Työkkäristä ei enää oteta yhteyttä eikä merkata "tehtäviä" suoritettaviksi
Ei ole sitten vuodenvaihteen kukaan työkkäristä soittanut, kirjoitellut tai viestitellyt. Ei ole voinut merkata työkkärin sivuille suoritettuja työnhakutehtäviä, ne neljä paikkaa kuussa, kun kukaan ei ole käynyt lukemassa sivuja eikä päivittänyt tehtäviä eikä huolehtinut.
Lisää virkailijoita työvoimatoimistoihin, että saisivat kyykytykset ja kaiken turhan näennäistoiminnan suoritettua.
Tein vähän kyselyä tuttavapiirissäkin niin 8 työttömänä tai osa-aikatyöttömänä olevasta tutusta yhteenkään ei tänä vuonna ollut ottanut kukaan työvoimatoimistosta yhteyttä
Itselläni osa-aikatyö, mutta kyllä sieltä tähän saakka on joku aina pikaisesti soittanut 3 kk:n välein.
Paitsi ei tänä vuonna
Kommentit (68)
Osa-aikaisten työnhaku pitäisi lopettaa kun firmoja menee niin paljon konkurssiin.
Saat kokopäivätyön ja sitten tulee konkurssi ja jäät kokonaan työttömäksi, tämä on tällä hetkellä melko todennäköistäkin.
Olisi siis parempi, että pysyvät edes tuossa osa-aikaisessa työssään, niin eivät jää kokonaan tyhjän päälle.
Ja parempihan se olisi palkata niitä kokonaan työttömänä olevia, jotka ovat kokonaan tukien varassa mutta työnantajat valitettavasti vain palkkaavat 99% jo töissä olevia.
Ihmettelen suuresti tätä tilannetta. Olen lähes 60v, useita keskivaikeita fyysisiä sairauksia, liikuntakyky kodin ulkopuolella lähes olematon. Työkyvytyömyyseläke hylättiin, ja minulla usean erikoislääkärin lausunto työkyvyttömyydestä. Minulle kyllä soitetaan säntillisesri 3kk välein, josko olisin ihmeparantunut ja nuorentunut 30v, että kelpaisin työnantajille.
Tiedän useita työnantajia, jotka kertovat että nuoret terveet perheettömät aikuiset (20-30v) kieltäytyvät lisätunneista, koska vapaa-aika ja harrastukset menevät työnteon edelle. Näiden kohdalla ihmettelen, miksi ei ole järjestelmää, jolla nämä saataisiin valvonnan piiriin, koska nostavat osa-ailatyön vuoksi soviteltua päivärahaa ym. etuuksia.
Miksi ihmeessä minua ja kaltaisiani yritetään koko ajan aktivoida? Ikäluokkani ihmisillä on yleensä korkeampi työmoraali eikä ole arjenhallinnan ongelmia, ja on säännölliset elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan pelle touhua koko homma. Työkkäri saisi keskittyä valtion johdon kanssa niiden oikeiden työpaikkojen luomiseen ja tarjota sitten töitä hakijoille soveltuvuuden mukaan ja pitää oikeita työhön liittyviä opetuskursseja eikä mitään vtun pupu- tai cvn kirjoitus kursseja.
t. työssä käyvä veronmaksaja
Minulle on ainakin tarjottu välillä paikkoja. Ihan yhdessä on käyty läpi mitä heillä on sopivia, voisivat suositella. Työnantajahan se on kuitenkin joka työntekijänsä valitsee. Työkkäri ei ole koskaan antanut tai tarjonnut valmista työpaikkaa kenellekään vaan ovat siellä apuna työnhaun suhteen ja voivat avoimia paikkoja esitelläkin tai tarjota. Joskus heillä on yhteistyötä joidenkin työnantajien kanssa. Kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä jos asia vaivaa, kysykää samalla miten nämä asiat toimivat. Turha mustamaalaaminen kannattaa kuitenkin jättää pois, siitä koituu mielipahaa kaikille, turhaa stressiä ja jopa kateutta. Itsekin täytyy olla aktiivinen, näin se nyt vain on.
Minulle taas soitetaan jatkuvaan ja 2kertaa tänä vuonna käynyt jo paikan päälläkin. Joka toinen vko on soitto, että mitä oon hakenu ja miten menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne suunnitelmaan kirjaudutaan itse ja merkataan tehtävät tehdyiksi.
Voipi tulla muuten krarenssia jos ei itse viitsi merkata suunnitelmaan merkittyjä tehtäviä tehdyksi laittamalla rastia ruutuun.
Jos ei ole tänä vuonna ollut voimassaolevaa suunnitelmaa niin ei ole ollut mitään merkattavaakaan. Meillä piti lähettää yhteydenottopyyntö, niin virkailija sopi soittoajan ja saatiin uusi suunnitelma. En tiedä, kauanko tilanne olisi jatkunut, jos ei olisi lähetetty yhteydenottopyyntöä.
Oliko sinulla jotain ihan tärkeääkin asiaa sinne, vai pyysitkö yhteydenottoa vain sen takia, että saisit taas velvollisuuden hakea työtä?
Hassuja nämä yhteydenoton ja työnhakuvelvollisuuden perään vouhkaajat, luulevatko peräti, ettei he voi nyt myöskään hakea työtä, koska ei ole paikkaa missä käydä niistä ilmoittamassa? Jotenkin yksinkertaisilta ja avuttomilta nämä monet tosiaan täällä vaikuttavat. Neuvoisin että hakisivat työtä ihan entiseen tapaan, virkailijoilla on nyt muutakin työtä itsellään kuin kytätä ja rupatella kuulumisia. Muissa kuin työnhaun merkeissä voi pyytää yhteydenottoa ja uudesta työpaikan saannistakin voi ilmoittaa netissä.
Mulla meni suunnitelma vanhaksi lokakuussa ja nyt helmikuussa soitettiin. Onneksi sain kausitöitä puoleksi vuodeksi, niin saa työkkärin virkailija soitella sen ajan jollekin muulle.
Siellä on ilmeisesti myös yt:t ollu alkuvuonna käynnissä ja siitä syystä hommat vähän hakusessa. Tuo 4 paikan pakkohaku on kyllä aivan turha ja tosi rasittava työnantajille. Vaikka kyllä mä mielummin itse haen ne paikat, kun että tulis niitä velvoittavia osoituksia johonkin paikkaan.
Tuolle yhdelle kommentoijille: vai vielä hassuja, yksinkertaisia ja avuttomia on työttömät kun kyselee yhteydenottojen perään.
Älä sitten itsekään kysele työmaalla niiden perään, joilta et saa yhteydenottoa, vaan tee työsi niin kuin ennenkin ja ole häiritsemättä heitä.
En, olen hakeutunut itse töihin ja ponnistellut. Olen aikuinen ihminen enkä holhouksen alainen tai avuton lapsi.