Mikä nähtävyys/paikka on ollut mielestäsi vaikuttavin?
Kommentit (75)
Vihannin keskusta. Varsinkin uusi hieno Sale ja vanha Tuoppi-bub, jota ei vieläkään ole purettu.
Öinen tähtitaivas ja majoittuminen Saharassa paimentolaisten teltassa. Ja näiden köyhien ihmisten ystävällisyys ja vieraanvaraisuus!
Itse olen käynyt vain ns. tavallisissa turistikohteissa etupäässä Euroopassa. Minulle vaikuttavia kohteita ovat olleet Islannin geysirit, Mikkelin kalliomaalaukset ja se sisältä todella värikäs kaunis sipulikupolikirkko Pietarissa, en nyt tähän hätään muista nimeä. Myös ensi kerran Lappiin ajaessani olin häkeltynyt maisemien avaruudesta ja laajuudesta.
Kivoja paikkoja löytyy, semmoisiakin, joissa olen käynyt monta kertaa ja tekisi mieli vieläkin käydä, mutta ne eivät varsinaisesti ole järisyttävän vaikuttavia, vaikka ovatkin ihania, esim. Pariisi ja Riviera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jordanian Petra kallioon hakattu ruusunpunainen kaupunki on uskomaton.
Yöpyminen Kwai-joen viidakossa Myanmarin rajalla oli myös hieno kokemus.
Kysyn mielenkiinnosta, että näkyykö noissa paikoissa paljon käärmeitä? Itse en uskalla siksi matkustella viidakoissa ym. paikoissa.
Ymmärrän huolesi. Kyllähän siellä niitä käärmeitä on, joita minäkin pelkään ja inhoan. Ei onneksi ole päässyt puremaan.🙈
Käärmeistä tuli mieleeni; VietNamin Hanoissa. Alkuilta, mukavan tuntoinen puisto ja menin siihen penkille istuksiin ja lukemaan. Oli ollut tuulekas myrsky eilisenä päivänä ja käytävillä pudonneita oksia. Istuin ja kattelin kulkijoita välissä, aurinkokin alkoi hitaasti laskemaan. Yksi oksa taisi liikahtaa, ihan kuin se liikahtaisi siinä jalkojen välissä, alkaako piru taas tuulemaan vai mite ei saateri sehän liikkuu, meni ihan kiepille ja ässän muotoon nyt se, hä, saaterin pitkä käärme lähti jalkojen välistä, ainakin 1.5 metriä. Se taisi olla siinä penkin alla kun tulin ja ottiko aurinkoa vai muuten vain kyllästyi seuraan...
Islanti ja erityisesti Vatnajökull
Alppien maisemat, olen nähnyt Ranskan puolelta ne, olin parin viikon lomalla 90-luvulla kylässä nimeltä Le Petit Bornand les Glières, ihan Sveitsin ja Italian rajan tuntumassa. Myös Mont Blanc tuli nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Sisilian Taorminassa antiikin aikainen teatteri, jonka katsomosta avautuu henkeä salpaavan kaunis näkymä Etnalle.
Mulla on valokuva varmaankin samasta paikasta otettuna, kun oli niin hieno.
Schönbrunnin linna. Aika vähän matkustaneena täytyy sanoa että tuo oli häikäisevä näky, varsinkin ulkoapäin, kun portille saavuin. Oli myös sisäosiltaan loistelias.
Vierailija kirjoitti:
Kristus-patsas Rio De Janeirossa. Vaikuttava, mutta sen vaikuttavuuteen liittyy se syy miksi se on aikoinaan tehty. Oli kerrankin kirkas sää, joten alas näkyi hyvin. Riossa toinenkin paikka, vanha kultakoristeinen kirkko, nimeä en muista. Sisällä ei saa kuvata, etteivät vanhat kuvat ja maalaukset haalistu. Hieno oli nähdä sekin, ja ihmetellä miten ennenvanhaan osattiin ja tehtiin kaikkea hienoa joka on säilynyt nykypäiviin asti.
Miksi se on tehty ?
Alpit. Ne säväyttävät jotenkin pelottavalla jylhyydellään. Ahdistavia, kuten myös Taunus vuoristo.
Jaa-a. Se suomalaisesta kivestä rakennetto kirkko Pietarissa oli aika huikea sisältä. Se on iso, valtava.
Mont Blanc huipun läheltä katseltuna, valtava.
Kuun pinta sykähdyttää aina kun siellä kävelee ja katselee pientä maapalloa.
Vestre gravlundin vanhan kappelin kolumbaario Oslossa ja Bergenin lepramuseo
Pantheon, Rooma ja sen kanssa jaetulla ykkössijalla Mont Saint-Michel, saman nimisellä saarella Ranskassa.
Turun ulkosaaristo, Ahvenanmaan saaristo.
Kaupungeista Krakova (ennen turistilaumoja).
On kaunista seutua. Myös Pulkkilanharju on, kun lähdetään Asikkala/Vääksy suunnalta Päijänteen itäpuolta kohti Jyväskylää.