Kultaköynnös ja sen leikkaaminen, kauan se vuotaa sen jälkeen, miten sen saa loppumaan?
Jos kultaköynnöstä leikkaa niin leikkauskohta jää vuotamaan. Kauan vuotaa, saako loppumaan mitenkään? Ja onko haitallista?
Kommentit (10)
EI haittaa mitään, loppuu itsestään. Mutta älä kaikkia haaroja kerralla katkaise,
Vierailija kirjoitti:
EI haittaa mitään, loppuu itsestään. Mutta älä kaikkia haaroja kerralla katkaise,
En, yhden leikkasin, oliko viime lauantaina vai sunnuntaina ja vettä tippuu edelleen, sellaiseksi pieneksi muutaman pisaran lammikoksi asti ehtii kertymään ja sitten pyyhin pois ja taas seuraavana päivänä on tullut uusi. Mietin vaan onko kaikki ihsn kunnossa vai menikö homma jotenkin pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan vettä!
No on on, mutta kun ei tuo vuotaminen nyt ihan normaalia ole, luulisi että viikossa se oksa, reikä menisi umpeen ja loppuisi se lorotus. Vuoraako se nyt ikuisesti?
Mä en edes leikkaa. Miksi sitä pitäis leikata? Talvella se näännyttää itse oksan kokonaan pois jos on tarve ja keväällä otan sen kuivuneen oksan pois. Kun kasvaa,nostan vain ylös pois lattialta. Kiemuraa menee jo miten sattuu. Oksat olis varmaan jo 10 metriä. Viimeksi kun jaksoin selvittää,olivat n. 6 metriä ja tästä vuosia.
Oletko katsonut, että se on juuri se leikkauskohta, joka pisaroi? Itse olen leikellyt kultaköynnöksiä reippaasti vuosikausia, enkä ole törmännyt moiseen. Sen sijaan kultaköynnksen lehtien kärjet tiputtelevat toisinaan vettä ihan normaalistikin.
Kannattaa laittaa saavi alle ja viedä pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes leikkaa. Miksi sitä pitäis leikata? Talvella se näännyttää itse oksan kokonaan pois jos on tarve ja keväällä otan sen kuivuneen oksan pois. Kun kasvaa,nostan vain ylös pois lattialta. Kiemuraa menee jo miten sattuu. Oksat olis varmaan jo 10 metriä. Viimeksi kun jaksoin selvittää,olivat n. 6 metriä ja tästä vuosia.
Että kasvaisi tuuheammin ja saan pistokkaista uuden kasvin eikä tarvitse ostaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut, että se on juuri se leikkauskohta, joka pisaroi? Itse olen leikellyt kultaköynnöksiä reippaasti vuosikausia, enkä ole törmännyt moiseen. Sen sijaan kultaköynnksen lehtien kärjet tiputtelevat toisinaan vettä ihan normaalistikin.
Kyllä on. Siitä se nyt vuotaa 💦💧
En usko, että kultaköynnöstä saa oikein hengiltä millään. Itse leikkaan miten huvittaa. En ole koskaan edes jäänyt katsomaan vuotaako se jotenkin. Tuolla nurkassa se on rehottanut jo vuosia. Aina näyttää terveeltä ja kasvaa vain.