Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pientä syötävää illalla vieraalle?

Vierailija
10.04.2025 |

Meille tulle illalla (18-20.30) käymään vieras ihminen, jolle mielläni tarjoisin jotain pientä syötävää keskustelun oheen. Mitähän tuohon aikaan voisi tarjota?

Aikaisemmin tarjoaisin kahvia tai teetä ja jotain leivonnaista. Noin myöhään ei viitsisi kahvia keitellä.

Itse en normaalisti tuohon aikaan enää syö mitään.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä ja jotain herkkua sen kanssa. Kun tulee kysy haluaako kahvia, keität sitten jos haluaa.

Vierailija
22/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeitä vastauksia ja piruilua on tämäkin ketju täynnä. Ymmärrän hyvin, ettei kahvia enää illalla tarjota, koska moni ei sitä halua enää illalla juoda. 

Enkä jaksaisi itse ainakaan alkaa mitään piperryksiä illalla tekemään, varsinkin, jos e itse enää söisi mitään. 

Ostaisin vain jotain hyviä keksejä tai kaupan kääretörtun ja voileipää. Juustoa ja kurkkua/tomaattia/salaattia päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasin uunissa piiraan. Esim. Quiche Lorraine tai vaikka lohipiiras. Kysyisin mitä vieras haluaa juoda ja tarjoaisin sitä. Osa ihmisistä juo iltaisin myös kahvia! Ja voi olla kovakin kahvihampaan kolotus.

Vierailija
24/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaksia.

Vierailija
25/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrantähden ap, mitä sä sitten teet kun kello tulee 20.31 ja vieras ei osoitakaan mitään lähtemisen merkkejä?!

Sitten varmaan jatkamme keskustelua. Hän kuitenkin arvioi,  että 2,5 t riittää asian hoitamiseen. 

Ap

Vierailija
26/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs tietää että mistä aijotte keskustella, sen mukaan ruoka sitte helppo suunnitella.

Vierailija
27/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ilman omaa kykyä ajatella taas kyselee. Hyvä, että kyselet, ettei mene ihan mönkään!

Vierailija
28/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ilman omaa kykyä ajatella taas kyselee. Hyvä, että kyselet, ettei mene ihan mönkään!

Mitä sinä tarjoaisit? Katsotaan meneekö mönkään.

Vierailija
29/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetarjoilu, leipää ja päällisiä ja kukin tekee voileipänsä itse. Simppeliä. Jos vieras haluaisi kahvia, sitäkin sitten voisi keittää. 

Vierailija
30/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt nuukuuden huippu saavutettu? Ei kahvia tai teetä kun ei itse juo. Vieraille niitä ei laiteta. Lasi vettä. Ja ota maksu. 

Ei kai kyse ollut siitä, että ap ei juo kahvia, vaan siitä, että illalla ei yleensä juoda kahvia, joten sitä on turha tarjota.

No apkaan ei illalla yleensä syö mitään tuohon aikaan,niin siksi se pelkkä vesilasi on ihan jees. Mä tunnen moniakin jotka juo kahvit vielä 21 jälkeen tai teen.

Vierailija
31/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihkeitä vastauksia ja piruilua on tämäkin ketju täynnä. Ymmärrän hyvin, ettei kahvia enää illalla tarjota, koska moni ei sitä halua enää illalla juoda. 

Enkä jaksaisi itse ainakaan alkaa mitään piperryksiä illalla tekemään, varsinkin, jos e itse enää söisi mitään. 

Ostaisin vain jotain hyviä keksejä tai kaupan kääretörtun ja voileipää. Juustoa ja kurkkua/tomaattia/salaattia päälle. 

Sokeriset keksit ja kääretorttu sitten on ihan jees illalla? Mun mielestä ne just kuuluu tarjota kahvin tai teen kanssa.

Vierailija
32/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan leipää, juustoa ja kinkkua 

Vierailija
33/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan leipää, juustoa ja kinkkua 

Lisäksi kurkkua ja tomaattia. 

Vierailija
34/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisnappeja jollain kivalla täytteellä ja alkoholitonta viiniä.

Vierailija
35/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepposaa juttelua haluatte niin pikku yrttikeksejä, jos lennokkaampaa menoa kaipaatte , sienikastike toimii hyvällä musalla höystettynä.

Vierailija
36/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista ja makeaa. Itse tekisin sienipiirakan ja salaattia, ja jälkkäriksi ostaisin jotain valmista tai erilaisia hedelmiä leikattuna kivasti. 

Varaisin erilaisia juotavia, mutta kahvi/tee kysytään vieraalta sillä hetkellä. Joku haluaa, joku ei. Rooibos voi olla kiva lämmin juoma. Mutta siis vieras sanoo, mitä hän haluaa. 

Vierailija
37/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaista ja makeaa. Itse tekisin sienipiirakan ja salaattia, ja jälkkäriksi ostaisin jotain valmista tai erilaisia hedelmiä leikattuna kivasti. 

Varaisin erilaisia juotavia, mutta kahvi/tee kysytään vieraalta sillä hetkellä. Joku haluaa, joku ei. Rooibos voi olla kiva lämmin juoma. Mutta siis vieras sanoo, mitä hän haluaa. 

Onko oikeasti sienipiirakka, salaatti ja jälkkäri "pientä syötävää"? Minusta tuo on tavallista suurempi ateria.

Vierailija
38/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt nuukuuden huippu saavutettu? Ei kahvia tai teetä kun ei itse juo. Vieraille niitä ei laiteta. Lasi vettä. Ja ota maksu. 

Ei kai kyse ollut siitä, että ap ei juo kahvia, vaan siitä, että illalla ei yleensä juoda kahvia, joten sitä on turha tarjota.

Kyllä minä ainakin juon kahvia jossain vieraillessani. Ja minun vieraani juovat myös luonani. 

Vierailija
39/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa ja Rennie-tabletti päälle.

Vierailija
40/60 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti sienipiirakka, salaatti ja jälkkäri "pientä syötävää"? Minusta tuo on tavallista suurempi ateria.

No minä en kehtaisi tarjota vieraalle vähemmän. Ei tietenkään illalla omalla porukalla noin syötäisi, mutta minusta olisi noloa tarjota vähemmän. Eihän tuota kaikkea ole pakko syödä, menee sitten seuraavana päivänä lounaana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän