Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä yritetään kieltää, että juuri naiset ovat muuttuneet, eivät miehet?

Vierailija
10.04.2025 |

Miehet ovat edelleen ihan yhtä kunnollisia kuin sata vuottakin sitten. Naisista sen sijaan ainakin puolet on Suomen kaltaisissa yhteiskunnissa luopuneet kunnollisuudesta ja hyvän naiseuden ominaisuuksista. Siitä seuraa sitten sukupuolten väliset ristiriidat, kaikki omituinen seksuaalisuuden korostaminen (Pride-liike jne.), miesten syrjäytyminen, parisuhteiden huono kestävyys, syntyvyyden lasku, teollisuuden ja vientibisneksen alennustila jne.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Milloinkas minä niin olen sanonut?"

No joka kerta kun minä kerron omasta kokemuksestani niin toteat että "mutta kun minun mieheni..."

"Kunhan vaan kyseenalaistin sen ajankäyttötutkimuksen, joka taannoin julkaistiin, jonka mukaan miehet raportoivat, että käyttävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin naiset. Niin että kunhan vaan sanoin, että mitähän sekin ajankäyttö on, kun olen nähnyt näitä tapauksia, jotka tosiaan puhelin kädessä vaan seisovat siellä kentän laidalla."

Kyselytutkimuksissa on aina omat ongelmansa sen suhteen mitä ihmiset niihin vastaavat mutta ei ole aihetta olettaa että vain miesten vastauksissa on epätarkkuuksia isompaan suuntaan. Ihan yhtä lailla naisten ilmoittamat ajat ovat alttiita subjektiiviselle tulkinnoille eri suuntiin.

Tuostakin on tutkimus, että miehet mieltävät tekevänsä enemmän kotitöitä ja viettävänsä lasten kanssa aikaa kuin naiset. Oikeasti lukemat ovat silti tyyliä 30 - 70. Miehet tekevät 30 % kotitöistä tai lastenhoidosta, mutta luulevat tekevänsä yli puolet.

Vierailija
142/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joka kerta kun minä kerron omasta kokemuksestani niin toteat että "mutta kun minun mieheni..."

"Kunhan vaan kyseenalaistin sen ajankäyttötutkimuksen, joka taannoin julkaistiin, jonka mukaan miehet raportoivat, että käyttävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin naiset. Niin että kunhan vaan sanoin, että mitähän sekin ajankäyttö on, kun olen nähnyt näitä tapauksia, jotka tosiaan puhelin kädessä vaan seisovat siellä kentän laidalla."

Kyselytutkimuksissa on aina omat ongelmansa sen suhteen mitä ihmiset niihin vastaavat mutta ei ole aihetta olettaa että vain miesten vastauksissa on epätarkkuuksia isompaan suuntaan. Ihan yhtä lailla naisten ilmoittamat ajat ovat alttiita subjektiiviselle tulkinnoille eri suuntiin.

Tuostakin on tutkimus, että miehet mieltävät tekevänsä enemmän kotitöitä ja viett

Kummasti syrjäytitte minun kommentin, jossa kerroin tekeväni 80% parisuhteen kotitöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kai kerroit vaarille, että puolet liitoista päätyy eroon ja eroista yli 70% on naisen alullepanemia? Ja yleisin asumismuoto Suomessa on yhden aikuisen talous."

Tuskin se vaarille tulee yllätyksenä kun sama tilanne on ollut jo kohta 50 vuotta.

Tää yhden aikuisen talous -asia kertoo vain siitä, että vanhukset (joiden puoliso siis useimmiten jo kuollut) asuvat yksin omissa asunnoissaan (vrt. joissakin muissa maissa on tapana, että mummo asuu lapsensa perheen kanssa), ja myös nuoret ennen perheen perustamista muuttaa Suomessa kohtuullisen varhaisessa vaiheessa asumaan yksin. Juuri näin Instragramissa (eli ei ehkä luotettavin lähde, mutta eiköhän tuo suuntaa anna), että Suomi oli Euroopan maista kärkipäässä siinä, että kuinka nuorena muutetaan pois kotoa. Monissa muissa maissa asutaan tyyliin 30-vuotiaaksi vanhempien kanssa ihan Euroopassakin, eli kaikki nuo alle 30-vuotiaat, jotka asuvat yksin, nostavat tuota yksinasujien tilastoa.

Toki myös ns. normaalissa perheen perustamisiässä olevissa on sinkkuja, mutta tuo tilasto kyllä selittyy paljolti noilla nuorilla ja vanhuksilla. Suomessa kun muutetaan yksin jo 19-vuotiaana useimmiten, ja sitten ehkä 27-vuotiaana löydetään puoliso, jonka kanssa muutetaan yhteen, ja 30-vuotiaana saadaan ensimmäinen lapsi. Monissa muissa maissa muutetaan 30-vuotiaana suoraan vanhemmilta sen puolison kanssa asumaan.

Vierailija
144/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis naiset eivät suostu hellan ja nyrkin väliin.

Taas yksi naisvihaa tihkuva aloitus.

Sanoo vihreä nainen joka tuo kaksin käsin nyrkin ja hellan väliin kulttuuria suomeen?

Vierailija
145/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat edelleen elää ja tehdä samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten.

Haluavat syödä lihaa, saada pimsaa, ajaa bensamoottorisella autolla, heitää n-sana ja h--o vitsejä, jne...

Naiset eivät enää halua syödä lihaa, he eivät enää halua tehdä lapsia, he eivät enää halua tehdä siivota tai ommella tai tehdä muitakaan kotitöitä, he eivät enää halua tehdä ruokaa, eikä edes kantaa ruokakasseja ym ym ym......

Vierailija
146/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori siitä.

Vierailija
147/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta sitten mies kävi töissä ja nainen hoiti kotityöt. Mies ajattelee edelleen, et nainen työnsä ohella myös hoitaa kotityöt.

Ei ei ei ja ei. Näin ei milloinkaan ole ollut. Suomessa naiset ovat tehneet töitä pelloilla ja tehtaissa ihan siinä missä miehetkin.

Älkää selittäkö historiasta kun ette siitä mitään ymmärrä.

Vierailija
148/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole väittänyt että miehet olisivat muuttuneet. Se onkin syy miksi naiset eivät enää jaksa miehiä. Miesten olisi pitänyt muuttua.

Miehet olivat erittäin huonoja jo ennen vanhaan. Nyt miehet eivät enää voi varastaa naisen rahoja ja omaisuutta, joten nyt miehiä ei tarvitse sietää.

Vierailija
149/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta sitten mies kävi töissä ja nainen hoiti kotityöt. Mies ajattelee edelleen, et nainen työnsä ohella myös hoitaa kotityöt.

Teen 80% kotitöistä meidän suhteessa.

Ensin säästin, otin lainaa ja maksoin kalliin asunnon.

Sitten teen 80% kotitöistä ja nainen asuu puolet ajasta porukoillaan.

Olen mies.

Jos nainen ei edes asu sun luona vakituisesti vaan kyläilee, niin miksi hänen pitäisi tehdä kotitöitä sun kämpässä?

Vierailija
150/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehethän ovat romahtaneet. Kun itse olin lapsi 70 -luvulla suomalaisen miehen kunnia oli elättää perhettään, olla hyvä isä ja aviomies. Kouluttauduttiin tai paiskittiin sitten tehtaassa töitä, mutta perheen eteen aina. Nykyisin miehet eivät halua avioon, eivät halua lapsia, eivät halua elättää perhettään. Kuvitellaan, että voidaan käydä pikaisesti pimpalla jossain ja sitten hakata pelikonetta ja juoda kaljaa kavereiden kanssa ilman sitoumuksia. Ei se naisille kelpaa. 

Miehet eivät halua panostaa asioihin jotka he menettävät 7 vuoden päästä.

Jos mies vähän panostaisi, hän ei menettäisi niitä asioita.

Vierailija
151/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin on tutkimus, että miehet m

Kummasti syrjäytitte minun kommentin, jossa kerroin tekeväni 80% parisuhteen kotitöistä.

Sinun kotonasi, missä nainen edes ei asu! Paljon kotitöitä teet naisen kotona?

Vierailija
152/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaahan se keskinkertaisia miehiä kun pelkillä kulkusilla ei saakaan enää etuoikeuksia vaan pitäisi jotakin tehdäkin. Kannattaa aloittaa siitä henkisestä kasvusta.

Helkkariakaan nainen tekee miehellä joka etsii vaan mälliämpäriä ja kotitalouskonetta. Naiset on taistelleet pitkään saadakseen tasa-arvoa. Sehän tietenkin kyrsii myös että naiset pärjää koulussakin paremmin heti kun vaan sinne on mahdollista heidän ollut päästä. Pätevät naiset kouluttautuu ja menee töihin, enää ei tarvitse pakkoavioitua minkä tahansa ketaleen kanssa ettei joudu kadulle.

Vierailija
153/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ongelma mitä en vaan ymmärrä mitenkään vaikka yritän. Miksi jollekulle miehelle voi olla ongelma, että kouluttaudun, luon uraa, synnytän ja hoidan lapset + kodin 50% ja tämän jälkeen odotan miehen tekevän saman synnytystä lukuunottamatta? Tämän lisäksi luonnollisesti huolehdin itsestäni ja odotan saavani miehen kanssa yhtä paljon vapaa-aikaa omille jutuilleni? Samalla toki teemme yhdessä perheen päätökset ja toimimme tasaveroisena tiiminä. Eikö tämä ole sitä oikeaa tasa-arvoa, kun en oleta miesten olevan itseäni kyvyttömämpiä tekemään saman?

Ja kun joku tulee nyt kertomaan jotain että miehet olisi ns. Kyvykkäämpiä tekemään jotain koska olen nainen, niin vastaan ne vakiojutut että hoidan itse oman autoni pikkujutut tai ajan isommissa jutuissa pajalle, osaan käyttää porakonetta yms muuta, en ole kädetön ajamaan nurmikkoa, tekemään puutöitä tai ajamaan isoja autoja tai peräkärryä jne. Ihan normaaleja juttuja aikuiselle ihmiselle josta ei ole kasvatettu kädetöntä... 

Vierailija
154/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jumittaa sinne sadan vuoden taakse. Enää ei auta makoilla soffalla vapaamatkustajana palvelua odottaen vaan pitää osallistua ja tehdä se puolet, koska naisetkin käyvät töissä. Aika harvassa on kotiäidit nykyään. Aikaansa seuraavalla miehellä ei ole vaikeuksia pariutua tai pitää sitä parisuhdetta.

Vierailija
155/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jumittaa sinne sadan vuoden taakse. Enää ei auta makoilla soffalla vapaamatkustajana palvelua odottaen vaan pitää osallistua ja tehdä se puolet, koska naisetkin käyvät töissä. Aika harvassa on kotiäidit nykyään. Aikaansa seuraavalla miehellä ei ole vaikeuksia pariutua tai pitää sitä parisuhdetta.

Naiset ovat aina käyneet töissä. Se on suhteellisen uutta että mies ei saa enää varastaa naisen palkkaa.

Vierailija
156/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat edelleen elää ja tehdä samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten.

Haluavat syödä lihaa, saada pimsaa, ajaa bensamoottorisella autolla, heitää n-sana ja h--o vitsejä, jne...

Naiset eivät enää halua syödä lihaa, he eivät enää halua tehdä lapsia, he eivät enää halua tehdä siivota tai ommella tai tehdä muitakaan kotitöitä, he eivät enää halua tehdä ruokaa, eikä edes kantaa ruokakasseja ym ym ym......

100 vuotta sitten kuuri kellään ei ollut autoa, hevosella ajeltiin. Suomessa autot alkoivat yleistyä vasta 50-luvulla. Lihaakin syötiin harvakseen. Se oli harvinaista herkkua.

Vierailija
157/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Ei muuta kuin keksii aikakoneen jolla voi matkustaa menneisyyteen sadan vuoden taakse. Elelee siellä sitten.

Vierailija
158/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Ei muuta kuin keksii aikakoneen jolla voi matkustaa menneisyyteen sadan vuoden taakse. Elelee siellä sitten.

Tämä. =) 

Naiset on tehneet todella suuren työn viime vuosisatojen aikaan ollakseen nyt siellä, missä ovat ja yhä satunnaisesti saa lukea tällaista kitinää. Typerää. 

Vierailija
159/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat muuttuneet feminiinisempään suuntaan. Eli osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon, mikä onkin hyvä asia. 

Toisaalta osa miehistä on tullut aggressivisemmaksi. Esim. liikenneraivo.

Vierailija
160/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat muuttuneet feminiinisempään suuntaan. Eli osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon, mikä onkin hyvä asia. 

Toisaalta osa miehistä on tullut aggressivisemmaksi. Esim. liikenneraivo.

Muualta muuttaneet ovat tavallaan opportunisteja. Samalla myös vahvoja ihmisiä. Suomalaiset miehet kokevat kilpailuasetelmaa ja haluavat näyttää omaa voimaansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä