Mistä miljardöörit haaveilevat?
Tietääkö kukaan tai onko antaa edes hyviä veikkauksia?
Kommentit (56)
Niillä on kultainen häkki. Sitten kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä naisesta jota eivät saaneet vaikka oli rahaa.
Ei haaveile vaan siitä että kenetkähän ottaisi seuraavaksi.
Jos on vielä terve, toivoo, että tapaisi jonkun johon rakastua. Joka ei näe sitä häkkiä siinä ympärillä.
Vallasta. Kaikki muu on jo tuohon mennessä saatavilla. Toki jos terveys on mennyt tai lapsihaaveet jne.
Kuuleman mukaan yksi miljardööri halusi nähdä Titanicin hylyn, että kai ne osa haaveilee jostain sellaisesta mihin edes kaikilla miljardööreillä ei ole varaa kuten esim. avaruuslento.
Kiroavat kun köyhyyttä ei voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavannut miljardöörin. Se olisi halunnut tavata jonkun tavallisen kauniin ja mukavan tytön. Sen elämä oli niin suojeltua kotimaassaan. Ja kovin paljon tyrkkyjä ja pyrkyreitä pyöri sen ympärillä.
Se piti minusta kun olin siivooja. Ei varmaan koskaan tapaa siivoojaa.
Oliko hän myös USA:n armeijan eversti, ja tarvitsi vain apuasi pieneen rahansiirtoon?
Oma elämän ohje on. Mitä vähemmän ajattelee rahaa, niin sitä rikkaampaa elämää saa elää.
Miljardöörit haaveilee vallasta ja siitä mitenkä sitä valtaa sais käytettyä kaikkiin muihin ihmisiin, lähinnä teettää kansalla sairaitä mielijohteita.
Ihmisten orjuuttamisesta ja niiden ruoskimisesta omasta luksuskartanosta katsellen.
Siitä, että saisivat lisää rahaa ja että saisivat järjestää yhteiskunnan sellaiseksi, että se palvelisi yksinomaan heidän tienaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että miten saisi vielä enemmän rahaa.
Rahanhimo katoaa monelta jo aika äkkiä ensimmäisten miljoonien jälkeen. Sen jälkeen alkaa vallanhimo ja gusipäisyys eikä rahalla ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Elon Musk on hyvä esimerikki: Kun on rahaa, niin sitten halutaan valtaa.
Muskille se on vain väline, ei itse tarkoitus. Hän haaveilee moniplaneettaisesta ihmiskunnasta ja vie meitä haavettaan kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleman mukaan yksi miljardööri halusi nähdä Titanicin hylyn, että kai ne osa haaveilee jostain sellaisesta mihin edes kaikilla miljardööreillä ei ole varaa kuten esim. avaruuslento.
Jokaisella miljardöörilla on sellaiseen varaa. Se on vain järjestelykysymys nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavannut miljardöörin. Se olisi halunnut tavata jonkun tavallisen kauniin ja mukavan tytön. Sen elämä oli niin suojeltua kotimaassaan. Ja kovin paljon tyrkkyjä ja pyrkyreitä pyöri sen ympärillä.
Se piti minusta kun olin siivooja. Ei varmaan koskaan tapaa siivoojaa.Oliko hän myös USA:n armeijan eversti, ja tarvitsi vain apuasi pieneen rahansiirtoon?
Ei. Lyhyesti tarina meni näin. Olin kävelemässä kello 21 jälkeen keskustasta asuntolaan Kings Crossin lähelle. Slummia ainakin siihen aikaan.
Eksyin ja en tiennyt missä olen. Liikennevaloissa oli samaan aikaan tyyppi, jolla oli huppari vedetty tiukasti pään yli. Jotenkin hän herätti luottamusta ja kysyin, osaako neuvoa osoitteen. Hän oli ystävällinen ja saattoi minut kotiin. Hän oli Amerikasta kotoisin ja kirjallisuuskurssilla. Sovimme tapaavamme uudestaan. Menimme kylään hänen naispuolisen serkkunsa luo, asui siinä Buckinhamin Palatsin lähellä. (Tämä poika oli hyvin kohtelias, ei voinut kutsua minua asuntolaansa, koska ei ole soveliasta. Hän oli intialainen). Toisen kerran serkkunsa kutsui minut syntymäpäivilleen isoon hotelliin.
Siellä kaikki ei mennyt kuin piti. Minulla ei ollut 1950-luvun kellohelmaista iltapukua matkalaukussa. Menimme juhlista pubiin. Jossa tapasin myös tämän miljardöörin. Oli samalla kurssilla. Kaikki nuo olivat todella rikkaita. Esim. tämän intialaisen pojan perheellä oli 100 miljoonaa. (Päädyimme sänkyyn tämän pojan kanssa, hänen tätinsä kotiin). Tämä oli katastrofi.
Jatkoimme viestittelyä, 3 kk myöhemmin tämä miljardööriperheen poika olisi halunnut saada yhteistietoni. Olin hyvin masentunut silloin, kieltäydyin. Plaap plaap plaap. (Olisin saanut paniikkikohtauksen Texasissa heidän ranchillaan. En osaa mielestäni tarpeeksi hyvin englantia jne.)
Kohtalosta puheenollen tämä miljardööriperheen poika kysyi tältä intialaiselta pojalta, että missä olemme tavanneet. Niin liikennevaloissa myöhään illalla. Hän pyöritteli silmiään. Koska Amerikassa ihmiset eivät kulje ilman autoa, eikä noin rikkaat ihmiset ilman turvamiehiä. Elämä on suljettua. Ymmärsin hyvin heitä. He olivat vankeina elämässään. Tuokin intialainen poika. Hän halusi opiskella kirjallisuutta, mutta perhe pakotti opiskelemaan taloustiedettä. Hänen tuli mennä intialaisen naisen kanssa naimisiin. Perheen perinteet. Viestittelymne aikana hän uhmasi perhettään ja seurusteli vaaleatukkaisen tytön kanssa yliopistolta. Tämä oli niin vaikeaa hänelle, että hän söi masennuslääkkeitä ja nukkui 14 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se piti minusta kun olin siivooja. Ei varmaan koskaan tapaa siivoojaa.Oliko hän myös USA:n armeijan eversti, ja tarvitsi vain apuasi pieneen rahansiirtoon?
Ei. Lyhyesti tarina meni näin. Olin kävelemässä kello 21 jälkeen keskustasta asuntolaan Kings Crossin lähelle. Slummia ainakin siihen aikaan.
Eksyin ja en tiennyt missä olen. Liikennevaloissa oli samaan aikaan tyyppi, jolla oli huppari vedetty tiukasti pään yli. Jotenkin hän herätti luottamusta ja kysyin, osaako neuvoa osoitteen. Hän oli ystävällinen ja saattoi minut kotiin. Hän oli Amerikasta kotoisin ja kirjallisuus
Myöhemmin olen löytänyt tämän pojan / miehen säveltämää musiikkia netistä. Hänellä oli (ainakin) intialainen vaimo. Minusta näytti, että hän on irtautunut rahapiireistä (hyvä hyvä)!
Mutta todella lämpimästi muistelen tämän miljardööripojan kohtaamista siellä pubissa. Juttelimme, tanssimme ja joimme kaljaa baaritiskillä. Kerroin työstäni, ilkeistä ihmisistä siellä, kaikista kohtaamistani haasteista, elämästäni Suomessa. Hän oli hyvin kiinnostunut. Tanssimme, hän tuijotti ruskeilla silmillään minua. Hymyili. Siinä oli kyllä valoa. Hän oli vakaa ja turvallinen. Perheensä oli irlannista kotoisin.
Ehkä jostain omaan osaamiseen liittyvästä tai vaikka lihaksikkaasta vartalosta. Noita ei saa ihan niin vain ostettua.
Hmm.,Toisaalta voi ostaa kaiken, mitä maailmassa on ostettavissa. Toisaalta ei voi ostaa ihmisen rakkautta. Ja vapautta. Ironista, että rahalla saa kaikkea, muttei vapautta. Ei voi lähteä mihinkään ilman turvamiehiä.