Äitini hukkaa loppuelämänsä tätä menoa sairaan miehensä hoitamiseen
Älkää naiset ottako ylipainoista miestä mieheksenne vaikka olisi kuinka toimelias ja muuten hyvä. Itse nyt näen mihin sekin voi johtaa.
Isäpuoleni on ollut 8 vuotta nyt kipu ja sänkypotilaana melkein toimintakyvyttömänä hoidettavana. Kipuja varten on fentanyylilaastarit eli mistään pikkujutusta ei ole kyse. Mies on vasta 70 vuotias.
Hän on äitini loppuelämän riippakivi kun äitini toimintakyky taas on ihan eri luokkaa mutta koko elämä menee tuon miehen asioita hoitaessa kun ei se saa mitään sieltä sängystään lääkehouruissa aikaiseksi.
Jos mies olisi laihduttanut ylipainonsa niin todennäköisesti hänen liikuntakyky olisi säilynyt ja kivut eivät olisi vaivanneet.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miehelle voi hakea henkilökohtaista avustajaa ja jos äitisi on omaishoitaja, siitä tulee luopua. Näin hän voi hoitaa juuri sen verran kuin itse jaksaa ja haluaa.
Tämä voisi olla hyvä juttu
Ap
Älkää miehet ottako ylipainoista naista naiseksenne vaikka olisi kuinka toimelias ja muuten hyvä sängyssä. Itse nyt näen mihin sekin voi johtaa. Hetimiten alkaa pihtaamaan ja joudun sänkyyn passaamaan. Kädet venyy ruokakasseja kantaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle voi hakea henkilökohtaista avustajaa ja jos äitisi on omaishoitaja, siitä tulee luopua. Näin hän voi hoitaa juuri sen verran kuin itse jaksaa ja haluaa.
Ap
Ei onnistu enää kun ap:n äiti on jo mennyt siihen lankaan että hoitaa ukkonsa itse. Kotikunta pitää tilanteesta kiinni viimeiseen asti ja tulee torppaamaan kaikki yritykset muuttaa tilannetta. Peruste on helppo: ei ole hoitopaikkoja eikä rahaa muihin ratkaisuihin.
Tämä on äidin päätös. Hän elää oman elämänsä omien arvojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on enkä sille voi mitään. Harmittaa ja välillä suututtaa vain.
Ap
Älkää naiset myöskään ottako jotain 10 vuotta vanhempaa miestä tai jopa yli. Nuorena se saattaa kinnostaa, koska 30 vuotias on miehekäs 20 vuotiaan mielestä. Äitini otti teininä 9 vuotta vanhemman miehenalun ja on harmitellut sitä jo lähes 10 vuotta. Kun äitini kolkutteli 70 ikävuotta, oli isäni jo huonokuntoinen lähes 80 vuotias. Äidilläni olisi menojalka vipattanut vielä pitkään, mutta jäi kotiin istumaan, koska isäni lähinnä vaan makasi sängyssä tai nukkui. Kaupassakaan ei juuri uskaltanut, eikä jaksanutkaan lopulta käydä, koska hänellä ei ole ajokorttia. Niin piti alkaa käyttää kotiinkuljetusta. Sosiaalinen elämä jäi täysin sen varaan, että minä ajoin n.kerran kuukaudessa etelästä keskisuomeen. Nyt on ollut leskenä jo useamman vuoden. Kuinka toisin kaikki olisi voinut mennä, jos olisi ottanut edes oman ikäisen miehen aikanaan.
No se on äitisi valinta, etkä oikein voi sille mitään. Harmi.
Aina voi erota, mutta täytyy sanoa, että onpa ihana ja empaattinen tytärpuoli, oikea lottovoitto!
