Miksi äidit haluavat poikalapselle pitkät hiukset?
Näin videon jossa äiti itki kun 4 v pojan hiukset leikattiin lyhyeksi. Poika itse halusi. Tiedän muutamia taaperoikäisiä poikia joilla on selkään asti hiukset. Äidit ei halua et niitä leikataan. Mikä tähän on syynä? Ihan mielenkiinnosta haluan tietää.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä. Ennen murrosikää ne näyttää ihan tytöiltä
Jostain syystä mun pitkähiuksisia poikia aina tytötellään, vaikka on puettu niin poikamaisiin vaatteisiin kuin vain mahdollista. En koskaan korjaa, ellen tunne henkilöä. Lapsia asia vain huvittaa.
Joo, sama täällä. Hupsua, miksi pitää puhutella tuntematonta ihmistä sukupuolella.
Luulen että pitkiä hiuksia pidetään myös pojilla siksi että ne näyttää kivalta 😊
Mun mies on nyt aikuisena kasvattanut olkapäille hiukset. Ne on välillä ponnarilla. Musta se on ihan ok, mutta tykkään itse eniten lyhyemmistä, parturoiduista hiuksista. Olen kuitenkin iloinen mun miehen puolesta, että hän on löytänyt oman tyylinsä 😊
Vierailija kirjoitti:
Feministit eivät toivo maskuliinista poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei pojalla sitten saisi olla pitkiä hiuksia? Toki sitten, kun poika itse ilmaisee mielipiteensä hiustensa pituudesta tai tyylistä, sitä pitää noudattaa, mutta niin kauan kuin lapsella ei itsellään ole asiaan mielipidettä, niin miksi pojalla pitäisi silloin olla juuri lyhyet hiukset?
Tai päinvastoin: miksi niin harvalla tytöllä on lyhyet hiukset tai siilitukka? Kysytäänkö tytöiltä edes, että haluaako lyhyet hiukset vai onko oletuksena, että tytön hiukset ovat pitkät?
On muuten aika yleistä nykyisin. Ja sitten vielä puetaan unisex vaatteisiin niin vaikea sanoa kumpi on. Nimikään ei aina kerro, kun on tyyliä Kaarna, Ruu, Niila tai vastaavaa. Toki on oma valinta, mutta näissä tapauksissa monesti mietityttää onko lapsen vai vanhemman valinta.
Siitä se alkaa se tie identiteettikriisiin.
Ne niskakiharat nyt vaan oli niin helluset. Isosiskolla oli suorat pitkät hiukset. Ja ne pojan hiukset leikattiin heti lyhyeksi kun hän itse halusi. Nyt aikuisena pojalla on kihara surffitukka ja sänkiparta. Kesällä ehkä taas joku muu tyyli. Ei kai poikien ja miesten tarvitse kaikkien olla samanlaisia pottatukkia?
Vierailija kirjoitti:
Ne niskakiharat nyt vaan oli niin helluset. Isosiskolla oli suorat pitkät hiukset. Ja ne pojan hiukset leikattiin heti lyhyeksi kun hän itse halusi. Nyt aikuisena pojalla on kihara surffitukka ja sänkiparta. Kesällä ehkä taas joku muu tyyli. Ei kai poikien ja miesten tarvitse kaikkien olla samanlaisia pottatukkia?
Ei tarvitse olla pottatukka. On parempia hiusmalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut jos ei leikkaa sivuilta ja otsasta lyhyeks niin sit näyttää tytöiltä
Mitä se haittaa jos näyttää tytöltä?
Paras nauttia niistä hiuksista silloin kun niitä vielä on! Moni mies kaljuuntuu jo nuorena.
Poika ei tykännyt hiustenleikkuusta ja halusi kasvatella tukkaa jo pienenä. Välillä kyllä minä vein parturiin, koska hänellä oli vielä leikki-iässäkin taipumusta saada päänahkaan karstaa, jos tukka oli päätä pitkin ja hautoi päänahkaa. Lyhyiden hiusten kanssa karstaa tuli vähemmän.
