Mitä nykyasioita et käsitä, muttet kehtaa sanoa kahvipöydässä?
Miljoonaa sukupuolta
Tinderöintiä
Wolttausta
Sitä, mitä kouluissa tapahtuu
Muita?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä niissä kouluissa siis tapahtuu? Kerro nyt ihmeessä lisää.
Ei kyniä, kumeja, vihkoja, kirjoja, ei tarvitse puhua luokan edessä jos ei halua, opettajille kettuillaan, lapset lintsaavat kymmeniä päiviä lukukaudessa, luokalta päästetään vaikka ei osaisi mitään, mitään ei vaadita. Ap
Siinä, ettei ole pakko puhua luokan edessä, ei ole mitään outoa tai väärää
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi Suomessa maksetaan aikuisille ihmisille makaamisesta. En myöskään käsitä miksi minun pitää veronmaksajana kustantaa aikuisille ihmisille omat yksityiskämpät. Miksi jonkun pitää saada asua vaikkapa pääkaupunkiseudulla toisten kustannuksella, kun maassa on tyhjiä halpoja asuntoja vaikka kuinka, samoin tyhjiä vanhoja kouluja yms jossa voisi saada suojan ja lämmön. En käsitä miksi meillä maksetaan asumistukea kasvukeskuksiin ja yksityisasuntoihin.
Onko jossain maassa joskus kansa itse saanut päättää mihin verot menee?
Kumpi on pahempaa se, että joku makaa sinun rahoillasi vai se että tehdään joku miljoonien eurojen elokuva jota et aio edes katsoa jonka osuus on isompi kuin se jos maksat jonkun maksamisen.
Lisäksi sinä et maksa yksin kenenkään makoilusta m maksat myös lasten koulunkäynnin esimerkiksi.
Jos et tykkää maksaa veroja niin muuta veroparatiisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyniä, kumeja, vihkoja, kirjoja, ei tarvitse puhua luokan edessä jos ei halua, opettajille kettuillaan, lapset lintsaavat kymmeniä päiviä lukukaudessa, luokalta päästetään vaikka ei osaisi mitään, mitään ei vaadita. Ap
Meillä piti puhua myös ne hiljaiset vaikka ei niistä saanut koskaan selvää. Kynät kumit vihkot takaisin kouluihin.
Mietin, itse huomasin,.että minun käsiala on kärsinyt ja oikein kirjoitus on heikentynyt, kun en ole paperille kirjoittanut pitkään aikaan, jos se on käynyt minulle luulenpa ettei tuleva sukupolvi joka nyt kasvaa tulevaisuudessa osaa paperille kirjoittaa enään ollenkaan, jos tätä asiaa ei korjata.
Ja kauno kirjoitus takaisin! Perhana jos minun piti niitä koukeroita kirjoitta
Koulujen suomenkielen opetuksessa pitäisi oikeasti perehtyä paremmin yhdyssanoihin. 'Enään' -sanaa ei ole olemassakaan. Se on 'enää'. Ryhtiä nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Ylen aamu-uutisissa koulukuvissa on aina käytössä tietokoneiden ohella myös kirjoja ja vihkoja.
Otapa selvää. Kirjat ovat harvinaisuuksia.
No onpa meillä täällä harvinainen koulu kun kaikissa lukuaineissa on kirja käytössä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä piti puhua myös ne hiljaiset vaikka ei niistä saanut koskaan selvää. Kynät kumit vihkot takaisin kouluihin.
Mietin, itse huomasin,.että minun käsiala on kärsinyt ja oikein kirjoitus on heikentynyt, kun en ole paperille kirjoittanut pitkään aikaan, jos se on käynyt minulle luulenpa ettei tuleva sukupolvi joka nyt kasvaa tulevaisuudessa osaa paperille kirjoittaa enään ollenkaan, jos tätä asiaa ei korjata.
Ja kauno kirjoitus takaisin
Koulujen suomenkielen opetuksessa pitäisi oikeasti perehtyä paremmin yhdyssanoihin. 'Enään' -sanaa ei ole olemassakaan. Se on 'enää'. Ryhtiä nyt!
Mieti, me kaikki ollaan käyty koulut ennen nykyistä hallitusta, joka on perisyntien tapaan syyllinen kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi ihmiset luulee että generatiivinen AI on joku tiedonhakukone
Sama. Useamman kerran kun joku on kysynyt jotain asiaa, toinen linkkaa chatgtp:n vastauksen kysymykseen. Ei se ole mikään tietosanakirja.
Tekoälyjen äly on kaukana ihmisen älystä, ainakin vielä toistaiseksi. Moneen kysymykseen tekoäly kirjoittaa vastaukseksi ihan satuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Ylen aamu-uutisissa koulukuvissa on aina käytössä tietokoneiden ohella myös kirjoja ja vihkoja.
Otapa selvää. Kirjat ovat harvinaisuuksia.
Nykynuorten ja -lasten käsialat on ihan kauheaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi ihmiset luulee että generatiivinen AI on joku tiedonhakukone
Sama. Useamman kerran kun joku on kysynyt jotain asiaa, toinen linkkaa chatgtp:n vastauksen kysymykseen. Ei se ole mikään tietosanakirja.
Tekoälyjen äly on kaukana ihmisen älystä, ainakin vielä toistaiseksi. Moneen kysymykseen tekoäly kirjoittaa vastaukseksi ihan satuja.
Ja niin sen on tarkoituskin kirjoittaa. Tekoäly ei hae eikä tuota tietoa, se tuottaa vain tiedon näköistä tekstiä/puhetta. Siihen luottaminen on hölmöä.
