Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit haluavat poikalapselle pitkät hiukset?

Vierailija
11.04.2025 |

Näin videon jossa äiti itki kun 4 v pojan hiukset leikattiin lyhyeksi. Poika itse halusi. Tiedän muutamia taaperoikäisiä poikia joilla on selkään asti hiukset. Äidit ei halua et niitä leikataan. Mikä tähän on syynä? Ihan mielenkiinnosta haluan tietää. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit eivät toivo maskuliinista poikaa.

Sori, mut kenenkään hiuksen pituus ei lisää eikä vähennä miehisyyttä aikuisilla aikanaan. Terveisin Kokoomuksen kannattaja

Vierailija
62/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikingeilläkin oli pitkät hiukset ja ne oli äijiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Missä?

Vierailija
64/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiaikaisen muinaisuskon mukaan ihmisen voima on hiuksissa, niitä ei saa lekata tai menettää voimansa.

Saksalaisten mukaan lähteneiltä naisiltakin leikattiin hiukset häväistysmielessä.

Vierailija
65/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on isä, joka haluaa pitkät hiukset pojalleen, ainakin mun tuttavissa. Näillä isillä on itselläänkin pitkät, selkään ulottuvat tukat.

Ja onhan moottoripyöräjengiläisilläkin pitkä tukka, ne on äijiä!

Vierailija
66/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit toivovat,että pojallaon mahdollisuus niihin kuuminpiin jauniikeihimpiin tytyöihin. Siksi. 

Vierailija
67/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä asiassa vanhempien maku ratkaisee. 1-2 -vuotias ei voi vaikuttaa parturointiinsa juurikaan. Jos lapsen hiuksia ei leikkauteta, niin sitten on niin - samoin toisinpäin. Jotenkin lapsen ulkonäkö ja persoona "kertovat" sopivasta tukasta, ja toki siitäkin asiasta voidaan jutella ja tyyliä muuttaa. Lyhyt tukka pienellä tytöllä voi myös olla kaunis valinta. Ei siis kannattaisi päättää asioista etukäteen, vaan katsella, kuulostella ja olla joustava.

Vierailija
68/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä se alkaa se tie identiteettikriisiin.

Kyllä mun pojat ovat hyvin tietoisia miehuudestaan, vaikka on lapsiraukoilla mahdoton pitkä tukka...

Sama täällä. Välillä tuntuu, että ainoat joilla on identiteetti hukassa, ovat keski-ikäiset pervoilunpelkääjät.

Vierailija
69/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla, sanotaan alle 15-vuotiailla voi olla pitemmät hiukset, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos aikuisella miehellä on pitkät hiukset, se on ehdoton no no, maskuliinisuus valuu niistä pitkistä hiuksista pois

Vierailija
70/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa erehtynyt sanomaan pitkähiuksista poikaa tytöksi. Vähän nolotti kyllä.

Vierailija
71/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä äidit?

Keille pojille?

Kysy äidiltäs.

Vierailija
72/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Pojat saavat ihan itse päättää hiuksistaan. 

Vierailija
73/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset miehillä on ollut historiallisesti hyvin lyhyt aika. Se, ettei pitkät hiukset enää kuulu vain naisille, on tervetullut paluu. Iloitsen tästä! 

Terv. 62-vuotias nainen

Vierailija
74/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyttä tukkaa saa olla koko ajan leikkaamassa, todella rasittavaa. Jos ei poika itse halua että leikataan niin mielellään jätän sen tekemättä.

Vierailija
75/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä ovat. Lyhyet hiukset pitää olla. Lapsi voi itse päättää hiuksistaan kun on vanhempi.

Miten niin 'pitää' jos niitten ei pojan omasta mielestä pidä vaan hän itse puolestaan  haluaisi pitää ne pitkinä ?

Typerän autoritäärinen  vanhempi vaan  olet itse jos murrat väkisin lapsen tahdon tuollaisessa,hänen omaa kehoaan ja olemustaan koskevassa  asiassa.

(pelkkä sana  'pitää' on muuten yleensäkin aika ontto perustelu millekään asialle)

Vierailija
76/77 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähiuksinen mies on komea.

Vierailija
77/77 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkähiuksinen mies on komea.

Periaatteessa kyllä, mutta tietyin varauksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme