Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka teet itse ruoat kotona, kuinka usein pyyhit keittiön työtasot ja lieden?

Vierailija
11.04.2025 |

Jos vastauksesi on "aina kun ovat pyyhkimisen tarpeessa", niin kuinka usein tämä suurin piirtein on?

Mä puhdistan joka ruoanlaittokerran jälkeen. Olen ajatellut olenkohan poikkeuksellisen sotkuinen ruoanlaittaja kun lieteen ja työpöytään tulee aina roiskeita, rasvaa ja murusia. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun joku laittaa ruokaa niin liedellä on jotain roiskeita. Se on sitten eri juttu, että ketkä muistaa sen lieden pyyhkiä: teineillä on vielä opettelemista tässä. Mutta meillä ainakin tarpeen mukaan on jokaisen ruuanlaittokerran jälkeen. 

Tasoja ei välttämättä tartte pyyhkiä, riippuu siitä mitä on kokannut. 

Vierailija
2/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta tiskauksen jälkeen ja tarvittaessa useamminkin. 1-2 päivän välein. Teen ruokaa 3-6 päivän välein, ison määrän kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ruoanlaittoa. 

Vierailija
4/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä hellan pyyhin joka ruuanlaiton jälkeen. Tasot myös, mulla on niin pieni "keittiö" niin tasotkin on aina käytössä, joten tarvetta putsaamiselle on. Enkä ruuanlaitossa roiski ruokaa sinne tänne, mutta ainahan "rapatessa roiskuu"

Vierailija
5/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun olen tehnyt ruokaa. Tasot voi pyyhkiä useammin kuin vain ruoan tekemisen jälkeen.

Vierailija
6/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyyhin joka päivä varmaan viis kertaa, joku neuroosi. Aina kun roiskuu vettä tasoille/tiskipöydälle, tai vaikkka vähän paistorasvaa liedelle, aina pyyhkimässä. Pyyhin ne myös vähän "varmuuden vuoksi", vaikken olis ruokaa tehnyt tai tekemässäkään. Outoa, koska muuten en niin välitä jostain villakoirista, pölystä tms. 

Vierailija
7/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Jos hella ei ole kauhean näköinen, ja väsyttää paljon, saatan puhdistaa sen vasta seuraavana aamuna.

Vierailija
8/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittelet liian suurella lämpötilalla jos rasvat ja ruoka roiskuu pitkin helloja.

Vierailija
9/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tarvii.

Vierailija
10/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä. Jos hella ei ole kauhean näköinen, ja väsyttää paljon, saatan puhdistaa sen vasta seuraavana aamuna.

Olt kyllä järkyttävä tohelo pilaten koko hellan ruualla. Ei se hella ole sitä varten että sen putsaamiseen menee koko ikuisuus kun on saanut jonku ruuan valmistettua.

Vierailija
11/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellan putsaan joka kerta ennen kuin alan tehdä ruokaa. Kuumana ei ruoanlaiton jälkeen viitsi enkä yleensä siivoa hellaa erikseen vaan nimenomaan sitten kun alan seuraavan kerran tehdä ruokaa. Käytännössä meillä on hella kuumana joka päivä, joten kyllä se päivittäin tulee myös siivottua, joskus pari kertaakin. Muita tasoja putsataan tarpeen mukaan, mikä meillä tarkoittaa joskus murujen pyyhkäisyä käsin ja joskus rätillä. Toisinaan sipaisen hellanpesun yhteydessä myös viereiset tasot roskattomaksi. Henkilökohtaisesti minua ei ole koskaan haitannut jotkut leivänmurut tai muut, eikä ne tunnu ketään muutakaan täällä haittaavan, joten tehdään niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Kaiken ei todellakaan tarvitse aina olla täysin siistiä.

Vierailija
12/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa päivässä. Illalla viimeiseksi siivoan keittiön, mahdollisen lounaan jälkeen, viimeistään päivällisen jälkeen. 

Vierailija
13/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi saat sen hellan kamalan näköiseksi. Etkö osaa kypsentää ruokaa kattilassa tai pannussa ilman koko hellan suttaamista.

Vierailija
14/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauheeta oikeesti 

Vierailija
15/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useamman kerran päivässä, pyyhin roiskeet aina siinä kokkauksen lomassa. Pääsee helpommalla, kuin jos pitäisi kuivuneita sotkuja hinkata, varsinkin liedeltä.

Vierailija
16/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina iltapäivällä ruokaa. Teen päivällisen ja seuraavan päivän lounaan, lisäksi aamiaisaineet muhimaan. 

Tämän jälkeen pyyhin tason. Kun on syöty, loput laitan pakasterasiaan, tarvittaessa pyyhin. Vietän kdittiössä vähän aikaa.

Vierailija
17/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka käyt vessassa, kuinka usein pyyhit takapuolesi?

Vierailija
18/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyyhin lieden joka käytön jälkeen. Keraaminen induktioliesi menee pilalle jos sitä ei pidä puhtaana. Keittiön tasot pyyhin myös vähintään kerran päivässä, yleensä pari kolme kertaa jos teen useamman ruuan päivän aikana. 

Vierailija
19/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun olen tehnyt ruuan niin siivoan keittiön ja pyyhin kaikki tasot. Ei minulla ole koskaan likaista eikä likaisia astioita lojumassa vaan tiskaan aina heti.

Vierailija
20/36 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olt kyllä järkyttävä tohelo pilaten koko hellan ruualla. Ei se hella ole sitä varten että sen putsaamiseen menee koko ikuisuus kun on saanut jonku ruuan valmistettua.

Noh, odottele nyt sen verran, että pääset muuttamaan pois vanhempiesi nurkista ja pääset itse keittiöön touhuamaan, ennen kuin alat muita neuvomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi