Toimeentulotuen perusosa sisältää laskennallisia menoja suhteessa: Ravintomenenot 49%....MITEN täällä EDELLEEN väitetään että 100e riittää?!
PERUSOSA on 593,55e/kk
Ravintomenot 49%
vaate -ja jalkinemenot 9%
informaatiomenot 20%
vähäiset terveydenhuoltomenot 3%
muut menot 19%
Eli RUOKAAN tulisi olla 290e/kk sillä työttömälläkin. MIKSI täällä hoetaan että 100e riittää? Kertoisitteko? Nuo luvut ovat ihan virallsiesta dokumentista kelan sivuilta.
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei ole sun mielipitesstä kiinni. Kelan sivuilta löytyy tieto että lehtitilaukset kuuluu perustoimeentulotukeen.
Sä et määrittele mikä on ihmisoikeus ja mikä ei
Ei jumaliste sä olet tyhmä. Se tarkoittaa sitä, että jos sä haluat noita niin sä maksat ne sillä perusosalla. Missään ei todellakaan kirjoiteta, että sanomalehdet ja suoratoistot on perusoikeus tai ihmisoikeus. On täysin omaa tyhmyyttä laittaa vähäiset rahansa noihin eikä käyttää rahoja ruokaan.
Niin? Onko muuta väittänyt?
Ja muutenkin olet harhapolulla nyt, kun kyse oli siitä miksi väitetään 100e/kk ruokaan riittävän, kun toimeentulotukilaskelmassa se on 290e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko tän vitu alotuksen jo poistaa?
Syystä että?
Spämmiä ja jankutusta
Miten määrittelet tän sellaiseksi? Itse en koe että olisi. Ehkä on kyse vain susta
Aloittaja on tehnyt satoja aloituksia samasta aiheesta, ihan pelkkää jankutusta ja trollia
Ymmärrätkö sinä että täällä kirjoittelee tuhannet ihmiset joka päivä?
Et voi tietää mikä on AP:n tekemä aloitus, ellei se ole samalla rekatulla nimimerkillä tehty 🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syystä että?
Spämmiä ja jankutusta
Miten määrittelet tän sellaiseksi? Itse en koe että olisi. Ehkä on kyse vain susta
Koska ap on se perseläpi joka on jankuttanut tätä paskaansa täällä vuosia. Hel vetin ryhmä ja rasittava ihminen.
Voisitko linkata saman nimimerkin aloituksia sitten? Minä en ainakaan ole huomannut sellaisia?
Et voi olettaa että rekisteröimätön vierailija olisi aina AP. Tänne kirjoittaa kymmenet tuhannet ihmiset kieli poskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei ole sun mielipitesstä kiinni. Kelan sivuilta löytyy tieto että lehtitilaukset kuuluu perustoimeentulotukeen.
Ei jumaliste sä olet tyhmä. Se tarkoittaa sitä, että jos sä haluat noita niin sä maksat ne sillä perusosalla. Missään ei todellakaan kirjoiteta, että sanomalehdet ja suoratoistot on perusoikeus tai ihmisoikeus. On täysin omaa tyhmyyttä laittaa vähäiset rahansa noihin eikä käyttää rahoja ruokaan.
Ja muutenkin olet harhapolulla nyt, kun kyse oli siitä miksi väitetään 100e/kk ruokaan riittävän, kun toimeentulotukilaskelmassa se on 290e/kk
On väittänyt, että sanomalehdet ja suoratoistot kuuluu perusoikeuksiin. No ei todellakaan kuulu. Ne ei myöskään ole ihmisoikeuksia.
Mä en ole yhtään missään harhapoluilla koska tässä ketjussa on puhuttu muustakin kuin ruoasta. Jos sitä rahaa ei ole ruokaan kuin 100€, niin sitten sen pitää riittää. Luulisi tuon olevan selvää. Mä olen töissä ja mulla menee ruokaan 150€/kk.
Ihan omaa tyhmyyttä jos käyttää toimeentulotuen perusosaa sanomalehtiin, suoratoistoihin yms. jotka ei ole elämiselle välttämätöntä. Nekin rahat voisi käyttää ruokaan. Eikä ruokaan ole mikään pakko käyttää 290€ vaan voin käyttää myös vähemmän. Monelle töissä käyvälläkään ole varaa laittaa tuollaisia summia ruokaan per henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syystä että?
