Koirani kuoli muutama viikko sitten.
Nämä viikot ovat olleet surun ja ikävän täyttämiä. On niin outoa käydä lenkillä yksin kun oli kaveri mukana niin monet vuodet.
Iltaisin se hiippaili valojen sammuttamisen jälkeen sängyn viereen matolle nukkumaan. Nyt on tapahtunut sellaisia kun olen nukahtamassa, kuulen tassuttelua, ihan kuin ennenkin. Ja joskus herään haukahdukseen. Tiedän kyllä, että kyse on vain oman mieleni tuottamia juttuja.
Kyselenkin, onko kellään muulla ollut samantapaisia kokemuksia?
Kommentit (22)
Kyllä on samanlaisia kokemuksia. Ei haukahdusta mutta tassujen ääntä.
Tuskin oot kohta enää yksin lenkillä, jos tulee uusi koira. Mutta tuskin haluat surun aikana edes ajatella sellaista. Yksin tottuu lenkille. Koirilla on koirien taivas, siellä on hyvä vastaanotto.
Tämä on ihan tavallinen ilmiö.
Joku saattaa kuulla tai aistia esimerkiksi hiljattain kuolleen henkilön tai lemmikin äänen tai läsnäolon, kuulla askeleita tai tuttua kaappien ovien kolistelua keittiössä.
Kaipa se on eräs tapa sopeutua läheisen kuolemaan.
Koska aina pitää ajatella positiivisesti niin nyt jää enemmän käyttörahaa itselle.
Ne kaikki äänet ja hajut ja tuntemukset tulee alitajunnasta. Menee kyllä ohi, kun suru ja kaipuu hellittää. Ei ole kyse mistään yliluonnollisesta.
Hyvä, että niitä räksyttäviä ja joka paikat kuseksivia sekä paskovia rakkeja on yksi vähemmän. Vetoan, että jatkat lenkkejäsi yksin, etkä ota itsellesi uutta ilmaston tuhoajaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että niitä räksyttäviä ja joka paikat kuseksivia sekä paskovia rakkeja on yksi vähemmän. Vetoan, että jatkat lenkkejäsi yksin, etkä ota itsellesi uutta ilmaston tuhoajaa.
Sinä olet epämiellyttävä olio.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koirasi oli epämiellyttävä olio, minä olen ihminen, vaikka mielipiteeni ei sinua miellyttänytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koirasi oli epämiellyttävä olio, minä olen ihminen, vaikka mielipiteeni ei sinua miellyttänytkään
Oliko ihan pakko tulla oksentamaan pahaa oloasi tähän ketjuun, kun AP purkaa tuntojaan? Minä pidän koirista ja toivon AP:lle kaikkea hyvää, sinulle toivon pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voisitko mitenkään pysyä pois tästä keskustelusta, koska sinulla ei näytä olevan minkäänlaista tilannetajua? Et ymmärrä, että kaikki eivät suhtaudu lemmikkeihinsä samalla tavalla kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oliko ihan pakko tulla oksentamaan pahaa oloasi tähän ketjuun, kun AP purkaa tuntojaan? Minä pidän koirista ja toivon AP:lle kaikkea hyvää, sinulle toivon pahaa.
Kiitos, ja samaa toivon myös sinulle ja kaikille muillekin empatiakykyisille kommentoijille.
ap
Kohta 2 v. kulunut ja ikävä ei hellitä. Joka päivä mielessä. Voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Koska aina pitää ajatella positiivisesti niin nyt jää enemmän käyttörahaa itselle.
Jos ei ihan tiukkaakin tiukempaa ollut, niin ei se raha korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaipa olet ihminen mutta hyvin typerä ja epämiellyttävä sellainen. Ja ilmastoakin tuhoat enemmän kuin montakin koiraa. Piikille tekisi mieli saatella.
Lähes 20-vuotta kulunut ja mieleen muistuu harva se päivä. Aina uskollinen ja iloinen vastaanotto kotiin tullessa.
Ylensä suru kestää vuoden kierron verran, sitten monet ottavat uuden lemmikin. Ei se edellinen lemmikki sieltä muistista häviä, mutta ajan kanssa helpottaa.
Niitä kai sanotaan aistiharhoiksi:
"Terveiden ihmisten aistiharhat ovat tyypillisesti lyhyitä ja ohimeneviä ja kokija tunnistaa ne epätodellisiksi. Ne myös loppuvat, kun univaje, stressi tai esimerkiksi päihteiden käyttö loppuu."
Eli älä huolehdi ap, olet ihan normaali, mutta stressaantunut menetyksestäsi.
Onhan noita koiria maailmassa. Liikaakin.
Kuulostaa tutulta. Joskus tunnen, kuinka edesmennyt kissani huopaa viereeni nukkumaan.