Tuotteiden hinnoittelu Suomessa, en tajua.
Kyllä, ymmärrän että eri maissa on eri hinnat monelle asialle (työ/ alvit/ tilojen hinnat etc.) mutta koronan jälkimainingeissa tilaan nykyään liki kaiken netistä, koska samat asiat saa paljon edullisemmin...!
En puhu nyt temusta, vaan ihan 'tavallisista' nettikaupoista.
Tänään kävin Citymarketissa ja ajattelin ostaa ripsivärin, hintaa 16,90e, ja tismalleen saman saa n. 10e lukusista nettikaupoista.
Shampoo mitä käytän, Suomessa n. 25e, tarjouksessa 20e, netistä norm. hinta n. 14e ja välillä saa 10e alennuksesta.
Puuteri maksaa parikymppiä, netissä vakiohinta n.15e, nyt supertarjouksessa n.10e (tilasin heti pari, riittää n. vuodeksi)
Ihorasvat (atooppinen iho) rasvoissa ja pesuaineessa isot hintaerot, kasvoseerumi Suomessa 50+ euroa, netissä liki aina jossain tarjouksessa alle 25e.
En edes käytä paljoa kosmetiikkaa(!) mutta jo minun käytölläni ISOT säästöt kertyy vuodessa.
Vois kuvitella, että täälläkin kannattaisi vähän supistaa voitoista, olisin vielä vaikka 12-13 voinut ripsarista maksaa, mutta nyt kun tulee postikulut kuokioiden edullisemmaksi tilata netistä, en edes harkitse. Ja toki samaan pakettiin voi muutakin tilata, säilyvää kuten vaikka sympaattinen tmv.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on kaikki meikit välillä (yleensä brändi kerrallaan) -40 %. Osta sieltä ripsari aina tarjousaikana jemmaa niin saat kympillä. Säästät ne postikulut mitä menee kun tilaa nettikaupasta.
Samoin Tokmannilla kaikki kosmetiikka vuorollaan aina -40 %.
Shampoosta nyt ei kannata maksaa 25 €, koska ihan tutkitusti ovat samaa kamaa. Normalista ostan alle 9 € hintaan ison pullon shampoota ja hoitoainetta joita en kyllä erota Redkenistä kuin pullosta.
Tutkitusti samaa kamaa? Laitapa lähdeviite tähän tutkimukseen, kiitos.
Vai oliko tämä tutkimus sinun oma, empiirinen tutkimus?
Kyllä, näistä tutkimuksista on ollut esimerkiksi Hesariss
Minulle sopii se joka on halvin, noissa 1-3 euron tuotteissa ei ole juurikaan eroja. Ennen vanhaan ihmiset pesi hiukset saippualla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on kaikki meikit välillä (yleensä brändi kerrallaan) -40 %. Osta sieltä ripsari aina tarjousaikana jemmaa niin saat kympillä. Säästät ne postikulut mitä menee kun tilaa nettikaupasta.
Samoin Tokmannilla kaikki kosmetiikka vuorollaan aina -40 %.
Shampoosta nyt ei kannata maksaa 25 €, koska ihan tutkitusti ovat samaa kamaa. Normalista ostan alle 9 € hintaan ison pullon shampoota ja hoitoainetta joita en kyllä erota Redkenistä kuin pullosta.
Tutkitusti samaa kamaa? Laitapa lähdeviite tähän tutkimukseen, kiitos.
Vai oliko tämä tutkimus sinun oma, empiirinen tutkimus?
Kyllä, näistä tutkimuksista on ollut esimerkiksi Hesarissakin juttua, ja aiheesta on haastateltu kemistejäki
Joopa joo. Olen 38 v nainen ja tilaan Lykosta kansainvälisiä merkkejä. Kyllä mulle sopii perus hiistenhoitoon markettikama, mutta syväpuhdistavan sampoon tulee olla oikeasti hyvä.
Samoin käytän korealaista SK 50 kasvovoidetta ympäri vuoden, koska se nyt vain sopii erinomaisen hyvin mun rasvaiselle iholle. Hiuksia myös värjään kun se tuntuu olevan ainoa asia joka hillitsee rasvoittumista sen ohella, että en tykkää harmaistani joiden määrä tuntuu räjähtäneen käsiin vauvavuonna.
Hedelmähappokuorinnoista, seerumeista ja kangasnaamioista en edes ala. Ne varmaan ammutaan turhina alas. No mun iholle nämäkin sopivat. Varmaan kaikki paitsi sadevesirännin alla naaman kastelu on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö koskaan joudu maksamaan postimaksuja??
Amazon.de kun tilaa oliko 89€ edestä niin toimitus on ilmainen. Nykyään tulee katsottua ihan Citymarketista/Prismasta normaalisti ostettuja non-food tuotteita kun joka tapauksessa tilaan jotain isompaa ja saa selityksen siihen miksi Citymarketin kassan jälkeen ihmettelee miten kassi voi maksaa satasen vaikka en ostanut juuri mitään eikä yksikään tuote maksanut juuri vitosta enempää.
Esim. partakoneen terät maksavat isossa paketissa puolet siitä mitä Citymarketissa, samoin monet Dr Beckmanin ja muiden saksalaisten kemian yritysten tuotteet (kemikaalit, pesuaineet jne) ja nyt puhutaan siis ihan länsimaisista merkkituotteista eikä mistään kiinankrääsästä.
Yksi ihan erikseen mainittava artikkeli perheessä jossa on viisi kännykänkäyttäjää ovat uusien teholatausten vaatimat USB-johdot ja laturit. Ihan Suomessakin myytävät merkkituotteet maksavat puolet tai kolmanneksen siitä mitä suomalaisessa elektroniikkaliikkeessä.
Sennheiserin Momentum 4 maksoi satasen vähemmän kuin Suomessa edes kikantin megahyperalessa ja kamerat sekä objektiivit saa suurilta saksalaisilta verkkokauppiailta kotiovelle toimitettuna merkittävästi halvemmalla kuin Suomesta.
Vaatteista ei kannata edes aloittaa vaikka näitä en osta kuin Booztin ja Zalandon kausialen päätösalesta jolloin saa vielä jonkun 25% lisäalen merkkituotteista.
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupoilla ei ole vuokrakuluja. Ja monet muut kivijalkakulut on pois. Itse haluan, että kaupat pysyy alueella ja siks käytän ihan niitä lähikauppoja. Maksan vähän enemmän siitä. Niin kuin luomustakin. Ihan vain sen takia, että joku sitä tuottaa.
Nettikaupoillakin on varasto, jossa tuotteet sijaitsevat. Jonkun täytyy tilata ja vastaanottaa tuotteet, hyllyttää ne, kerätä ja pakata, lähettää eteenpäin ne. Yhtälailla tulee vuokra-ja työvoimakuluja.
Itse teen nykyään niin, että ostan kaikista halvimpia markettimeikkejä. Harvoin maksan edes 5 euroa meikkivoiteesta. Shampoona käytän luomua/sulfaatittomia/palashampoota, mutta yleensä niitäkin löytää kaupasta, välillä todella edullisesti poistolaareista.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen nykyään niin, että ostan kaikista halvimpia markettimeikkejä. Harvoin maksan edes 5 euroa meikkivoiteesta. Shampoona käytän luomua/sulfaatittomia/palashampoota, mutta yleensä niitäkin löytää kaupasta, välillä todella edullisesti poistolaareista.
Hienoa. Itse käytän meikkien sijaan hyvää kosmetiikkaa niin meikkejä ei edes tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Itse käytän meikkien sijaan hyvää kosmetiikkaa niin meikkejä ei edes tarvita.
No kiva, että toisilla on luonnostaan virheetön iho ja hiusväriin sopivat kulmakarvat ja ripset. Kaikilla ei näin kuitenkaan ole, eikä mikään kosteusvoide riitä siistiin ulkonäköön.
Eli Suomeksi; ja niin edelleen...