Spämmiä ja jankutusta
Koska ap on se perseläpi joka on jankuttanut tätä paskaansa täällä vuosia. Hel vetin ryhmä ja rasittava ihminen.
Voisitko linkata saman nimimerkin aloituksia sitten? Minä en ainakaan ole huomannut sellaisia?
Et voi olettaa että rekisteröimätön vierailija olisi aina AP. Tänne kirjoittaa kymmenet tuhannet ihmiset kieli poskella.
Kyllä tuon vajaaälyisen paskapään tunnistaa. Monet aloitukset poistettu.
Itse asiassa älykkyysosamääräni on testien mukaan 132
Ap-puhelimella
Vierailija kirjoitti:
Ap-puhelimella
Joo aivan varmasti. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Myllyn paras tumma makarooni 400g: 0,69e
VegeSun soijarouhe vaalea 500g : 5 = 100g = 0,60e
Valio Hyvä suomalainen Arki kevytmaitojuoma 1 l: 0,76e
Simply Superior parsakaali 500g pakaste: 0,99e
Coop banaani: 0,27e
Kokonaishinta= 3.31e
Kalorit:2750
Proteiini: 156,4
Nuohon menee kuukaudessa tosiaan alle 100e
Mikä on tekosyysi?
Olen eri, mutta on se helvetti kumma, jos ihmisillä ei ole oikeutta syödä ruokaa, joka heidän elimistölleen sopii ja on myös omaan maun mukaista ruokaa. Kaikkien pitäisi vaikka väkisin syödä jotain soija- ja makaronimössöjä. Pistää ihan oikeasti vihaksi!
Tää palsta on täynnä niin veemäisiä ihmisiä, että meinaa pää haljeta. Vetäkää v*ttu päähääne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
erdtfyghu9ijko+plåöäåplkoiju98hyg7trewertgyhujikolpöå'
+0o9i8y67t5rewaesrtfgyhujiko+på
7
erdtf6gyh8ujikolpåöä'
äåöplkoijygtfrdesrdtfgyuhoplåöä
'
ewrxctyuhplåöä'
'äåpjhygtfrde5f6t7g8u9jik+å
'78
edrftgyu8i90o+pǻǻ+p0oi98uytresdrtfgyhuikolpåö
wedrftgyhujikolpöåä'
åpoi9u8y7t6r5e45r6t7y8u9i0o+pǻ
d5rf6tg7yh8uj9ikolpöåäåpoiuytre
swedrftgyhujikolpöåpoiuytr
Vierailija kirjoitti:
erdtf6gyh8ujikolpåöä'
äåöplkoijygtfrdesrdtfgyuhoplåöä
'
ewrxctyuhplåöä'
'äåpjhygtfrde5f6t7g8u9jik+å
'78
Noin kovasti vannetta kiristää taas?
Alkaako kohta huutospämmi jälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On väittänyt, että sanomalehdet ja suoratoistot
Voisitteko oikeatsi lopettaa köyhien ihmisten kiusaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Ap-puhelimella
ÄO ei riitä siihen, että puhelimella kirjaudut käyttäjätunnuksellesi? Vau :D :D :D
Oma lemppari on LIDL nakkeja 2 euroa kilo, MAMAS kananuudeli-peruna soppaa, nakit ja perunat ja nuudelit tekeytymään hiljalleen pataan , nuudeli mauste riittää ja nakeissa on makua. Pirun hyvää, riittoisaa ja ennenkaikkea halpaa. Tilipäivinä ketsuppia kylkeen.Avot sie kun hyvvee ja halpoo. 100 saa kk reilusti ruuat ja aamupalaksi puuroa kera voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään kiusaa vaan kerron ihan vain tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syystä että?
Spämmiä ja jankutusta
eli olet päästänyt ihmisen asumaan aivoihisi vuokravapaasti ja se nyt noin kovin sitten harmittaa että pitää solvata ja nimitellä. Valitettavasti käytöksesi ei herätä sympatiaa eikä ohjaa kokemaan aloitusta tai keskustelua jankutukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-puhelimella
ÄO ei riitä siihen, että puhelimella kirjaudut käyttäjätunnuksellesi? Vau :D :D :D
Kyse on lähinnä laiskuudesta (joka muuten on älykkyyden merkki)
Ap-puhelimella