Miten jaksaa töissä, kun lapsi ei nuku?
Palasin töihin vanhempainvapaan jälkeen. Puoliso on lasten kanssa kotona. Lapset ovat koko ajan kipeitä ja haluavat huomiotani myös öisin, kun olen päivät poissa. En saa nukuttua yhtään eikä työnteosta tule mitään. Olen jo ollut saikulla paljin ja pomo ehdottelee lyhennettyä työaikaa, mihin meillä ei ole varaa. Pitääkö vain irtisanoutua?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Meillä loppui yrittäminen siihen kun puoliso nukahti työmatkalla rattiin ja ajoi ojaan, sitä ennen ehti saada yhden varoituksen töissä. Luultiin, että emme selviä ilman hänen tulojaan - mutta selvisimme.
Mäkin olen meinannut nukahtaa rattiin ja pelkään saan jonku varoituksen. Pomo on alkanut kyttäämään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteenkin tottuu, ihminen on sopeutuvainen. Sovitte viikonloppuisin, että nukutte silloin vuoronperään vähän pidempään.
Se ei paljoa auta, että viikonloppuna saisi nukkua yhtenä päivänä jos ei muina öinä nuku. Eikä se lapsi sen paremmin nuku viikonloppunakaan.
Eipä siinä muu auta kuin että puoliso menee töihin tai sitä osittaisen vapaan.
Sulla on siis varaa irtisanoutua, mutta ei osittaiseen työaikaan?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis varaa irtisanoutua, mutta ei osittaiseen työaikaan?
Ai niin, tossa ei saisi ansiosidonnaista. Paitsi jos irtisanotaan ja sekin on varmaan lähellä.
Jos puoliso on lasten kanssa kotona, HÄN hoitaa yövalvomiset. Sinä nukut korvatulpat korvissa.
Lapset kuriin. Et sinä ole mitään vieteriukko, jonka pitää hypätä aina kun lapset vaativat. Yöllä nukutaan eikä riehuta.
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso on lasten kanssa kotona, HÄN hoitaa yövalvomiset. Sinä nukut korvatulpat korvissa.
Puoliso on ihan loppu lasten itkuun, ei hänkään jaksa. Kuopus ei rauhoitu kuin tissillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on ihan loppu lasten itkuun, ei hänkään jaksa. Kuopus ei rauhoitu kuin tissillä.
Lapsi oppii rauhoittumaan, kun hänelle ei anneta vaihtoehtoja. Et sä voi loputtomiin sille tissiä suuhun tunkea saadaksesi sen nukkumaan. Tuo on puhdasta vallankäyttöä, jolle on laitettava stoppi ennen kuin homma karkaa totaalisesti lapasesta.
Tuttipulloon pari desiä Kossua niin johan tulee uni.
Vajaaseen viikkoon ei ole varaa, mutta irtisanoutumiseen kyllä?
Meillä puoliso hoitaa yöt, mutta mä olen surkea nukkuja, joten ainahan mä herään ja niin voin sitten hoitaa sen muksunkin siinä kun heräillä jo ollaan, Hän puolestaan ei herää kovin herkästi. Toisinaan jopa loukkaantunut, kun en ole herättänyt. En vaan näe järkeä, että ollaan molemmat hereillä.
Mä sinnittelen nyt. Viikonloppuisin nukun, kun perhe käy vaikka yön yli reissussa sukuloimassa. Miehelle tärkeetä, että saa olla lasten kanssa myös. tietenkin. Jos tätä vielä jatkuu kesän jälkeenkin, niin sitten vaihdetaan, että mä jään taas kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et tietenkään irtisanoudu. Jos puoliso on lasten kanssa kotona niin yksinkertaisesti hänelle yöt hoidettavaksi pääosin. Hänkin tarvitsee toki säännöllisesti myös hyvät yöunet, mutta lähtökohtaisesti sinulla on töissä enemmän jaksettavaa.
Puolisokin on ihan väsynyt eivätkä lapset rauhoiti yöllä hänen kanssaan. Eikä hänellä ole tissejä. Olen yrittänyt lopettaa yöimetystä, mutta sillä wdes jotenkin lapsu lopettaa huutamisen. Huutaa siis ihan pää punaisena
Se huutaa pari yötä kun et anna. Sitten helpottaa. Trust me. Been there. Naapurit hakkas seiniä kun huudettiin tissin perään mutta se kannatti.
Ja kunnes lapsi 2 vuotta, se on sitä väsymystä. Samassa veneessä olen. Höystettynä omien vanhempien huoltamisella samalla. Pikkasen jo masentaa mutta ei oo tukiverkkoja minkäs teet..
1v ei tarvitse yöllä ruokaa. Tutti suuhun ja unille.
Irtisanoudut, teet kaikille palveluksen. Joku joka haluaa tehdä töitä ja on kykeneväkin töihin, saa paikan. Ja työkaverit saa kollegan joka tekee töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudut, teet kaikille palveluksen. Joku joka haluaa tehdä töitä ja on kykeneväkin töihin, saa paikan. Ja työkaverit saa kollegan joka tekee töitäkin.
Ja mies pääsee töihin pakoon, kun ap ryhtyy 24/7 palvelijaksi lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vauva?
Nuorempi on vähän yli vuoden ja vanhempi 3 v.
Ja tuon ikäisiä imetät? Voi vttu.
Ap vuonna 2039: Miten saada 14v nukkumaan ilman tissiä?
Jos ei jaksa, niin pitää vain jaksaa.
Unettomuuteenkin tottuu, ihminen on sopeutuvainen. Sovitte viikonloppuisin, että nukutte silloin vuoronperään vähän pidempään.