Mikä nähtävyys/paikka on ollut mielestäsi vaikuttavin?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Rio de Janeiron karnevaalit, jossa olimme aikoinaan häämatkalla.
Muutenkin olen sitä mieltä, että moni kuuluisa paikka on ansainnut paikkansa julkisuudessa, kuten jo mainitut Ginzan pyramidit, Kiinanmuuri ja Taj Mahl.
Lisäksi esimerkiksi Empire State Building New Yorkissa tai Kioton keskusta.
Samaa mieltä, monet nähtävyydet on nähtävyyksiä ihan syystä! Itsellä tuli sellainen tunne Grand Canyonilla.
Sulo Vileenin hinausauto Härmässä Powertruckshow jokunen vuoksi sitten.
Auschwitz
Ateena ja Akropolis. Plaka Ateenassa ja Ateenan riviera
Zakopane
Berliini
Rooma kaikki historialliset nähtävyydet
Vatikaani
Andorra
Sagra de Famiglia
Atacaman autiomaa. Serengeti. Machu Picchu. Tokio Skytreestä katsottuna pimeällä.
Dombay Kaukasiassa. Automatka sinne lähistölle tutun asioille ja bussilla reissu vuoristolle. Parin viikon ja melkein 7000 kilsan reissu oli todellinen roadtrip. Näki monenlaista touhua ja oikeaa suuren maailman menoa. Ollaan aika pikkutekijöitä tässä pienessä maassamme.
Monet edellä mainitut paikat olen nähnyt (mm. Kiinan muuri, Taj Mahal, La Sagrada Familia, Rooma, Norja, keskitysleirit..), mutta jotenkin ehkä vaikuttunein olin trooppisella saarella (valkoista hiekkaa, turkoosi meri, palmuja, pieni saari keskellä merta) Malesian Borneon edustalla (Filippiinien suuntaan). En valitettavasti saaren nimeä enää muista, mutta istuin siellä rannalla ja oli todella epätodellinen olo.
Toki myös Islanti oli vaikuttava monella tapaa. Australiassakin vaikkapa 12 Apostles tai Cliffs of Moher Irlannissa, ja tietysti Alpitkin on upeat - Italian Dolomiitit.... Onhan noita!
Suuren ja rakkaan johtajien Pjongjang, vaikuttavin, mutta ei positiivisessa mielessä.
Jordanian Petra kallioon hakattu ruusunpunainen kaupunki on uskomaton.
Yöpyminen Kwai-joen viidakossa Myanmarin rajalla oli myös hieno kokemus.
Kristus-patsas Rio De Janeirossa. Vaikuttava, mutta sen vaikuttavuuteen liittyy se syy miksi se on aikoinaan tehty. Oli kerrankin kirkas sää, joten alas näkyi hyvin. Riossa toinenkin paikka, vanha kultakoristeinen kirkko, nimeä en muista. Sisällä ei saa kuvata, etteivät vanhat kuvat ja maalaukset haalistu. Hieno oli nähdä sekin, ja ihmetellä miten ennenvanhaan osattiin ja tehtiin kaikkea hienoa joka on säilynyt nykypäiviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn mielenkiinnosta, että näkyykö noissa paikoissa paljon käärmeitä? Itse en uskalla siksi matkustella viidakoissa ym. paikoissa.
Fuji -vuorelta eteen avautuva näköala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn mielenkiinnosta, että näkyykö noissa paikoissa paljon käärmeitä? Itse en uskalla siksi matkustella viidakoissa ym. paikoissa.
Ymmärrän huolesi. Kyllähän siellä niitä käärmeitä on, joita minäkin pelkään ja inhoan. Ei onneksi ole päässyt puremaan.🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolesi. Kyllähän siellä niitä käärmeitä on, joita minäkin pelkään ja inhoan. Ei onneksi ole päässyt puremaan.🙈
Mutta on näkynyt kuitenkin? Se riittäisi mulle. Oikeastaan sivuseikka, jos purisivat.
Sisilian Taorminassa antiikin aikainen teatteri, jonka katsomosta avautuu henkeä salpaavan kaunis näkymä Etnalle.
Turun linna kun olin jotain yhdeksän vanha.