Kuka tykkää varsiselleristä?
Kommentit (16)
Tykkään kaikissa muodoissa raakana, ruuissa ja juomissa.
Ihan koukussa olen siihen.Niin hyvää, ettei voi sanoin kuvailla. Raakana syön.
Vihersmoothie aamulla, ilman selleriä ei ole mitään.
Voimakas maku, johon kannattaa totutella pikku hiljaa ja lisätä sitten määrää.
Yksi varsi per annos aloitin vuosia sitten ja nyt menee 4-5 varttaa kerralla. Nam.
Raakana juuston kanssa namnam, salaatissa, smoothiessa, tai vain sellaisenaan ilman juustoa tai dippiä. Siihen addiktoituu.
Ruuanlaitossa tykkään käyttää, kypsentämättönä en.
Olen surauttanut smoothien sekaan joskus. Muuten keitoissa. Nykyään käytän juuriselleriä keitoissa. KasvisSmoothieen sopii makua antamaan. Lehtikaali, kirpee omena, sitruunaa, avocaadoo ja juuriselleriä. Oikeissa mitoissa maun mukaan.
varsiselleri kuuluu Bloody Maryyn. Mutta voi ihan tomaattimehuunkin laittaa.
Waldorfin salaattiin
Pastakastikkeeseen
Raikas salaatti: selleri omena majoneesi ja mausteita
varsiselleri on voimakkaasti allergisoiva, ja kun lisää omenan ja saksanpähkinän, niin kannattaa kyllä ruokavierailta varmistaa miten on heidän suhteensa ko. salaattiin
siis perunan kanssa ruskea kastike jossa selleriä on ok kastike ja lisuke. keitot jne sopii kans
Bloody Maryn kanssa raakana tietty. Sitten teen joskus sellaista tonnikalatäytettä patonkeihin, joissa varsiselleri pilkotaan todella pieneksi siivuksi siihen täytteeseen. Todella hyvää tulee.
Olen myös käyttänyt jossain haudutettavissa pataruuissa,
Tykkään syödä sitä raakana. Pesen vaan ja suoraan siitä vaan pureksin. Meinaa vaan unohtua jääkaapin vihanneslootaan liian usein pilaantumaan. Kiitos muistutuksesta aapeelle. :)
Raakana, hummukseen dipattuna vaikkapa. Tosi hyvä ja raikas välipala. Myös hyvää salaatissa.