En tajua mistä kohtaa vyötärönympärys kuuluisi mitata
Mulla on selkeä kapea kohta pari senttiä navan yläpuolella, mutta siinä kohtaa mulla on vielä kylkiluut, joten ei mittaa ei saisi siitä kohtaa sitten ottaakaan?
Kommentit (28)
1-2 senttiä navan yläpuolelta, mikä on vaikein ymmärtää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, onko lantio- val mattinykäs-farkut.
En käytä farkkuja.
Ap
Körttihame sitten.
Vierailija kirjoitti:
mittaa siitä ohuimmasta kohdasta. Ihmisillä on eri mittaisin keskivartaloita, siksi nuo 2 senttiä sieltä ja täältä-mitat voivat heittää pahastikin.
Ei kyllä hirveästi heitä. Jos ihan tarkasti haluaa niin solisluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälistä mitataan. Eli tulee 1-2 senttiä navan yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mittaa siitä ohuimmasta kohdasta. Ihmisillä on eri mittaisin keskivartaloita, siksi nuo 2 senttiä sieltä ja täältä-mitat voivat heittää pahastikin.
Ei kyllä hirveästi heitä. Jos ihan tarkasti haluaa niin solisluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälistä mitataan. Eli tulee 1-2 senttiä navan yläpuolelle.
Tässä se ongelma juuri onkin, kun mulla on tuossa kohtaa vielä kylkiluut eikä mitään puoliväliä ole olemassakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ongelma juuri onkin, kun mulla on tuossa kohtaa vielä kylkiluut eikä mitään puoliväliä ole olemassakaan.
Ap
Mikä ongelma siis on? Muutamalla senttimetrillä ei ole terveyden kannalta mitään merkitystä. Käytännössä osannet elää sen mittaisen vyötärönympäryksen kanssa kuin sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla sama juttu. Fysiatri katsoi kerran, että mun alimmat kylkiluut suorastaan hipoo lantion (suoliluun) korkeinta kohtaa. Eli tarkoittaa sitä, että olen edestä katsottuna suora, varsinkin kun lantion ympärysmitta on pieni.
Se on kyllä totta. Mun vyötärö on aika pieni.
Ap