Paras Kirkan levyttämä kappale?
Kommentit (50)
Mulle on jäänyt vaan mieleen Hetki lyö.
Parhaimmat ovat
Heitin leijan, sut pyyhin silmästäni pois. Julman kundit.ja varrelle virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profol Harumin Whiter shade of pale. Meni ihan pilalle Kirkan esittämänä. Mutta oli paras Kirkan levyttämä kappale.
Oliko kuitenkin Procol Harum.
Oli
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt vaan mieleen Hetki lyö.
Samat sanat!
Silta yli synkän virran (Bridge over troubled water)
Hetki lyö on myös mun suosikki-Kirka.
Vierailija kirjoitti:
Silta yli synkän virran (Bridge over troubled water)
Juu, sekin oli hyvä kappale jonka Kirka pilasi. Lähellä parasta.
Ap olisi voinut esittää kysymyksen toisin jos fanittaa Kirkaa.
Vierailija kirjoitti:
I'll Be Yours
Saman levyn You ja Set Me Free kanssa hyviä. Tuollaista musiikkia sen Kirkan olisi pitänyt vain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Neidonryöstö
Voisin itsekin sanoa tuon kappaleen, mutta tässäpä vähän triviaa: Kirka ei koskaan levyttänyt tuota kappaletta. Sehän tehtiin alun perin euroviisu-karsintoihin, missä ilmeisesti siihen aikaan laulut kuultiin livenä. Se versio, joka siitä julkaistiin levyllä, on myöskin konserttitaltiointi. Tämä asia selvisi minullekin vasta, kun luin siitä Kirkan kokoelmalevyn kansivihkosesta. Nähtävästi Kirka oli niin taitava laulaja, että live- ja studiolaulamisen eroakaan ei helpolla huomaa. Harmittaa kyllä, että en koskaan nähnyt Kirkaa livenä.
Vierailija kirjoitti:
Varrella virran
Sama. Olin vasta koulun aloittanut ja kuuntelin tätä ja lauloin mummon kanssa. Sanoja tuli mietittyä ja pikkuhiljaa viesti selkeni. Voisin sanoa, että ympäristötietoisuuteni ja luonnonsuojelu heräsivät tämän kappaleen myötä minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neidonryöstö
Voisin itsekin sanoa tuon kappaleen, mutta tässäpä vähän triviaa: Kirka ei koskaan levyttänyt tuota kappaletta. Sehän tehtiin alun perin euroviisu-karsintoihin, missä ilmeisesti siihen aikaan laulut kuultiin livenä. Se versio, joka siitä julkaistiin levyllä, on myöskin konserttitaltiointi. Tämä asia selvisi minullekin vasta, kun luin siitä Kirkan kokoelmalevyn kansivihkosesta. Nähtävästi Kirka oli niin taitava laulaja, että live- ja studiolaulamisen eroakaan ei helpolla huomaa. Harmittaa kyllä, että en koskaan nähnyt Kirkaa livenä.
Kyllä live-levyjäkin kutsutaan levyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Profol Harumin Whiter shade of pale. Meni ihan pilalle Kirkan esittämänä. Mutta oli paras Kirkan levyttämä kappale.
Missä vaiheessa Kirka tuon ennätti levyttää? Tunnetuin käännös on Topmostin, eikä Kirka laulanut siinä milloinkaan. Sitten omat versionsa ovat myös Pepe Willbergillä ja Tapani Kansalla.
Oliko kuitenkin Procol Harum.