Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen uudet silmälasit, mutta rahat ei riitä. Mikä avuksi?

Vierailija
11.04.2025 |

Silmälasini hajosi ja tarvitsen välttämättä uudet, koska näen vanhoilla varalaseillani tosi huonosti ja saan niistä kamalaa päänsärkyä ja kaksoiskuvia. Tarvitsen välttämättä uudet silmälasit, mutta mulla on niin heikko näkö että ne maksaa väkisinkin useita satoja euroja. Mulla ei ole varaa sellaiseen, koska vuokran ja laskujen jälkeen käteen jää alle 200 €/kk ja siitä pitää maksaa bussikortti, lääkkeet ja kaikki muu. Joudun hakemaan ison osan ruuistakin leipäjonosta koska rahat ei yksinkertaisesti riitä ruokaan.

Osamaksu ei onnistu (olen kysynyt), koska mulla on velkaa ulosotossa. En saa toimeentulotukea, koska omistan kesämökin jota en saa myydyksi millään. Voinko saada mistään tukea silmälasien hankintaan? Edes lainana jonka maksaisin takaisin sitten jos joskus pystyn siihen.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä tilaamalla saa halvalla. 

Itse korjasin teipillä, kun sanka irtosi. Tämä viritelmä pysyy huonosti päässä ja näyttää nololta. Täytynee tilata netistä uudet. 

Vierailija
22/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa mökkisi viikoksi rikkaalle kaupunkilaiselle. Nyt on sesonki. Ilmoitus vaan Oikotielle ja Etuoveen. Turhaa makuuttaa mökkiä tyhjänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

o

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasinkeräyksestä joku kirkas lasipullo. Sitten ostat rautakaupasta hiomapaperia. Opettelet hiomaan monokkelin.

Miten monokkeli pysyy molemmissa silmissä?

Molemmissa? Mikään ei nykyään riitä.

Vierailija
24/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lasit maksoi 20e specsaversilla. -1.5 vahvuudet.

Tuo ei paljon lohduta niitä, joilla on vahvuuksia esim. -10 tai enemmänkin.

Vierailija
25/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä tilaamalla saa halvalla. 

Itse korjasin teipillä, kun sanka irtosi. Tämä viritelmä pysyy huonosti päässä ja näyttää nololta. Täytynee tilata netistä uudet. 

Netistä tilatut lasit on varmasti halvemmat, mutta mitä enemmän miinusta, hajataittoa ja prismaa laseissa on, sitä enemmän arpapeliä nettilasien tilaaminen muistuttaa. Halvatkin lasit on kalliit jos niitä ei pysty käyttämään.

Vierailija
26/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on. Ja silloin yhteiskunta maksaa, en tiedä mikä taho, mutta sen tiedän, että maksaa, kuten kuulolaitteenkin.

Vierailija
27/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille riittää valkoinen keppi.

Vierailija
28/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mökin myynti-ilmoituksessa jogainvakavaaoncelmaa, jos ei kaupaksi mene. 

Vierailija
29/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, tai on oikeastaan  vieläkin. Ostin lähikaupasta n. 6 euron lasit, joilla jotenkin pärjään. Päänsärkyä kyllä tulee, mutta ei voi mitään.

Vierailija
30/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on. Ja silloin yhteiskunta maksaa, en tiedä mikä taho, mutta sen tiedän, että maksaa, kuten kuulolaitteenkin.

Ei maksa ainakaan työikäiselle vielä -10 ainakaan.

Vierailija
31/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei maksa pelkän vahvuuden perusteella. Ei. 

Joskus aikoinaan oli muistaakseni raja -10. Muistan siitä, että kun itsellä oli lähes -9, niin toivoin, että huonontuisi tuohon rajaan. Sitten se poistettiin ja takaisin ei ole tullut.

Vierailija
32/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa linsseineen 29 eurolla, jätä bussi kortti ostamatta kun sitä ei työtön tarvitse 

Vierailija
33/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sinivalolasit Olssonilta. 12.90€

Vierailija
34/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen löytänyt kirpputoreiltakin miinuslaseja. Tosin en tiedä, onko mitään -10 laseja kukaan tuonut myytäväksi. Oletko kokeillut esim. FB-roskalavasovellusta. Ainakin siskoltani jäi paljon laseja ylimääräiseksi, silloin kun meni siihen laserleikkaukseen. 

Vierailija
35/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuolloin lasketa näkövammaiseksi? Silloin saattaa olla mahdollista saada ne apuvälineenä ilmaiseksi.

Kaverin sisko sai aikoinaan lasit ilmaiseksi, hänellä oli sellaiset pullonpohjalasit käytössä.

Vierailija
36/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutat mökin ilmatteeksi jollekkin sukulaisellesi pois omista nimistäsi. Paljonko sitä velkaa on ja voisiko joku sukulaisesti maksaa mökistä sen verran kun olet velkaa ja saisit maksaa velkasi pois.

Vierailija
37/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sinivalolasit Olssonilta. 12.90€

Tuollaisista laseista ei ole apua henkilölle, joka tarvii vahvuuksia huononnäön takia. 

Vierailija
38/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa linsseineen 29 eurolla, jätä bussi kortti ostamatta kun sitä ei työtön tarvitse 

Ei saa, jos tarvii paljon miinusta laseihinsa. Hyvin on hölmöt saatu huijattua uskomaan, että kaikille sopivat vahvuudet löytyy halvimmista linsseistä

Vierailija
39/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aika sossuun jos saat harkinnanvarisena tukena sieltä halvimmat silmälasit. Ja koita päästä eroon siitä mökistä vaikka lahjoittaisit ilmatteeksi sukulaisillesi.

Vierailija
40/105 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut lasit rikki kaksi vuotta. Ei varaa mennä ostamaan uusia, mutta ei mun näkö niin huono ole etten pärjäisi. Jos olis -5 niin sitten ei näkisi, mutta jos on joku -2.0 niin kyllä näkee ilman laseja, vaikka vähän sumuista on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän