Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Voisitko kuvitella jotain kauneusleikkausta itsellesi, jos raha ei olisi este?

Vierailija
15.03.2007 |

Pidin aina kauneusleikkauksia moraalittomuuden ilmentymänä (no vähän kärjistäen..), mutta ihmeesti ajatukset ovat vuosien varrella muuttuneet.

Synnytyksen jälkeen (sektio) vatsaan jäi huonosi ommellun vatsanahan vuoksi ikävä " riippana" arven yläpuolelle, eivätkä rinnat tietysti ole imetyksen jälkeen entisensä. Nuo kaksi asiaa haluaisin korjata, jos olisi ylimääräistä rahaa. En epäröisi yhtään mennä leikkaukseen.

Onko muita, joilla ajatukset muuttuneet vuosien varrella kauneusleikkausten suhteen?

Toisaalta asia häiritsee minua; olenko minäkin niin yhteiskunnan naisihanteen manipuloitavissa, että tv- ja mainosmaailman naiskuva pystyy todellakin näin voimakkaasti vaikuttamaan toimintaani (siis jos sitä rahaa vain olisi)?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaimu ehkä reisiin ja peffaan myös. Rintojen kohotus, ei silikoneja. Nenänkin voisi oikaista, se on vähän vino ja muutenkin ruma.

Oikeasti näihin ei varmaan koskaan ole varaa.

Vierailija
22/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haloo, onhan meikkaus, hiusten värjäys ym. nekin itsensä parantelua.

No on siinä pieni ero lähteä tekemään leikkausta, jossa kuitenkin on riskinsä ja toipuminen jne.

Ei sillä, että minulla olisi mitään kauneusleikkauksia vastaan. Ihan hyvä juttu, että on mahdollisuus korjata ulkonäöstä asioita, joita inhoaa ja pitää erityisen rumana. Addiktoitua voi tietysti vaikka maksamakkaraan, mutta se on jo toinen asia. Samoin kuin se, että huonoa itsetuntoa ei leikkaamalla ja kroppaa muokkaamalla voi määrättömästi nostaa.

Itse voisin ajatella jotain rintpjen kohotusta, jos tuosta vielä rupsahtavat. Samoin kuin silmien laserointia ja häpyhuulien pienentämistä. Kahdelle jälkimmäiselle on kyllä enemmän käytännölliset kuin esteettiset syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuminen nopeaa eikä mustelia tule niin paljoa.

Katsokaa esim botuliiniklinikan nettisivut tai rofllin klinikan.

Ystäväni leikkautti silmäluomet ja kiristi samantien otsaa vähän, botoxia laitettiin ryppyihin. Hintaa tuli tallinnassa suomalaisen lääkärin leikkaamana alle 1500,-

Vierailija
24/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomet leikkautan ainakin, mutta tuskin muuta.

Vierailija
25/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy katsoa sitten 40 vuoden paremmalla puolella.

Vierailija
26/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja epäterveellisyys eivät olisi este niin korjauttaisin murtuneen nenäni ja hankkisin isommat rinnat. (nyt aa-kuppi)

Vierailija
27/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan jos homma maksetaan itse eikä resurssit siten ole varsinaisten sairauksien ja tai terveyden hoidosta pois.

Mä en vaan halua leikellä itseäni turhan takia siihen väistämättä sisältyvien riskien vuoksi. Mun ruumi toimii tämmöisenään, ja tykkään itsestäni toimivana niin paljon, että riskianalyysi sanoo ettei kauneusleikkauksilla voita tarpeeksi että toimivuutta kannattaisi niillä riskeerata.

Vierailija
28/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä toimenpiteeseen. Vaikka suomalainen lääkäri leikkaisi.

Vierailija
29/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusta mietin parhaillaan, saisin sen kyllä mutta aina jään sitten kuitenkin pihtaamaan.

Rintoja voisi vähän kohottaa ja ihan pientä rasvaimua sisäreisistä ja käsivarsista jos ilmaiseksi saisi.. tai sitten ei, pystyn kutenkin noiden virheideni kanssa elämään. Mutta tuo vatsa...argh!

Vierailija
30/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanahka on revennyt arville molempiin suuntiin. Nahka pussittaa todella rumasti, ja vaikka en ole pinnallinen ihminen laisinkaan, tästä asiasta kärsin.

Vierailija
31/31 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen suhtautunut aina jyrkän kielteisesti turhamaisuuskirurgiaan (tämä EI sisällä palovammojen/haittaavan isojen rintojen/näköesteenä roikkuvien luomien korjailua). Nyt, kun oma, ennen lapsia kaunis ja kiinteä kroppa on kahden lapsen jälkeen yhtä ruttua, arpinahkaa ja lörppää, niin sitä ei olekaan ihan niin ehdoton enää. Olen tavallaan jättänyt mielessäni viimeiseksi oljenkorreksi sen, että jos en vuosien mittaan kertakaikkiaan sopeudu näihin muutoksiin, niin menen kohennuttamaan tissini ja vatsanahkani. Toivon kuitenkin kovasti, ettei tarvitsisi. Rahaakaan ei kyllä moiseen olisi, se olis sitten lainanotto edessä, ja talolainakin on vielä ottamatta, että...

Surullistahan se on, että ulkonäkö on näin tärkeää. Kaipa ne entisajan naisetkin ovat surreet kroppansa rapistumista, en usko että kyseessä on vain nykynaisten villitys - nyt vain on keinoja tehdä jotain. Mulla on vahvana Rosa Meriläisen mainitsema feministin kaksoitaakka: samaan aikaan inhoaa omaa peilikuvaansa ja tuntee syyllisyyttä siitä, ettei voi vain viitata kintaalla sovinistisille ja ahtaille kauneusnormeille.

Joskus tuota arpista lerppumahaa katsellessa tulee mieleen sekin, että jos mahani olisi tuon näköinen esim. palovamman seurauksena, saisin yhteiskunnan varoilla kriisiterapiaa ja kirurgista hoitoa. Kun se on lasten saamisen seurausta, siitä ei saisi oikein edes narista, koska se on naisen osa - vaihtaa kiinteä ja sileä kroppa arpiseen ja ruttuiseen. Mutta EN missään nimessä tarkoita tällä vertauksella sitä, että olisi yhteiskunnan asia kustantaa minun turhamaisuuskirurgiani. Jos siihen joskus alennun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi