Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teistä kukaan pätkäpaastoa vuorokauden sisällä?

Vierailija
10.04.2025 |

Itse pidän. Mulla se toimii hyvin. Aiemmin en olisi pystynyt, mutta nyt onnistunut. 

Siis syön vain 2 kertaa päivässä. Lounas on suurempi noin klo 13 ja pienempi ateria noin klo 19. 

Aamulla saatan syödä sämpylän ilman päällisiä ja illalla 2 sämpylää ilman päällisiä, jotta vatsahapot ei ärsytä mahaa. 

Pudonnut on 2 kuukaudessa 6 kiloa, mikä tahti on minulle ok. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo aloituksen rytmi ole pätkäpaastoa nähnytkään, pitäisi olla syömättä ja juomatta se 16-24 tuntia vuorokaudessa että voi paastoksi sanoa.

Kyllä siinä ny vettä saa juoda, siinä ei ole kaloreita.

Vierailija
22/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty peruna ei ole kovin helppoa syötävää, minulla ainakin juuttuu kurkkuun ja aiheuttaa närästystä. Sämpylöitä korvaisin puurolla. 

AP saa paljon moitteita, mutta jos tuo systeemi toimii niin onnittelut! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla ei riitä pelkkä Losec tai Somac. Mahaärsytyksen vuoksi on otettava aamulla ja illalla jotain hyvin vähäkalorista, jotta ei tule vaivoja. 

Koen tämän vähintään sovelletuksi pätkäpaastoksi. 

Paino on kuitenkin tälläkin kuurilla vähenemässä, mikä oli tarkoituskin. 

Ap

Vierailija
24/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetty peruna ei ole kovin helppoa syötävää, minulla ainakin juuttuu kurkkuun ja aiheuttaa närästystä. Sämpylöitä korvaisin puurolla. 

AP saa paljon moitteita, mutta jos tuo systeemi toimii niin onnittelut! 

Kiitos kannustuksesta!

Kaurapuuroa olen miettinyt sämpylän sijaan. Sämpylä on vaan niin helppo. Laiskana en viitsis keittää puuroa. 

Ruokailun jälkeen heti otan myös kahvia mustana. Sekin pitää hyvin nälkää poissa ja ei ärsytä, jos ottaa ruuan päälle. 

Vierailija
25/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään sitä kutsutaan hienostuneesti paastoksi, ettei mätä ruokaa suuhunsa kolmen tunnin välein yötä päivää. 

No kuka syö kolmen tunnin välein yötäpäivää? 

Vierailija
26/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä ap:n ateriarytmissä on se paasto-osuus? Nuo aamuiset ja iltaiset sämpylät KATKAISEVAT sen paaston.

Miten saisin sitten mahaäraytyksen vähenemään. Olen kokeillut myös pelkkää keitettyä perunaa, mutta sämpylät on kätevämpi. 

Käy lääkärissä.

Vierailija
27/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt normaalin ruokarytmin. Ei tuo mitään paastoa ole.

Minä lopetan syömisen yleensä viimeistään klo 18 ja syön ensimmäisen kerran aamulla klo 8-10. Eli olen syömättä 14-16 tuntia. Kerran tai kaksi viikossa paasto venyy noin 20 tuntiin. Näin on menty 6 vuotta. 

Mielestäni 2 ateriaa päivässä ri ole normaali ruokarytmi. 

Ihmisiähän kehotetaan syömään 3 viiva 4 tunnin välein.

Mun aamu- ja iltasämpylät ei ole varsinaisia ruokailuja, koska ovat hyvin vähäenergisiä. Ainoastaan vatsahapoille hommaa. En syö enää ollenkaan levitteitä enkä leivänpäällisiä. 

Kyllä ne sämpylät ruokailua on. Paasto tarkoittaa että ei syö yhtään mitään. Normaali yön yli kestävä 12 tunnin syömättömyyskään ei ole paasto. Jos söisit vain lounasn ja päivä

Tottakai ne on ruokailua ja tietenkään ei ole paastoa. 

MUTTA mitä sitten, kun homma kerran toimii aapeelle juuri niin kuin hän haluaakin! Sehän on vaan hienoa! Ei se paasto tai syömättömyys itsessään mikään tavoite ole, vaan se, että on hyvä olo, ja paino ja sokerit pysyy kuosissa.

Vierailija
28/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa aamuisin mitään alas, ei pienintäkään näläntunnetta Vettä toki juon. Klo 13 tuhti ruoka ja seuraava kevyt ruoka keitto tai salaatti klo 18, jonka jälkeen juon ainoastaan vettä. Viikonloppuisin saatan napostella jotain myös tuon jälkeen ja nauttia myös viiniä. Kroppa ilmeisesti tottunut tuohon rytmiin, näläntunnetta ei tule noina väliaikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi