Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pahoissa rahavaikeuksissa, mitä tehdä?

Vierailija
11.04.2025 |

Tein virheitä oman firmani verotuksessa ja nyt maksettavaa tulee pahimmillaan monta tonnia. Eräs toisen firman kallis menoerä on 1500e ja sekin kaatui mun niskaan. Taloyhtiön remontti maksaa toukokuussa 2000e.

5000e luottokortti on jo melkein nyt tapissa, mulla loppuu rahat ihan oikeasti! Voisko joku tsempata tai sanoa mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko firman tiloissa asua?

Vierailija
2/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on lämmintä, pikavippi ja terassille, niin huolet unohtuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saako firmasi pankista luottoa. Niillähän nuo yllätykset maksetaan.

Vierailija
4/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa taloyhtiön remonttia kerralla, vaan vastikkeessa pikkuhiljaa. Pyydä maksuaikaa verorästeille. Laske ja kirjaa kaikki menot ja tulot ja mieti , onko niissä säätövaraa tai säästövaraa. Voiko osan menoista karsia kokonaan pois tai vaihtaa halvempaan? 

Vierailija
5/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saako firmasi pankista luottoa. Niillähän nuo yllätykset maksetaan.

Niin varmaan mutta luonto ei meinaa antaa periksi mennä "luotolle". Lisäksi on niin huonot ajat että ihan perus-selviytyminenkin on kitkuttelua enkä tiedä mistä maksaisin!

Mutta pitää tätä harkita, kiitos vinkeistä.

Vierailija
6/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oman alueesi velkaneuvonta. 

Vierailija
7/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sivutöitä. Itse teen pääduunin ohella toista, ja mitä enemmän on tuloja, sitä paremmin rahat riittää.

Vierailija
8/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi oman alueesi velkaneuvonta. 

Tai sitten käy oman alueen talousneuvolassa. Siellä voi asioida myös anonyymisti.

Vierailija
9/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä lainasi t. Sortter

Vierailija
10/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sanoisi että vielä kovin huonosti menee..

Vierailija
11/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä myyntiin vaan.

Vierailija
12/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko firmassa keksiä uusia tuotteita tai jonkun jutun jota myydä. Entä läheisen tai sukulaisen apu väliaikaisesti tuossa tilanteessa, jos sellaisia on enää elossa. Tämä rahasysteemi on tehty kaatumaan ikävästi ja muitakin pelottaa, ehkä pitäisi kehittää inhimillisempi systeemi ihan kaikille. Silloin muutkin uskaltaisivat yrittää tai ainakin elää jotenkin. Moni ei uskalla yhtään elää.

Vierailija
13/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kymppitonnin velat eivät ole pahoja rahavaikeuksia. 

Vierailija
14/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä saat firmasi toiminnan kuulostamaan todella pieneltä näpertelyltä. Jos 1500 lasku firmalle on iso niin mahtaako koko toiminta olla kannattavaa? 

Kuten joku sanoi, taloyhtiön lasku vastikkeeseen. Korkoa siitä tulee maksettua, mutta jos ei ole varaa, ei ole. Lyhennä luottokorttivelkaa, jotta voit jatkossakin käyttää sitä tiukan paikan tullen. 

Vierailija
15/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällä palstalla sanotaan, että mene v***n pu**i töihin. Mutta mites nyt suu pannaan, kun työstäkin jää miinukselle. Palsta-Pertit on aika hiljaisia nyt.

Aloittajan tyyliset tapaukset on harvnaisia, ja niistä yleensä selviää konkurssimenettelyillä. Lainsilmissä katsotaan vähän paremmin kuitenkin kunnon työssäkäyviä ihmisiä.

Et todellakaan tule menemään miinukselle jostain burgerien flippaamisesta, työnantaja maksaa kaikki kulut ja palkan. Mikä on siis tekosyysi, laiska läskiperse?

Vierailija
16/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä saat firmasi toiminnan kuulostamaan todella pieneltä näpertelyltä. Jos 1500 lasku firmalle on iso niin mahtaako koko toiminta olla kannattavaa? 

Kuten joku sanoi, taloyhtiön lasku vastikkeeseen. Korkoa siitä tulee maksettua, mutta jos ei ole varaa, ei ole. Lyhennä luottokorttivelkaa, jotta voit jatkossakin käyttää sitä tiukan paikan tullen. 

No pientä se onkin kun on sivutoiminen yritys. Mutta saa silti oman talouden tiukille. Vuosia kannatti kivasti mutta nyt ei kun rahahanat on asiakkailla kiinni.

-ap

Vierailija
17/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on pa, trallalaa. Ja sotaa pukkaa.

Heikot on ajat.

Vierailija
18/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksat toisen firman laskuja?

Vierailija
19/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksat toisen firman laskuja?

Olen osakkaana ja nyt joudutaan sitäkin kassaa paikkailemaan.

-ap

Vierailija
20/25 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin pikavipin ja lähteisen ryyppäämään. Sitten en enää välittäisi mistään enkä vastaisi puhelimeen tai hoitaisi mitään asioita. Sanoisin, sitten lopulta, että mä sekosin ja menisin hullujen huoneelle.

Mulla toisaaltaan on vahvat mt diagnoosit jo valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä