Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pientä syötävää illalla vieraalle?

Vierailija
10.04.2025 |

Meille tulle illalla (18-20.30) käymään vieras ihminen, jolle mielläni tarjoisin jotain pientä syötävää keskustelun oheen. Mitähän tuohon aikaan voisi tarjota?

Aikaisemmin tarjoaisin kahvia tai teetä ja jotain leivonnaista. Noin myöhään ei viitsisi kahvia keitellä.

Itse en normaalisti tuohon aikaan enää syö mitään.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihkeitä vastauksia ja piruilua on tämäkin ketju täynnä. Ymmärrän hyvin, ettei kahvia enää illalla tarjota, koska moni ei sitä halua enää illalla juoda. 

Enkä jaksaisi itse ainakaan alkaa mitään piperryksiä illalla tekemään, varsinkin, jos e itse enää söisi mitään. 

Ostaisin vain jotain hyviä keksejä tai kaupan kääretörtun ja voileipää. Juustoa ja kurkkua/tomaattia/salaattia päälle. 

Kaupan kääretorttu on niin järkyttävää, että parempi olla tarjoamatta sitten mitään, jos ei muuta keksi. 

Vierailija
42/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coctailpiirakat tai vaikka teeleipä, tai vaikka nachoja ja salsaa, jos enemmän sellaista napostelua jonkun asian äärellä haluat. Suolapähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi viiniä ja siihen sopivaa naposteltavaa. 

Vierailija
44/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisnappeja jollain kivalla täytteellä ja alkoholitonta viiniä.

Alkoholitonta viiniä? Ihan vaan mieluummin vettä sitten kuin jotain kurajuomaa. 

Vierailija
45/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannukakkua ja mansikkahilloa, kaakaota.

Ai kauheaa. Miten tuosta kehtaisi kieltäytyä. En ole nirso, mutta nuo on kaikki niitä harvoja asioita, joita en saa kurkusta alas.

Vierailija
46/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolattuja manteleita, oliiveja, juustoja ja juuston kanssa tarkoitettuja keksejä. Näiden kanssa juotte iltateet. Kivennäisvettä pöytään myös.

Vierailija
47/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin varmaan REAL-leivästä pieniä kolmioleipiä tai miksei neliönäkin ihan. Päälle tuorejuustoa, naudanpaistia ja kurkkua.

Lisäks teetä ja jotain keksejä.

Vierailija
48/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaista ja makeaa. Itse tekisin sienipiirakan ja salaattia, ja jälkkäriksi ostaisin jotain valmista tai erilaisia hedelmiä leikattuna kivasti. 

Varaisin erilaisia juotavia, mutta kahvi/tee kysytään vieraalta sillä hetkellä. Joku haluaa, joku ei. Rooibos voi olla kiva lämmin juoma. Mutta siis vieras sanoo, mitä hän haluaa. 

Onko oikeasti sienipiirakka, salaatti ja jälkkäri "pientä syötävää"? Minusta tuo on tavallista suurempi ateria.

Sitä piirakkaa voi ottaa pienen palan, ei tarvitse ahtaa isoa lautasellista.

Vierailija
49/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolattuja manteleita, oliiveja, juustoja ja juuston kanssa tarkoitettuja keksejä. Näiden kanssa juotte iltateet. Kivennäisvettä pöytään myös.

Tämä kuulostaa hyvältä.

Vierailija
50/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä maitoon kaurapuuro, tulee hyvn uni, banaani myös antaa unta, tunti ennen nukkumaanmenoa, voileipä juustolla jos on. 

Vierailija
51/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaista ja makeaa. Itse tekisin sienipiirakan ja salaattia, ja jälkkäriksi ostaisin jotain valmista tai erilaisia hedelmiä leikattuna kivasti. 

Varaisin erilaisia juotavia, mutta kahvi/tee kysytään vieraalta sillä hetkellä. Joku haluaa, joku ei. Rooibos voi olla kiva lämmin juoma. Mutta siis vieras sanoo, mitä hän haluaa. 

Onko oikeasti sienipiirakka, salaatti ja jälkkäri "pientä syötävää"? Minusta tuo on tavallista suurempi ateria.

Sitä piirakkaa voi ottaa pienen palan, ei tarvitse ahtaa isoa lautasellista.

En tarjoaisi sieniä,  jos kyseessä vieras ihminen. Moni ei tykkää.

Vierailija
52/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nihkeitä vastauksia ja piruilua on tämäkin ketju täynnä. Ymmärrän hyvin, ettei kahvia enää illalla tarjota, koska moni ei sitä halua enää illalla juoda. 

Enkä jaksaisi itse ainakaan alkaa mitään piperryksiä illalla tekemään, varsinkin, jos e itse enää söisi mitään. 

Ostaisin vain jotain hyviä keksejä tai kaupan kääretörtun ja voileipää. Juustoa ja kurkkua/tomaattia/salaattia päälle. 

Kaupan kääretorttu on niin järkyttävää, että parempi olla tarjoamatta sitten mitään, jos ei muuta keksi. 

No sinun makusi ei ole kaikkien muiden maku.

Vierailija
53/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lettu levälleen 

Vierailija
54/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vissiin meni jo tarjottavinensa..

Itse olisin pyöräyttänyt pieniä sämpylöitä ja leikannut tuota realia pienemmäksi pöytään. Voileipäkeksejä ja pieniä hapankorppuja. Erilaisia päällisiä, kurkkua, tomaattia, paprikoita, paria leikkelettä, lohta.. ehkä jotain däddää: hummusta, baba ganush, paprikalevite.. Sitten hedelmäsalaattia ja vaikka jogurttia viereen ja hunajaa. Tarjoaisin teetä, kahvia. Muuta juotavaa vichyjä, mehua jne. kävisin varmaan koko repertuaarin läpi.

Meillä syödään usein tuommoista ilta-aikaan. Loput saa sitten rasiaan ja jatkan syömistä aamulla. Keitettyjä munia unohtamatta!

Vierailija
55/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt nuukuuden huippu saavutettu? Ei kahvia tai teetä kun ei itse juo. Vieraille niitä ei laiteta. Lasi vettä. Ja ota maksu. 

Ei kai kyse ollut siitä, että ap ei juo kahvia, vaan siitä, että illalla ei yleensä juoda kahvia, joten sitä on turha tarjota.

Minä juon kyllä illalla kahvia klo eikä mene yöunet.Olisin kyllä pettynyt ja jopa ärsyyntynyt  jos ei kylässä kahvia tarjottaisi.

Vierailija
56/60 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te istutte? Oletan että sohvalla tms. jos on useamman tunnin vierailu. Joku suolainen piirakka tai muu kiinteä syötävä on siinä tapauksessa paras.

Viiniä minä tarjoaisin, mutta jos on autoileva niin sitten ei. Tai ottakoon taksin. Alkuilta on paras aika viinille.

Vierailija
57/60 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee vieras ihminen (miksi?), et voi siis tietää mieltymyksiä ja nykyäänhän on kaikki algeeriat ja muut erityisyydet, olisin hyvin varovainen. En keksi oikein mitään muuta turvallista kuin vesi... ei vaan voi tietää pitääkö senkin olla otsonoitua tai jotain... 

Vierailija
58/60 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllä jotenkin kovin teollisen makuisia. Paitsi ne leipomoiden tekemät tuorekääretortut on hyviä, mutta aika hintavia. 

Vierailija
59/60 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauravelliä, luumusosetta ja lämmintä maitoa

Vierailija
60/60 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinun makusi ei ole kaikkien muiden maku.

Meidän suurperheeseen ei ainakaan niitä kannata ostaa. Jää syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi