Työkkäristä ei enää oteta yhteyttä eikä merkata "tehtäviä" suoritettaviksi
Ei ole sitten vuodenvaihteen kukaan työkkäristä soittanut, kirjoitellut tai viestitellyt. Ei ole voinut merkata työkkärin sivuille suoritettuja työnhakutehtäviä, ne neljä paikkaa kuussa, kun kukaan ei ole käynyt lukemassa sivuja eikä päivittänyt tehtäviä eikä huolehtinut.
Lisää virkailijoita työvoimatoimistoihin, että saisivat kyykytykset ja kaiken turhan näennäistoiminnan suoritettua.
Tein vähän kyselyä tuttavapiirissäkin niin 8 työttömänä tai osa-aikatyöttömänä olevasta tutusta yhteenkään ei tänä vuonna ollut ottanut kukaan työvoimatoimistosta yhteyttä
Itselläni osa-aikatyö, mutta kyllä sieltä tähän saakka on joku aina pikaisesti soittanut 3 kk:n välein.
Paitsi ei tänä vuonna
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne suunnitelmaan kirjaudutaan itse ja merkataan tehtävät tehdyiksi.
Voipi tulla muuten krarenssia jos ei itse viitsi merkata suunnitelmaan merkittyjä tehtäviä tehdyksi laittamalla rastia ruutuun.
Jos ei ole tänä vuonna ollut voimassaolevaa suunnitelmaa niin ei ole ollut mitään merkattavaakaan. Meillä piti lähettää yhteydenottopyyntö, niin virkailija sopi soittoajan ja saatiin uusi suunnitelma. En tiedä, kauanko tilanne olisi jatkunut, jos ei olisi lähetetty yhteydenottopyyntöä.
Oliko sinulla jotain ihan tärkeääkin asiaa sinne, vai pyysitkö yhteydenottoa vain sen takia, että saisit taas velvollisuuden hakea työtä?
Vierailija kirjoitti:
Siis minulle ei ole soitettu kohta vuoteen. Aiemmin soitti virkailija 3 kk välein.
Viimeisin kerta kun odotin sovittua soittoa, niin virkailija ei soittanutkaan. Lähetin sitten viestin te-sivujen kautta ja puhelimessa nauhalle viestin.
Hän soitti sitten lähemmäs tunnin myöhässä, ja sanoi, että näin pääsi käymään.
Tuohon mokailuun ja myöhästelyyn on tuon p*skalafkan toimesta kyllä totuttu :D
Jäin työttömäksi vuodenvaihteessa. Helmikuun lopulla soitteli ja teki suunnitelman. Maalis- ja huhtikuussa olen velvoitteet raportoinut. Onneksi seuraavan kerran raportoinnilla voin laittaa että olen töissä, eivätkä enää soittele perään. Muutama vuosi enää eläkeikään jäljellä ja sain vakkarityön.
Ei ole kuulunut mitään sitten viime syyskuun. Mikä tuollaisen lafkan tarkoitus on? Puoli vuotta kulunut ja mikään ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulunut mitään sitten viime syyskuun. Mikä tuollaisen lafkan tarkoitus on? Puoli vuotta kulunut ja mikään ei toimi
No eihän ne töitä tarjoa, eikä tarkoituskaan. Itse pitää se homma tehdä että töitä etsii ja hakee
Niin kauan kun siellä se lausunto on voimassa, työmarkkinatuki juoksee. Oli työnhakusuunnitelma uusittu tai ei.
Soittoja ei ole kuulunut alkuvuoden aikana kellekään tuntemalleni työttömälle. Resurssien puute taitaa painaa aika pahasti, mutta ei niistä yhteydenottopyynnöistäkään ole mitään hyötyä.
Mä olin todella yllättyny, et mulle soitettiin tammikuun lopussa ja päivitettiin suunnitelma, kun joka puolella toitotettiin palvelujen ruuhkaantumisesta yms. Saas nyt sit nähdä, ku kohta olis taas uus päivittäminen, et kuuluuko mitään. Pisimmillään on soittojen välillä ollu jotain puol vuotta silloin, ku kuntakokeiluun mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Rangaista työttömiä karenssilla.
Työttömänä karenssi on suurempi rangaistus kuin mitä voit saada rikoslain mukaan oikeudessa. Karenssissa ei ole mitään kohtuutta eikä oikeudenmukaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun siellä se lausunto on voimassa, työmarkkinatuki juoksee. Oli työnhakusuunnitelma uusittu tai ei.
Soittoja ei ole kuulunut alkuvuoden aikana kellekään tuntemalleni työttömälle. Resurssien puute taitaa painaa aika pahasti, mutta ei niistä yhteydenottopyynnöistäkään ole mitään hyötyä.
Palaavat joskus asiaan jos yleensäkään edes palaavat. Joillekin ei olla soitettu puoleen vuoteen vaikka suunnitelma olisi umpeutunut.
Sama juttu minulla, olen osa-aikatyössä ja vielä viime vuonna soitettiin säännöllisesti. Syksyllä tuntui jotenkin harvenevan soitot ja tänä vuonna ei ole soittanut kukaan. Ihmettelin kun se tarkastelujakso oli päättymässä eikä ole tullut yhteydenottoa, niin katsoin nettisivuilta että sinne oli kaikessa hiljaisuudessa tullut uusi sellainen jakso ja velvoite hakea työpaikkaa. No, hyvä niin, en minä niitä puheluita mitenkään kaipaakaan. Yleensä vielä tulivat ollessani kassajonossa tai bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaavat joskus asiaan jos yleensäkään edes palaavat. Joillekin ei olla soitettu puoleen vuoteen vaikka suunnitelma olisi umpeutunut.
No haittaako se? Sitten kun soittavat tai pyytävät käymään niin valitatte täällä siitäkin ja niistä tehtävistä. Minäkin odottelen nyt rauhassa, aiemmin pyysin itse uusimaan sitä suunnitelmaa. Töitä voi hakea muutenkin, nyt on ollut aika vähän niitä paikkoja joten ei minua ainakaan haittaa yhtään. Monet kokivat stressiä niistä tehtävistä kun paikkoja oli niin vähän, vähän sama se oli itsellänikin. Keskustelua oli palstalla paljon tästäkin asiasta viime vuonnakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla, olen osa-aikatyössä ja vielä viime vuonna soitettiin säännöllisesti. Syksyllä tuntui jotenkin harvenevan soitot ja tänä vuonna ei ole soittanut kukaan. Ihmettelin kun se tarkastelujakso oli päättymässä eikä ole tullut yhteydenottoa, niin katsoin nettisivuilta että sinne oli kaikessa hiljaisuudessa tullut uusi sellainen jakso ja velvoite hakea työpaikkaa. No, hyvä niin, en minä niitä puheluita mitenkään kaipaakaan. Yleensä vielä tulivat ollessani kassajonossa tai bussissa.
Tarkennan siis, että ei ollut tullut mitään uutta suunnitelmaa hyväksyttäväksi tms, vaan se aiemmin sovittu jakso oli "venynyt" kolmella kuukaudella lisää. En tiedä miten tuo oli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle on ollut hyötyä niistä yhteydenotoista, aina soittivat ja uusimme työnhakusuunnitelman. Ei se työn saantia auta enkä nyt ole pyytänyt itse kun paikkojakin on niin vähän, työnhaku vain jatkuu nyt ilman sitä kunnes se uusitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne töitä tarjoa, eikä tarkoituskaan. Itse pitää se homma tehdä että töitä etsii ja hakee
Tekevät kiusaa ja sitten valittavat jos sieltä työkkäristä otetaankin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan siis, että ei ollut tullut mitään uutta suunnitelmaa hyväksyttäväksi tms, vaan se aiemmin sovittu jakso oli "venynyt" kolmella kuukaudella lisää. En tiedä miten tuo oli mahdollista.
Kuulostaa täysin uskomattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa 2024 viimeksi jotain kuulunut. Hyvä vaan että ovat unohtaneet.
Totta. Tuilla elävä rotta 😁
Toivottavasti syöt rotanmyrkkyä. Sitähän ilmeisesti haluat tarjota työttömillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa täysin uskomattomalta.
Hehän sanovat että kutsuvat sitten haastatteluun, se on heidän tehtävä. Kutsu tulee joko käynnille tai puhelinhaastatteluun. Täytyy vain jatkaa sitä työnhakua ja jos haluattekin muuta palvelua niin ottakaa vaikka omilta Työmarkkinatorin sivuilta viestillä yhteyttä, soittavat viikon sisällä. Tämä on aina toiminut minulla kun olen ollut yhteydessä itsenäisesti sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. En tiennytkään, että työtä pitää hakea. Ps. Olen eilenkin lähettänyt hakemuksia, Ikävä vain, että olen osatyökykyinen ja eilen sain kuulla, että palkkatukirahat ovat loppu koko tämän vuoden.
Toi on ihan pelle touhua koko homma. Työkkäri saisi keskittyä valtion johdon kanssa niiden oikeiden työpaikkojen luomiseen ja tarjota sitten töitä hakijoille soveltuvuuden mukaan ja pitää oikeita työhön liittyviä opetuskursseja eikä mitään vtun pupu- tai cvn kirjoitus kursseja.
t. työssä käyvä veronmaksaja
Lokakuussa viimeksi kävin työkkärissä. Silloin laitettiin kuntoutusvirelle ja "ei työvelvoitetta".
Kuntoutus alkoi helmikuun ekalla viikolla. Kaksi läsnäolopakkopäivää, joissa eri alojen asiantuntijat haastattelivat mua netin yli tunnin ajan kukin.
Viides haastattelu jäi, kun hän oli kipeä. Ilmoittivat, että lisää aikatauluja viikolla kymmenen.
Yksi asiantuntija lupas soittaa yhteenvedon silloisena päivänä.
Tähän päivään, en ole heistä kuullut mitään, en kelasta, enkä työkkäristä.
Kahteen ekaan olen jättänyt useita viestejä, ei mitään vastaan. Työkkärin käsittelijä laitto viestin, että kuntoutus ensin.
Ok. No, mä tässä nyt kuntoudun sitten.