Miksi äidit haluavat poikalapselle pitkät hiukset?
Näin videon jossa äiti itki kun 4 v pojan hiukset leikattiin lyhyeksi. Poika itse halusi. Tiedän muutamia taaperoikäisiä poikia joilla on selkään asti hiukset. Äidit ei halua et niitä leikataan. Mikä tähän on syynä? Ihan mielenkiinnosta haluan tietää.
Kommentit (77)
Oma napero 3v ei ole halunnut hiuksiaan leikattavan, ilmeisesti tykkää pitkästä tukasta (mikä on kyllä uskomaton leijonanharja, paksu, pitkä ja ehkä jopa pientä kateutta aiheuttava). Vanhempina totesimme, että antaa pojan olla pitkän tukan kanssa ja leikataan sitten kun kaveri itse tahtoo. Antaa kuitenkin kammata ja pestä oikein nätisti niin eihän tuosta haittaakaan ole.
Tiedän tapauksia joissa pojalta on pitkät hiukset kynitty väkisin ja siitä on tullut paha mieli. Mielestäni tässä asiassa pitäisi mennä lapsen tahto edellä. Toiset eivät halua olla liki kaljuja alle kouluikäisenä, toiset eivät halua olla pitkätukkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas aina mietin, miksi äidit haluavat tytöillään olevan pitkät hiukset, vaikka hiukset olisivat onnetonta hamppua ja pompula tekisi kipeää päänahkaan.
Pojilla usein on vahvat ja kiharat hiukset, joten ymmärrän kyllä, että äiti haluaa kasvattaa niitä pidemmiksi. Jos katsotte vanhoja valokuvia, huomaatte että pojilla oli usein mekot ja pitkät hiukset ennen polvihousuvaihetta.
Mut jos ei leikkaa sivuilta ja otsasta lyhyeks niin sit näyttää tytöiltä
Jollei osaa erottaa sukupuolia toisistaan muuten kuin hiustenpituuden perusteella, niin silloin on näkökyvyssä jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas aina mietin, miksi äidit haluavat tytöillään olevan pitkät hiukset, vaikka hiukset olisivat onnetonta hamppua ja pompula tekisi kipeää päänahkaan.
Pojilla usein on vahvat ja kiharat hiukset, joten ymmärrän kyllä, että äiti haluaa kasvattaa niitä pidemmiksi. Jos katsotte vanhoja valokuvia, huomaatte että pojilla oli usein mekot ja pitkät hiukset ennen polvihousuvaihetta.
Mut jos ei leikkaa sivuilta ja otsasta lyhyeks niin sit näyttää tytöiltä
Jollei osaa erottaa sukupuolia toisistaan muuten kuin hiustenpituuden perusteella, niin silloin on näkökyvyssä jotain vikaa.
Miksi pitää tietää sukupuoli? Miksi pitää kohdella eri tavoin poikaa ja tyttöa. Lapsihan hän on, ennen kaikkea lapsi!
Ehkä äidit ovat haluneet tytön ja tahtovat tehdä lettejä. Sit loukkaannutaan jos poikaa luullaan tytöksi.
Tää on tätä vihervassufeministipropagandaa kun poikalapsista tehdään väenvängällä sukupuolettomia. Oikin suututaan jos joku täti erehtyy pojaksi nimittelemään, kun ei se Havu-Kettu ole vielä päättänyt mitä sukupuolta tahtoo olla, vai onko edes ihminen, kas kun voisi identifioitua vaikka hirveksi......
Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoret ovat ahdistuneita....
Lyhyet hiuksethan ei ole mikään biologinen ominaisuus miehellä tai pojalla. Jos hiuksia ei leikkaa, niin ne kasvavat pitkiksi, oli sitten mies tai nainen tai tyttö tai poika.
Ehkä kun Jeesuksellakin kaikissa kuvissa pitkät hiukset ja kauniit kasvot. On kuvattu nykykäsityksen mukaan aika feminiiniseksi. Pitkät hiukset ovat kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Minun 37-vuotiaalla poikalapsellani on pitkät hiukset, koska hän haluaa pitkät hiukset. Olen sanonut hänelle että kannattaa pitää hiukset pitkinä niin kauan kuin ne kasvavat. Vielä ei ole alkanut kaljuuntua.
Onpa noloa et tuon ikäiselle äiti määrää hiusten mallin. Onneksi meidän pojat asuvat omillaan eikä kotona äidin helmoissa. Aikamiespoika sulla.
Äiti ei saanut toivomaansa tyttölasta
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika yleistä nykyisin. Ja sitten vielä puetaan unisex vaatteisiin niin vaikea sanoa kumpi on. Nimikään ei aina kerro, kun on tyyliä Kaarna, Ruu, Niila tai vastaavaa. Toki on oma valinta, mutta näissä tapauksissa monesti mietityttää onko lapsen vai vanhemman valinta.
Jos ei osaa sanoa, onko Niila tytön vai pojan nimi, on varmasti maailmassa monta asiaa, jotka hämmästyttää ja kummastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei saanut toivomaansa tyttölasta
Ai jaa, minä taas olen aina ajatellut, että äiti ei ole saanut toivomaansa tuuheatukkaista lasta, kun tyttölapsien äideillä välillä tuntuu menevän ihon alle se seikka, että ne kauneimmat kiharat ovatkin pojilla.
Kasvattavat niistä näitä sukupuolisekoja.
No, eivätpä koskaan tule isovanhemmiksi, mutta onneksi lapsi on ah niin trendikäs yksisarvinen.
Tuleva muunsukupuolinen. Ainakin jos tiedostavan äidin toiveiden mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Tuleva muunsukupuolinen. Ainakin jos tiedostavan äidin toiveiden mukaan mennään.
Ahaa, sinullako tällainen toive on ollut?
Minun kaikki pitkätukkapoikani ovat kyllä aina olleet ihan 100% poikia, enkä ole mitään muuta toivonutkaan. Napakasti ovat sanoneet vastaan, jos joku tuntematon on heitä tytötellyt. Jos jonkun motiiveja täytyy ihmetellä, niin ehkä pikemminkin tytöttelijöiden.
Meidän pojalla on aina ollut lyhyt tukka ja pienenäkin hän halusi leikkiä vain autoilla, vaikka isosiskon nukkejakin oli tarjolla vaikka kuinka paljon. Eikä pojalla ole ollut mitään prinsessavaihetta, kuten kahdella tytöllä on ollut. Kyllä se äijä on ja hyvä niin. Pitää kuitenkin pikkusiskostaan hyvää huolta, antaa ruokaa, halaa, pukee ja välillä on vaihtanut vaipankin. Mielestäni jokainen poika voi edustaa sukupuoltaan ihan miten haluaa. Poika on poika prinsessamekossakin, mutta ei ole myöskään väärin olla äijämäinenkään poika.
Vierailija kirjoitti:
Feministit eivät toivo maskuliinista poikaa.
Silloin kuin miehet oli rautaa ja laivat puuta oli miehillä pidemmät hiukset kuin nykynormilla.
Miehelläni oli pitkä vaaleat kiharaiset hiukset taaperona. Vasta pari vuotiaana äitinsä leikkasi ne. Hän ei raaskinut aiemmin sillä hänestä ne oli kauniit. Isä oli sanonut että nyt leikataan ja tehdään pojan näköinen. Omalla pojallani on ollut aina lyhyt siisti trendikäs tukka. Jos haluaa pitää pitkät niin saa mutta ei ole vielä halunut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojalla on aina ollut lyhyt tukka ja pienenäkin hän halusi leikkiä vain autoilla, vaikka isosiskon nukkejakin oli tarjolla vaikka kuinka paljon. Eikä pojalla ole ollut mitään prinsessavaihetta, kuten kahdella tytöllä on ollut. Kyllä se äijä on ja hyvä niin. Pitää kuitenkin pikkusiskostaan hyvää huolta, antaa ruokaa, halaa, pukee ja välillä on vaihtanut vaipankin. Mielestäni jokainen poika voi edustaa sukupuoltaan ihan miten haluaa. Poika on poika prinsessamekossakin, mutta ei ole myöskään väärin olla äijämäinenkään poika.
Kuulostaa ihanalta pikku äijältä. Kyllä se näin on että jokainen poika saa olla poika.
Vierailija kirjoitti:
Siitä se alkaa se tie identiteettikriisiin.
Kyllä mun pojat ovat hyvin tietoisia miehuudestaan, vaikka on lapsiraukoilla mahdoton pitkä tukka...
Eipä taida Suomessa olla yhtäkään pientä lasta, joka olisi itse nimensä valinnut, se kun pitää antaa jo vauvaikäiselle. Joten kyllä, vanhemman valinta se on antaa nimeksi Kaarna tai Niila siinä missä Tero tai Jormakin. Myös pienen lapsen vaatteet noin niin kuin tyypillisesti valitsee lapsen vanhempi, ei lapsi itse.
On se jännä, että kaikkialla itketään nykyisiä "kaverivanhempia" ja sitä, miten lapset saavat päättää asioista liikaa, mutta sitten kun kyseessä on unisex-vaatteet ja nimi, joka ei kerro suoraan sukupuolta, ollaankin yhtäkkiä niin huolissaan siitä, onko lapselta nyt varmasti kysytty?!?!