Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä yritetään kieltää, että juuri naiset ovat muuttuneet, eivät miehet?

Vierailija
10.04.2025 |

Miehet ovat edelleen ihan yhtä kunnollisia kuin sata vuottakin sitten. Naisista sen sijaan ainakin puolet on Suomen kaltaisissa yhteiskunnissa luopuneet kunnollisuudesta ja hyvän naiseuden ominaisuuksista. Siitä seuraa sitten sukupuolten väliset ristiriidat, kaikki omituinen seksuaalisuuden korostaminen (Pride-liike jne.), miesten syrjäytyminen, parisuhteiden huono kestävyys, syntyvyyden lasku, teollisuuden ja vientibisneksen alennustila jne.

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, haluatko ap samanlaisen työnjaon kuin oli maatalousyhteiskunnassa: naisille kuuluivat sisätyöt ja navetta, miehelle ulkotyöt ja talli.

Sopiiko tämä sinulle?

Kyllä naisille kuului myös ne peltotyöt.

Naiset ovat aina tehneet enemmän töitä kuin miehet. Miehet ovat päässeet hallitsemaan narratiivia, joten ovat saaneet esteettä väittää että he muka "elättävät perheen". Vaikka todellisuudessa mies on nauttinut vaimonsa tekemän työn tuloksista. Mies omisti kaiken, vaimo raatoi koko ikänsä palkatta miehen hyväksi.

Miehet hautaavat totuuden jos voivat. Tämän takia tarvitaan naisia tutkijoiksi ja tietokirjailijoiksi. 

Vierailija
162/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet tappelevat nykyään vaimon kanssa naisen paikasta.

Siksi ulkomaalainen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Ei muuta kuin keksii aikakoneen jolla voi matkustaa menneisyyteen sadan vuoden taakse. Elelee siellä sitten.

Arapivallankumouksessa mentiin rytäkällä seitkytluvulta 1600-luvulle.

Vierailija
164/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat muuttuneet feminiinisempään suuntaan. Eli osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon, mikä onkin hyvä asia. 

Toisaalta osa miehistä on tullut aggressivisemmaksi. Esim. liikenneraivo.

Muualta muuttaneet ovat tavallaan opportunisteja. Samalla myös vahvoja ihmisiä. Suomalaiset miehet kokevat kilpailuasetelmaa ja haluavat näyttää omaa voimaansa?

Liikenneraivo on ihan sama. Antaa pikkuvauvan riehua kopissaan ja näyttää sormimerkkejä kuin joku jengiläinen.

Jos tulee iholle niin menee nenä lyttyyyn. Pidetään koskemattomuus kunnossa niin ei satu teroo leukaan.

Kuten ennenkin.

Vierailija
165/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käy siten että persuja äänestävät miehet ja kokoomusta äänestävät miehet jää keskenään. Eikä ne saa vauvoja.

Pehmeimmillä arvoilla olevat miehet lisääntyy ja lapset oppivat terveet tasa-arvoiset arvot. Tarkoitan että esdiipiitä och vasemmalta vihreitä miehiä lykästää naismarkkinoilla.

Vierailija
166/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät, että miehet ovat samanlaisia misogyynejä mitä 100 vuotta sitten, kun taas naiset ovat saaneet ajettua itselleen samoja oikeuksia mitä miehet ja siten elämä on muuttunut mieskeskeisyydestä omaelämäkeskeisyydeksi.

Tämähän se ongelma on. Naiset haluaisi että he voisivat toimia kuin miehet kautta aikojen, miehet ei kuitenkaan halua suostua siihen. 

Vierailija
167/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat muuttuneet feminiinisempään suuntaan. Eli osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon, mikä onkin hyvä asia. 

Toisaalta osa miehistä on tullut aggressivisemmaksi. Esim. liikenneraivo.

Osa miehistä on aina ollut aggressiivisia. Ei liikenneraivo mikään uusi juttu ole. Tai vaimon hakkaaminen ja lasten pahoinpitely. 

Vierailija
168/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naiset ovat muuttuneet ja monet haluavat opiskella, tehdä uraa ja kaikkea muutakin. Miehistä nähtävästi iso osa on jälkeenjääneitä eivätkä kykeneviä muuttumaan maailman mukana ja siksi syrjäytyvät.

Vierailija
169/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nimenomaan on muuttuneet, enää ei kelpaa mikä tahansa kohtelu vaan puolisosta pitäisi aidosti olla enemmän iloa kuin harmia. Miehet ei ole muuttuneet vaan haluaisivat naisten olevan kiltisti ja hiljaa ja palvelevan, ja siinä se ongelman ydin onkin. 

Tietenkään tämä ei koske kaikkia, esim oma mieheni hoitaa ihan mukisematta osuutensa. Isäni on myös ihan moderni mies ikäänsä (70v) nähden, opetti tyttärilleen kaiken mitä olisi pojillekin opettanut ja korosti hyvän koulutuksen ja oman tärkeyttä. 

Vierailija
170/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä käy siten että persuja äänestävät miehet ja kokoomusta äänestävät miehet jää keskenään. Eikä ne saa vauvoja.

Pehmeimmillä arvoilla olevat miehet lisääntyy ja lapset oppivat terveet tasa-arvoiset arvot. Tarkoitan että esdiipiitä och vasemmalta vihreitä miehiä lykästää naismarkkinoilla.

Näin se kyllä menee. Vaikka kyllä edelleen on naisia jotka huolii kaiken maailman sovinistiänkyröitä miehikseen, mutta ehkäpä yhä vähenevissä määrin. Harvoin nämä naiset nimittäin kovin tyytyväisiä siihen puolisoonsa on, ainakaan päätelleen siitä valituksen määrästä mitä työpaikan kahvihuoneessa kuulee. 

Vierailija
171/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ongelma mitä en vaan ymmärrä mitenkään vaikka yritän. Miksi jollekulle miehelle voi olla ongelma, että kouluttaudun, luon uraa, synnytän ja hoidan lapset + kodin 50% ja tämän jälkeen odotan miehen tekevän saman synnytystä lukuunottamatta? Tämän lisäksi luonnollisesti huolehdin itsestäni ja odotan saavani miehen kanssa yhtä paljon vapaa-aikaa omille jutuilleni? Samalla toki teemme yhdessä perheen päätökset ja toimimme tasaveroisena tiiminä. Eikö tämä ole sitä oikeaa tasa-arvoa, kun en oleta miesten olevan itseäni kyvyttömämpiä tekemään saman?

Ja kun joku tulee nyt kertomaan jotain että miehet olisi ns. Kyvykkäämpiä tekemään jotain koska olen nainen, niin vastaan ne vakiojutut että hoidan itse oman autoni pikkujutut tai ajan isommissa jutuissa pajalle, osaan käyttää porakonetta yms muuta, en ole kädetön ajamaan nurmikkoa, tekemään puutöitä tai ajamaan isoja autoja tai peräkärryä jne. Ihan normaaleja juttuja

Ei mulla olekkaan ongelmaa kaltaisiesi kanssa, mutta en näe teitä kelvolliseksi parisuhteeseen, koska olette ilmiselvästi suorittamassa elämänne ämpärilistaa, jossa on avioliitto perhe ja lapset, mutta myöhemmin myös se "mun ero".

Vierailija
172/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai "pehmeimmillä arvoilla olevat miehet kasvattavat naisten baarireissujen hedelmät"?

Vierailija
173/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset antavat liian helposti ja siksi parisuhteita ei synny. Nykyään tämä ongelma on kärjistynyt, kun naiset valkkaavat tinderistä joka kuulle uuden top 10% miehen, jolle antaa. Nainen tietää jo kokemuksesta, ettei saa parhaita miehiä koskaan parisuhteeseen, mutta hän ei pysty enää muihin koskemaan.

Vierailija
174/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, naiset ovat muuttuneet ja monet haluavat opiskella, tehdä uraa ja kaikkea muutakin. Miehistä nähtävästi iso osa on jälkeenjääneitä eivätkä kykeneviä muuttumaan maailman mukana ja siksi syrjäytyvät.

Naiset haluaa tehdä uraa, mutta haluavat, että sillä kumppanilla on vielä isompi ura.

Sillä ison uran miehellä on sitten ne ulkonäkövaatimukset ja niin iso ura, ettei naisten pikku-urilla ole sille mitään merkitystä.

Kohtaanto ongelma. Uranaiset sopeutukoot muuttuneeseeen maailmaan ja etsikööt kotimiestä, ei luulisi olevan vaikeaa löytää.

Vierailija
175/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kasvatus on epäonnistunut viime vuosikymmeninä. Eivät osaa pitää edes kodista enää huolta. Puhumattakaan siitä, että osallistuisivat ja osaisivat ns. miesten työt. Miehen täytyy osata ja hallita kaikki. Perhe-diili on miehelle äärettömän huono. Lasten lisäksi pitää hoitaa Netflixiä tuijottavaa aikuis-lasta.

Tällaista kuitenkin haluttiin. Itse en tuohon mukaan lähde.

Vierailija
176/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset antavat liian helposti ja siksi parisuhteita ei synny. Nykyään tämä ongelma on kärjistynyt, kun naiset valkkaavat tinderistä joka kuulle uuden top 10% miehen, jolle antaa. Nainen tietää jo kokemuksesta, ettei saa parhaita miehiä koskaan parisuhteeseen, mutta hän ei pysty enää muihin koskemaan.

Minkä vuoksi sitten puhutaan näistä inceleistä? Ai niin, kun sen naisen pitäisi aina 'antaa' Minulle, ei muille, silloin kun Minä haluan ja niinkuin Minä haluan. Mistä löytyisikään neitsyt, joka pitää peppuseksistä?

Vierailija
177/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuostakin on tutkimus, että miehet mieltävät tekevänsä enemmän kotitöitä ja viettävänsä lasten kanssa aikaa kuin naiset. Oikeasti lukemat ovat silti tyyliä 30 - 70. Miehet tekevät 30 % kotitöistä tai lastenhoidosta, mutta luulevat tekevänsä yli puolet."

Mielellään tutustuisin tuohon tutkimukseen jos sen voit minulle linkata.

Vierailija
178/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kasvatus on epäonnistunut viime vuosikymmeninä. Eivät osaa pitää edes kodista enää huolta. Puhumattakaan siitä, että osallistuisivat ja osaisivat ns. miesten työt. Miehen täytyy osata ja hallita kaikki. Perhe-diili on miehelle äärettömän huono. Lasten lisäksi pitää hoitaa Netflixiä tuijottavaa aikuis-lasta.

Tällaista kuitenkin haluttiin. Itse en tuohon mukaan lähde.

No mutta tämähän tasaa laskuja jo menneestä ajasta, kun perheen isä saattoi töistä tullessa röhnöttää sohvalla tekemättä mitään ja äiti hoiti oman työnsä ohella kaiken. 

Vierailija
179/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tässä maailmassa muuttuu.Kivet eroosion myötä,tavat ja uskomukset elää ajassaan sekä ihmiset oppivat uusia asioita mutta unohtavat toisia asioita. Ehkä tämä on joillekkin ihmisille liian ahdistavaa?

Vierailija
180/194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehethän ovat romahtaneet. Kun itse olin lapsi 70 -luvulla suomalaisen miehen kunnia oli elättää perhettään, olla hyvä isä ja aviomies. Kouluttauduttiin tai paiskittiin sitten tehtaassa töitä, mutta perheen eteen aina. Nykyisin miehet eivät halua avioon, eivät halua lapsia, eivät halua elättää perhettään. Kuvitellaan, että voidaan käydä pikaisesti pimpalla jossain ja sitten hakata pelikonetta ja juoda kaljaa kavereiden kanssa ilman sitoumuksia. Ei se naisille kelpaa. 

Haista sinä jo pitkä pas...ka! 

Minä olen ollut kuukauden päästä 20 vuotta tehtaassa töissä. Hankin vaimon ja hänen kanssaan kolme lasta, rakensin meille kivan kodin. Vaimo hoiti 7 vuotta lapsia kotona ja minä elätin perhettä. En tee päivääkään töitä muuta kuin perheeni eteen. En ole koskaan koskenut pelikoneisiin, enkä ole käynyt yli 12 vuoteen baareissa, en sen jälkeen kun esikoinen syntyi, olen antanut kaikkeni perheelleni. M39v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän