

Vierailija
13/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Ei yli puolivuotias tarvi yötissiä. Illalla imetät ja sitä ennen velli/puuro. Ja jos silti heräilee, isä hoitaa. Sinä voit huolehtia yöhoitamisen vkonloppuna.

Vierailija
14/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen vauva? 

Nuorempi on vähän yli vuoden ja vanhempi 3 v.

Vierailija
15/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis oikeasti imetä yöllä, mutta nyt kun kuopus on kipeä,  ja ei nuku, niin ei rauhoiti muuten.

Vierailija
16/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt sitä hulluutta, kun perhevapaa pitää jakaa, vaikka imetys on kesken.  Sinun pitäisi ehdottomasti jatkaa perhevapaata vielä muutama kuukausi,  Yörauhan sinä tarvitset, Voihan se puoliso ottaa päikkärit lasten kanssa jos on joutunut yöllä valvomaan.  Ota aelvää osittainen hoitovapaa, jos voisit lyhentää työaikaasi siten, että saisit lisäksi perhevapaakorvausta.

Ei ole varaa. Tuotahan se pomo ehdottelee. Eikä siitä oliso mitään hyötyä kun ei saa nukuttua.

Vierailija
17/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tärkeintä että itse nukkuu. Sillonhan sitä parhaiten jaksaa. Olipas taas pöljä kysymys. 

Vierailija
18/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, niin muistan tuon ajan. Itse olen palannut töihin jokaisesta lapsesta äitiysloman loputtua (eli siinä kun vauva on ollut 8k-9kk). Imettänyt olen n 1,5v ikäisiksi. Onnistuuko perhepeti? Meillä vauva/taapero oli rinnallä lähes koko yön kun ei päivällä saanut tissiä. Itse olen pystynyt puoli unessa imettämään makuullaan.

-neljän äiti 

Vierailija
19/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole antaa mitään neuvoja. Minulla huonosti nukkuvat lapset ( jotka onneksi nyt isompia). Sen takia en edes yrittänyt mennä töihin, ennen kun nuorempi oli sen kaksi vuotta. Toki heräili vielä senkin jälkeen pari vuotta säännöllisesti joka yö useampia kertoja,  vanhempikin satunnaisesti. 

Välillä sain nukuttua pienet päikkärit, joilla jaksoi ainakin illat paremmin lasten kanssa. Mies ei meillä juuri auttanut, eikä muutenkaan ollut tukiverkkoa. 

Minäkin sanon, että Älä ainakaan irtisanoudu. Nyt on rankkaa, mutta varmasti hetki hetkeltä helpottaa. 

Vierailija
20/41 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui yrittäminen siihen kun puoliso nukahti työmatkalla rattiin ja ajoi ojaan, sitä ennen ehti saada yhden varoituksen töissä. Luultiin, että emme selviä ilman hänen tulojaan - mutta selvisimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän