Kuoleeko kymmeniä vuosia tupakkaa polttaneet sydänsairauksiin?
Kommentit (28)
Voivat kuolla, tai sitten johonkin syöpään tai keuhkosairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Voivat kuolla, tai sitten johonkin syöpään tai keuhkosairauteen.
Myös aivotapahtumat ovat yleisiä, se on usein kerrasta poikki
Tupakopinti vaikuttaa kaikkiin elintoimintoihin.
Mulle silmälääkäri sanoi että kannattaa lopettaa koska joskus voi käydä niin että silmät alkaa menemään kieroon.
Mikähän siinä on että syöpiin kuolee ja sydäreihin ne jotka ei polta ja lopulta tekin kuolette. Kumma juttu tuo kuolema. Että se kaikille tulee .
Ei kaikki kuole sydänsairauksiin, mutta savu on joillekin ongelmallinen sydämen vuoksi ja mikä lie mitä siinä on. Mutta parempi lopettaa ajoissa. Tupakka on teollinen tuote johon lisätään haitallisia aineksia, lisäksi nikotiini. On aina vaihtoehtoja elämässä mitä tilalle, on myös suitsukkeeksi luomua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle silmälääkäri sanoi että kannattaa lopettaa koska joskus voi käydä niin että silmät alkaa menemään kieroon.
Nikotiini on monipuolinen myrkky. Se aiheuttaa silmänpohjan rappeumaa ja haurastuttaa hampaat. Äitini on polttanut vuosikymmeniä, ja nyt häneltä on sokeutunut toinen silmä, ja lisäksi hänellä on astma, keuhkoahtauma ja keuhkolaajentuma. Kiva kuolema edessä.
Aloitin polttamaan noin 12 vuotiaana 80 luvulla. Lopetin vuonna 2001. Se on arpapeliä saanko syövän.
Tupakointi nopeuttaa verisuonten ahtautumista ja on täten yksi riskitekijä sydänsairauksiin. Mitään suoraa syy-seuraus suhdetta ei ole, mutta havaittavissa tilastollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on että syöpiin kuolee ja sydäreihin ne jotka ei polta ja lopulta tekin kuolette. Kumma juttu tuo kuolema. Että se kaikille tulee .
Monet meistä ovat altistuneet jo lapsuudessa (vanhempien) passiiviselle tupakoinnille vaikka emme olisi itse polttaneetkaan. Vielä 80-luvulla tupakoitiin kaikkialla: kotona, autossa, työpaikoilla, junissa, lentokoneissa, kahviloissa, baareissa, ravintoloissa, jopa lääkärin vastaanotolla.
Sinäkin kuolet.
No sydänsairaudet noin ylipäänsä ovat yleisimpiä ellei jopa yleisin kuolinsyy. Joten päättele siitä.
Voivat kuolla myös liikenteessä tai jopa hukkua
Tupakoivat ihmiset kiihottuvat herkemmin ja ovat seksuaalisesti aktiivisempia.
Ei kuole. Ne kuolee korona rokotteeseen. Vuodesta on vielä erimielisyyksiä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Aloitin polttamaan noin 12 vuotiaana 80 luvulla. Lopetin vuonna 2001. Se on arpapeliä saanko syövän.
Paremmat mahdollisuudet olla saamatta kuin jos oisit jatkanut röökaamista. 👏
Tuli ALS eräälle henkilölle . Poltti 40 vuotta ketjuna. Suvussa ei ollut sairauksia. Eli 2vuotta diagnoosista. Nyt mies makaa haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ALS eräälle henkilölle . Poltti 40 vuotta ketjuna. Suvussa ei ollut sairauksia. Eli 2vuotta diagnoosista. Nyt mies makaa haudassa.
No als on arpapeliä, tupakoinnilla ei ole sen kanssa tekemistä.
Aloittajalle tiedoksi tunnen ihmisiä jotka eivät ole koskaan polttaneet ja saaneet syövän ja sydänkohtauksen kuin myös aivoinfarktin on tuttu
Ei aina.Jotkut saa sairauksia keuhkoon.Mutta kuoleeko ne siihen?.Tuli mieleen enoni.Tupakoi sai keuhkoahtauman.Alkoivat hoitaa varsin iäkkäänä,astma kaikilla äidin puolella,minullakin on,siskol..En muista mihin Eno kuoli,ettei keuhkokuume sehän vie iäkkäät muutenkin,äitini..naapurini..vaikka jostain muusta sair.joutunut.Eli ei kaikki sairastu ..
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin runkkaamisesta samoin.
Miten on oma olettamuksesi asiasta, ja miksi kysyt?