Se kirjoitetaan erikseen, suomen kielen. Sille, joka valitti yhdyssanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kehtaisin niin sanoisin, että pervoilu pois koulusta.
Niin ei saa sanoa, koska pervoilu on woke.
Oletko persu vai lievästi kehitysvammainen???
Ikävästi sanottu, koska on "kehitysvammaisia" ja he eivät voi sille mitään.
Mikä tuossa wolttauksessa on sellaista mitä ei ymmärretä? Meillä päin ei tomi wolt, mutta ymmärsin silti että se on ruuan kotiin tilaamista. Saa meilläkin paikallisesta pizzeriasta puhelimella soittamalla ruokaa tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kauno kirjoitus takaisin
Se ei ole yhdyssana, vaan adverbi ja sori lukihäiriö on paha. Minä olen hyvä esimerkki siitä, että jos jonkin asian oppii väärin niin vaikea opetella toisella tavalla, vaikka tietäisi sen olevan väärin. Hirveän noloa.
Millä tavalla et käsitä Tinderiä ja Woltia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa wolttauksessa on sellaista mitä ei ymmärretä? Meillä päin ei tomi wolt, mutta ymmärsin silti että se on ruuan kotiin tilaamista. Saa meilläkin paikallisesta pizzeriasta puhelimella soittamalla ruokaa tilattua.
Woltilla voi tilata myös ihan vaikka kaupasta ruokatarvikkeita ja apteekista lääkkeitä. Minusta se on todella hyvä keksintö sellaisiin tilanteisiin, joissa ei pysty menemään kauppaan tai apteekkiin tai tekemään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla et käsitä Tinderiä ja Woltia?
Siten että kun Woltista voi tilata ruokaa, se saapuu nopeasti ovelle, mutta sen sijaan Tinderistä kun tilaa...
Olevansa Persu Kallion ilmaisutaidon lukiossa, ei pysty kertakaikkiaan sanomaan. Helpompi tehdä itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
En tajua sitä että nykyaikana on ok että pienet lapset kontrolloivat ja määräilevät vanhempiaan ilman minkäänlaisia rajoja. Taaperoikäinen päättää saako äiti syödä omenaa ja voiko isi käyttää vihreää pipoa.
En ymmärrä miksi työelämää pilataan kaikilla jonninjoutavilla hankkeilla ja hömpötyksillä joka vie aikaa lapsilta. Ala:varhaiskasvatus.
En ymmärrä miten kellään ei ole nykyään voimia selättää mitään vaikeuksia joita elämässä tulee vastaan. Ihan tavanomaisia vaikeuksia joita on ollut ihmisillä aina. Kestokyky on pelottavan alhaalla.
En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset haaskaavat aikaansa deittisovelluksissa.
En ymmärrä että ihmiset käyttävät hirveästi rahaa wolttiin. Onko se laiskuutta vai tyhmyyttä?
tuosta tuli mieleen, kun meidän koulun oppilas kuoli vapaa-ajalla onnettomuudessa parhaan kaverinsa nähden.
Itse järkytyin ja koko koulu suri ja minun äitini joka on psykologi sanoi, että se että ihmiset itkee luokassa oppilaan takia ja että minäkin olen järkyttynyt on vain joukko hysteriaa, sillä en edes tuntenut oppilasta hyvin.
Nyt sitä joukko hysteriaa ainakin on, kun kaikille tarjotaan kriisi apua vaikkei olisi ollut edes paikalla tai tuntenut henkilöä.
Kriisi apu on hyvä asia, mutta se, että jo silloin kymmeniä vuosia sitten psykologin mielestä se, että koko koulu oli järkyttynyt ja osa jopa iki luokassa oli joukko hysteriaa.
Nyt menee jo kokonainen kaupunki sekaisin ja tarvitsee kriisi apua.
Nyt varmaan ajatellaan, että olen tunteeton ihminen. En ole ja hirveitä asioita tapahtuu, jos järkyttyisin ja itkisin omassa kaupungissa tapahtumista järkyttävistä asioista saisin olla koko ajan itkemässä ja surkuttelemassa .
Toki minullakin menee ihon alle moni asia, mutta minusta olisi jopa omaisia kohtaan surra heidän puolestaan ja kauhistella jossain facebookissa.
Meluamista kerrostalossa edes päiväsaikaan. Tömistellään ja paiskotaan aivan holtittomasti, lauleskellaan rappukäytävässä jne. Mun mielestä kerrostalossa pitäisi olla lähtökohtaisesti hiljaa ja jos haluaa remuta, heitellä marmorikuulia ja hakata taikinakulhoja, niin silloin kannattaa asua omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Meluamista kerrostalossa edes päiväsaikaan. Tömistellään ja paiskotaan aivan holtittomasti, lauleskellaan rappukäytävässä jne. Mun mielestä kerrostalossa pitäisi olla lähtökohtaisesti hiljaa ja jos haluaa remuta, heitellä marmorikuulia ja hakata taikinakulhoja, niin silloin kannattaa asua omakotitalossa.
Kerrostalo ei ole myöskään oikea paikka kestitä vieraita mikäli on mahdollista tavata jossain muuallakin.
Se on hyvinvointi valtion perusta, pitää huolta kaikista. Ja sen tekee valtio et sinä.
Vaan kaikki yhdessä maksetaan veroja .
Samalla voisit kysyä miksi maksan muiden kakaroiden koulun käynnin ja ruuan.
Veroja tulee aina olemaan, vaikka niillä ei maksettaisi kenenkään maksamista on todella naivia ajatella, että vaikka tuet poistuisi, että saisit pitää ne rahat
Ne menisi johonkin muuhun.
Todennäköisesti jonnekin afrikkaan