Miten niin vasta 70 .. aivan ikä loppu ja vanhus. Mutta ei sun vanhan äidin kuuluu hoitaa miestä yksin. Ja miten edes jaksaa jos ei nuoret hoitajatkaan jaksa yksin kääntää potilasta tai nostaa.( Eivätkä saa nostaa)
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset myöskään ottako jotain 10 vuotta vanhempaa miestä tai jopa yli. Nuorena se saattaa kinnostaa, koska 30 vuotias on miehekäs 20 vuotiaan mielestä. Äitini otti teininä 9 vuotta vanhemman miehenalun ja on harmitellut sitä jo lähes 10 vuotta. Kun äitini kolkutteli 70 ikävuotta, oli isäni jo huonokuntoinen lähes 80 vuotias. Äidilläni olisi menojalka vipattanut vielä pitkään, mutta jäi kotiin istumaan, koska isäni lähinnä vaan makasi sängyssä tai nukkui. Kaupassakaan ei juuri uskaltanut, eikä jaksanutkaan lopulta käydä, koska hänellä ei ole ajokorttia. Niin piti alkaa käyttää kotiinkuljetusta. Sosiaalinen elämä jäi täysin sen varaan, että minä ajoin n.kerran kuukaudessa etelästä keskisuomeen. Nyt on ollut leskenä jo useamman vuoden. Kuinka toisin kaikki olisi voinut mennä, jos olisi ottanut edes oman ikäisen miehen aikanaan.
Sekin olisi auttanut että olisi ajanut ajokortin aikoinaan.
Sama juttu toisinpäin. Isäni on käytännössä, vaikkei paperilla kuitenkaan, äitini omaishoitaja. Asian tekee harmittavaksi vielä persoonallisuushäiriöinen käyttäytyminen äidiltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin olisi auttanut ett
Sepäs se, mutta taisi koko ikänsä tukeutua "vanhemman" apuun. Yritin saada hänet 40 vuotiaana autokouluun, mutta hän ei mielestään sitä tulisi tarvitsemaan kun isäni kuljetti joka paikkaan.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei onnistu enää kun ap:n äiti on jo mennyt siihen lankaan että hoitaa ukkonsa itse. Kotikunta pitää tilanteesta kiinni viimeiseen asti ja tulee torppaamaan kaikki yritykset muuttaa tilannetta. Peruste on helppo: ei ole hoitopaikkoja eikä rahaa muihin ratkaisuihin.
meinasin sanoa samaa
älkää hyvät ihmiset edes vihjaisko, että teillä on edes kesäloma aikaa hoitaa dementoitunutta mummoanne tai isäänne tai ketä nyt tahansa koska sen jälkeen on täysin mahdoton saada hoivan tarpeessa olevalle hoitopaikkaa koska "omaiset voivat hoitaa, ei ole kiireellinen"
Vierailija kirjoitti:
Niin ollaan me onnekkaita, joiden oman ikäinen mies kuoli jaloista pyörimästä alle kuuskyt vuotiaana. Onneksi en ottanut vanhempaa miestä!. Voi jessus mitä spekulaatioita. Se olisi voinut olla äitisi joka sairastuu johonkin sairauteen. Ja tosiaan on ollut hyvin riippuvainen miehestään koko elämänsä. Eli itseänsä saa syyttää, kun ei ole aikuistunut.
Ehkä isäpuolella on omaa sukua myös avuksi? Tai asioita hoitavia. Ettei äidin ole pakko kaikkea jaksaa yksin. Ja ehkä taas muut voivat auttaa äitiäsi, mitä hän tarvitsisi, sanooko. Laitos ei ole kauhean hyvä sairaalle silti, ehkä koti on joillekin parempi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jättäsi miestäni hoitamatta, on hän ollutkin pahsti sairas, mutta parantui. Tietysti jos on vaikka väkivaltaa mielisairaudentakia on ymmärrettävää, jos ei halua hoitaa.
Sitä sanotaan rakkaudeksi. Myötä - ja vastamäessä.
No miksei laihduta? Luulis että sänkypotilaana onnistuis jos on ruokahuollossa muista riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä äijästä ja sen passaamisesta eroon pääsee. Muuttaa eri osoitteeseen ja ilmoittaa, että äijä on nyt sinkkuna siellä omissa paskoissaan, hoitakeepa.