Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo juhla vieras- ei hiilihydraateista tarjoilua

Vierailija
10.04.2025 |

Tyttären kummitäti tulee yo juhliin ja kertoi ettei sitten grammaakaan hh. Syö lihaa munia kalaa oliiviöljyä eläinrasvaa muttei viljaa sokeria juureksua hedelmiä vihanneksia paitsi vähän kaalia. Mitä ihmettä tarjoan. Kiitos jos tunnet dieetin. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraana en latelisi ehtoja, ellei olisi vaarallinen allergia tai esim keliakia. Ottasin sitä, mikä tuntuu sopivalta tai jättäisin ottamatta.

Vierailija
22/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitys: kummitäti on diabetespotilas jolla dieetti ilman hh. Kertoo pääsevänsä eroon lääkkeistä. Totta on.

Jos näin, niin todellakin huomioisin! Meze-lautanen hyvä, laitettuna valmiiksi ennen juhlaa vain hänelle, muuten graavilohta yms.katoavat ennen kummitätiä.

Muuten olin vastaamassa, että varmaankin itse huolehtii ja mukana itselle sopivaa syötävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kahvin kanssa antipastolautasen. Siihen erilaisia leikkeleitä. Possua nautaa kalkkunaa salamia. Jotain parsan tai kaalin kappaleita. Retiisiä?

Kala sillivali. Munia. Ei perunaa.

Sain kerran "pizzaa" jossa oli taikinan sijasta mukaspohja. Päällä runsaasti salamia hieman kasviksia juustoa tomaattia.

Kahvia

Toi antipasto kuulostaa mun makuun hyvältä. Söisin. Ja hyvällä halulla. Vaihtelua ainaiseen makeavyöryyn jota juhlissa tarjolla liikaakin. Jos juustot käy niin sitä mozzarellaa yms. Tosin niissäkin laktoosia joten voi olla hankalaa. 

Vaikka en hiilareita joudukkaan pelkäämään. Ei sen puoleen että kovin monen muunkaan niitä pitäisi pelätä ellei halua. 

Kaikki pitkään kypsytetyt kovat juustot on laktoosittomia

Vierailija
24/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat vettä siinä ei ole hiilihydraatteja, kaikissa muissa juomissa on. 

Vierailija
25/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kummitätä voi suksia vi  ttuun, saatanan idiootti.

Vierailija
26/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne muut voileipiä popsivat vieraat voisivat vähän ihmetellä tädin antipastolautasta ja muita herkkuja.

Vierailija
27/27 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne muut voileipiä popsivat vieraat voisivat vähän ihmetellä tädin antipastolautasta ja muita herkkuja.

Tottakai olisin vähän annoskade. Mutta olen myös aikuinen. En pahoittaisi mieltäni, vaikka tädillä olisi oma lautanen.  Ehkä ratkaisi olisi tämä tädin oma lautanen ja sitten kohtuullisen kokoinen vati muillekkin näitä herkkuja.  Jos sitten loppuvat, niin tädille jää tää back up herkkulautanen.