Elämää konkurssin jälkeen - voiko joku selittää tätä kuviota?
Tämä henkilö teki konkurssin miljoonatappioilla joitain vuosia sitten. Menetti sijoittajien, alihankkijoiden ja crowdfunding-rahaa. Kertomansa mukaan myös 100 000 euroa omia rahojaan sekä päätyi ulosottoon koska oli henkilökohtaisesti taannut isoja yrityslainoja jotka jäivät maksamatta.
Nyt ei ole töissä mutta silti viettää luksuselämää. Noin puolet vuodesta Dubaissa lomailemassa, muuten matkustelee ympäri Eurooppaa ja maailmaa luksuslomille.
Miten on mahdollista?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Eikö konkurssin tehneellä ole enää ihmisarvoa vai miksi sua niin kiusaa hänen elämänsä elämä?
Ihan vain kiinnostaa miten on mahdollista jatkaa luksuselämää ilman rahaa tai luottotietoja ja ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakeyhtiö yhtiömuotona. Henkilö ei ole itse vastuussa osakeyhtiön konkurssista. Jos on taannut jotain henkilökohtaisesti (mitä epäilen, ei ole ollut pankkisäädösten mukaan mahdollista enää vuosiin), niin menettänyt rahansa mutta ei siitä ulosottoon joudu ellei ole ottanut pankkilainaa sitä varten. Konkurssipesä vain todetaan varattomaksi. Tavallinen elämä jatkuu (varsinkin jos on ulkomaisille tileille piilottanut osan tms.).
Jos on yhtiömuotona ollut tmi, Ay tai Ky (jälkimmäiset hyvin harvinaisia nykyään) niin sitten voi olla konkurssista hlöohtaisesti kusessa.
Lisään vielä, että henkilö on omien sanojensa mukaan (a) menettänyt rahansa yritykseen; (b) taannut henkilökohtaisesti yrityksen lainoja ja ottanut henkilökohtaista lainaa yritykselle (kyllä, on mahdollista, nytkin uuteen yritykseen yhtiökumppani otti 45
Henkilö voi olla myös psykopaatti, vaikka ei siitä kerrokaan suoraan. Ja voi olla, että nuo kaikki jutut eivät pidä paikkaansa. Tämä siis ei ole mikään vitsi vaan heidän ympärillään yleensä on äärimmäistä köyhyyttä ja rikkautta ja niiden välillä seilaamista ja jotenkin onnistuvat aina imemään jostain rahaa tai piilottamaan sitä jonnekin.
Ja mitä lennokkaampia, satukirjamaisempia ja ihmeellisempiä hänen tarinansa ja tekemisensä ovat, sitä varmemmin on psykopaatti tms.
Onko hänellä puoliso tai sukulainen jonka kautta raha liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö konkurssin tehneellä ole enää ihmisarvoa vai miksi sua niin kiusaa hänen elämänsä elämä?
Ihan vain kiinnostaa miten on mahdollista jatkaa luksuselämää ilman rahaa tai luottotietoja ja ulosotossa.
Kysy Axl Smithiltä. Ei tosin taida elää luksuselämää, mutta noilla tyypeillä on kyky luoda itsensä uudelleen ja uudelleen.
Mistä sitten tiedät ettei ole rahaa eikä luottotietoja?
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa voi saada luksuselämän olemalla jonkun prinssin kaveri. Tai sitten myy omia palveluksiaan hyvään hintaan.
Miksi tosiaan kaikki Instagram influensserit ovat aina Dubaissa? Ja tässä samantyyppinen business. Ei mitään kaivinkoneita vaan Instagram influensseri.
Ihmiset nyt voi kertoilla mitä tahansa.
Myi omaisuuttaan mikä ei kuulu konkurssipesälle/ulosottoon?
Vierailija kirjoitti:
On. Sisarensa on ottanut 90 000 euroa lainaa omiin nimiinsä viimeisen neljän kuukauden sisällä tätä henkilöä varten. Mietin vain että oikeastiko elää noilla siskonsa lainaamilla rahoilla vai voiko jossain olla muuta omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Säätiö. Mun isä aikoinaan säätiöi minulle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten tiedät ettei ole rahaa eikä luottotietoja?
Ihan itse on kertonut ettei ole luottotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säätiö. Mun isä aikoinaan säätiöi minulle rahaa.
Ei ole säätiötä. Olen kuunnellut niin paljon juttuja tahtomattani tästä tilanteesta viime kuukaudet että tiedän, että ei ole säätiötä, ei ole luottotietoja, on ulosotossa. Siskonsa on ottanut uuden yrityksen nimiinsä ja ottanut sitä varten 90 000 euroa henkilökohtaista lainaa viimeisen neljän kuukauden aikana, mutta ihmettelen, että oikeastiko tämä henkilö elää siskonsa ottamilla lainoilla. Koska rahankäyttö on järjetöntä. Vai voiko olla säilötty omaisuutta ulosotolta piiloon?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla ihan laillisesti mahdollista. Tosin kaikki ulosotossa olevat Seiska-julkkikset viettävät myös aikaa Dubaissa.
Kyllä se tiedetään miten ne rahat siellä hankitaan😆😆
Dubaissa voi saada luksuselämän olemalla jonkun prinssin kaveri. Tai sitten myy omia palveluksiaan hyvään hintaan.