Nyt juniori on täysi-ikäinen ja hänellä on hiukset liki vyötärölle saakka. On ne hienot kyllä, punertavan ruskeat ja vähän laineikkaat, joten koska lapsi on tommonen tukkajumala, niin miksipä se edes tahtoisi lyhyitä hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika yleistä nykyisin. Ja sitten vielä puetaan unisex vaatteisiin niin vaikea sanoa kumpi on. Nimikään ei aina kerro, kun on tyyliä Kaarna, Ruu, Niila tai vastaavaa. Toki on oma valinta, mutta näissä tapauksissa monesti mietityttää onko lapsen vai vanhemman valinta.
Mun isä kutsuu kaikkia lapsia termillä höntti, jos ei satavarmasti tiedä lapsen sukupuolta. Siis nimenomaan tiedä eli vanhemmat kertoneet, että tässä on meidän tytöt tms. Hän ei ryhdy arvailemaan, onko mekkoon puettu lapsi mitä sukupuolta ja siitäkös vanhemmat hermostuvat. Täytyy sanoa lapsi, ei saa käyttää mitään muuta termiä!
Vierailija kirjoitti:
Minun 37-vuotiaalla poikalapsellani on pitkät hiukset, koska hän haluaa pitkät hiukset. Olen sanonut hänelle että kannattaa pitää hiukset pitkinä niin kauan kuin ne kasvavat. Vielä ei ole alkanut kaljuuntua.
Muuten ihan hyvä, mutta tuo, että sinun piti mennä sanomaan, mikä kannattaa, pisti silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä kutsuu kaikkia lapsia termillä höntti, jos ei satavarmasti tiedä lapsen sukupuolta. Siis nimenomaan tiedä eli vanhemmat kertoneet, että tässä on meidän tytöt tms. Hän ei ryhdy arvailemaan, onko mekkoon puettu lapsi mitä sukupuolta ja siitäkös vanhemmat hermostuvat. Täytyy sanoa lapsi, ei saa käyttää mitään muuta termiä!
Otan osaa. Mulla on vähän samantyyppinen isä. Kieltämättä hän on vähän rasittavaa seuraa, kun näkee joka puolella taistelun aiheita.
Pojalla oli 8-9 vuotiaana vielä aika pitkät hiukset. Näytti ihan pojalta ja Suomessa ei ketään kiinnostanut. Ulkomailla kyllä neiditeltiin melko tiheään.
Jumala loi ihmisen kuvakseen. Onhan se kurjaa jos itse ravitset lastasi ja sitten hän ottaa tuollaisia itsetuhoisia ja -vihamielisiä vakutteita ympäristöstä.
Naisten pitäisi hylätä lapsiaan ahkerammin. Jos ympäristö pilaa heitä, niin pois vaan. Nykyään tilanne on se, että kaikki rakkaus mitä nainen lapseen kaataa, joku kusipää aina paskoo sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten leikkaaminen ei ole luonnollista. Se on alistumisen ja häpäisyn muoto.
Moni äiti tekee lastensa hiuksista suurempia asioita kun ne ovatkaan. Suututaan kun laps löytää sakset ja kokeilee. Vaikka kampaajalla saataisiin kelvollinen apu. Oma lapsi kajosi myös ja siistimisen jälkeen kasvoi uudelleen. Miksi olisi pitänyt suuttua ? Oma pää ja omat hiukset. Pojalla ja tytöllä voi olla pitkät tahi lyhyet yhtälailla. Ja tulee kuulla lasta kun alkaa ilmaista tahtoaan.
Isällä on pitkä tukka, nutturalla tai poninhännällä, totta kai poikakin haluaa olla mies ja pitää pitkän tukan! Se on sitäpaitsi lämmin, ei tule niskaan kylmä.
Mä ja lasten isä haluttiin lapselle pitkät hiukset, koska haluttiin nähdä, millaisiksi ne kasvavat, koska olivat niin erikoiset. Mulla aina ohuet hiirenharmaat hiukset, mies kaljuuntui nuorena. Geenilotto toi pojalle isoisovanhemman peruina ranteen paksuisen ja harvinaisen värisen ponnarin, joka kasvoi jämäkkänä vyötäisille saakka. Oli siinä kyllä selvitteleminen. Esiteini-ikäisenä lapsi kyllästyi olemaan sen ihanan ponnarin omistaja ja leikkasi lyhyet hiukset, eivätkä vanhat kaverit olleet tunnistaa.