Työkkäristä ei enää oteta yhteyttä eikä merkata "tehtäviä" suoritettaviksi
Ei ole sitten vuodenvaihteen kukaan työkkäristä soittanut, kirjoitellut tai viestitellyt. Ei ole voinut merkata työkkärin sivuille suoritettuja työnhakutehtäviä, ne neljä paikkaa kuussa, kun kukaan ei ole käynyt lukemassa sivuja eikä päivittänyt tehtäviä eikä huolehtinut.
Lisää virkailijoita työvoimatoimistoihin, että saisivat kyykytykset ja kaiken turhan näennäistoiminnan suoritettua.
Tein vähän kyselyä tuttavapiirissäkin niin 8 työttömänä tai osa-aikatyöttömänä olevasta tutusta yhteenkään ei tänä vuonna ollut ottanut kukaan työvoimatoimistosta yhteyttä
Itselläni osa-aikatyö, mutta kyllä sieltä tähän saakka on joku aina pikaisesti soittanut 3 kk:n välein.
Paitsi ei tänä vuonna
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Sinne suunnitelmaan kirjaudutaan itse ja merkataan tehtävät tehdyiksi.
Voipi tulla muuten krarenssia jos ei itse viitsi merkata suunnitelmaan merkittyjä tehtäviä tehdyksi laittamalla rastia ruutuun.
Jos ei ole tänä vuonna ollut voimassaolevaa suunnitelmaa niin ei ole ollut mitään merkattavaakaan. Meillä piti lähettää yhteydenottopyyntö, niin virkailija sopi soittoajan ja saatiin uusi suunnitelma. En tiedä, kauanko tilanne olisi jatkunut, jos ei olisi lähetetty yhteydenottopyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Voipi tulla muuten krarenssia jos ei itse viitsi merkata suunnitelmaan merkittyjä tehtäviä tehdyksi laittamalla rastia ruutuun.
Ei todellakaan tule karenssia, kun suunnitelma ei ole enää voimassa eikä mitään tehtäviäkään luonnollisesti ole rastitettavana. Voi jestas tätä tyhmyyden määrää.
Mitä järkeä tuossa on ylipäätänsä, että soittelevat sieltä turhia puheluitansa. Eivät ne ole työnhaussa ennenkään auttaneet. Päin vastoin lamaannuttaa vain enemmän, kun alkaa ahdistamaan oma luuserina oleminen.
Mulla on ollut aina parin kuukauden tauko niissä tehtävissä kun ei ole soittoa kuulunut. Viimeksi päivitettiin suunnitelma marraskuussa ja nainen sanoi että kesä- tai elokuussa lomien jälkeen soittaa joku. Eli jos ei kuulu mitään, ei tarvi tehdä mitään, ne ottaa yhteyttä. Silloin tällöin käyn työmarkkinatorilla ja suomi.fi sivuilla tarkistamassa tilanteen. Silloin kun on suunnitelma ja työnhaut olemassa, ei niitä varmaan kukaan tarkistele.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty merkkaamaan, kun ei ole uusia tehtäviä eikä vapaata ruutua ruksattavaksi ollut kuukausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa 2024 viimeksi jotain kuulunut. Hyvä vaan että ovat unohtaneet.
Totta. Tuilla elävä rotta 😁
Varo sanojasi. Voi karma kostaa.
Itselle kävi kerran siten että kun oli pitempi sijaisuus päättynyt, niin menin tietenkin työkkäriin, niin kun kysyivät työtodistusta ja kun sanoin että lähettävät sen minulle postissa, niin asenne oli heti tyyliin että no mitä sinä sitten tänne tulit, mene pois.
Itse olin ajatellut että olisi päässyt jonkun tätin juttusille missä laaditaan suunnitelma jatkoa ajatellen.
No nyt ei ole tarvinnut häiritä heidän kuninkaalisia korkeuksiaan, kun sain vakitöitä.
Mutta on tuo kyllä kummallista ettei enää pääse kunnolla kasvokkain tätien ja setien juttusille siten että ilmoittautuu ja istuu odottamaan kunnes kutsutaan huoneeseen, vaan kaikki liput ja laput pitäisi antaa jo respassa.
Ketä tämmöinen huononnus oikein palvelee?
Mulle on tullut uhkailukirjeitä, soittoja ja sovittiin aikakin. Ihan tänä keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan soitellut moneen vuoteen. Olenkin työkkärin painajainen koska tein virkailijoista monta valitusta ja yksi valitus meni oikeuteen saakka koska virkailija rikkoi lakia ja virkailija tuomittiin virkarikoksesta. Virkailija väitti olevansa lääkäri ja teki minusta työkyvyttömän joten tein rikosilmoituksen. Otin kopiot siitä kun se kirjoitti oma asiointi palveluun kaikenlaista valetta minusta ja väitti että olen työkyvytön.
''Veikkaan ettei ne ota minuun yhteyttä pitkään aikaan. Olen silti töitä kyllä hakenut mutta surkeaa on kun ei kelpaa mihinkään.
Tällaista casea ei ole ollut ainakaan 40 vuoteen. Oletan, että kyseessä oli oma mielikuvitusvirkailijasi.
Vierailija kirjoitti:
Itselle kävi kerran siten että kun oli pitempi sijaisuus päättynyt, niin menin tietenkin työkkäriin, niin kun kysyivät työtodistusta ja kun sanoin että lähettävät sen minulle postissa, niin asenne oli heti tyyliin että no mitä sinä sitten tänne tulit, mene pois.
Itse olin ajatellut että olisi päässyt jonkun tätin juttusille missä laaditaan suunnitelma jatkoa ajatellen.
No nyt ei ole tarvinnut häiritä heidän kuninkaalisia korkeuksiaan, kun sain vakitöitä.
Mutta on tuo kyllä kummallista ettei enää pääse kunnolla kasvokkain tätien ja setien juttusille siten että ilmoittautuu ja istuu odottamaan kunnes kutsutaan huoneeseen, vaan kaikki liput ja laput pitäisi antaa jo respassa.
Ketä tämmöinen huononnus oikein palvelee?
Sulle voidaan tehdä maksava lausunto vasta sitten, kun olet esittänyt todisteen viimeisestä työsuhteesta (jos väität töissä olleesi) ja siihen asti olet vain työnhakija, et työtön työnhakija eikä sinulle tarvitse työllistymissuunnitelmaa tehdä. Jos suunnitelma olisi tehty, se olisi pitänyt uusia, kun työttömyytesi olisi virallisesti alkanut.
Nythän järjestelmä tekee ekan lausunnon, jos kaikki tiedot OK ja takaisinperintä lähtee samantien liikkeelle, jos työtodistuksen päivämäärä on joku muu kuin ilmoittamasi.
Marraskuun jälkeen ei ole kuulunut mitään. Yhteydenottopyynnöt yhtä tyhjän kanssa, soitot venyivät jo TE-palvelujen aikana viikoilla tai kuukausilla.
Kiire tai henkilöstömuutokset todennäköisin syy. Oma puoliso oli liki vuoden ajan "tuuliajolla". Tuolla höpöhöpö organisaatiolle ei ole palveluvelvotteita tai pätevyysvaatimuksia.
Saapahan nauttia keväästä rauhassa ja keskittyä työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin, on kuulemma kädet täynnä työtä, kun siirtyi kuntien vastuulle. Ihan asiallinen keskustelu, kysyin mm. mahdollisuutta nollan paikan hakemiseen. Siihen ei ole kuulemma mahdollisuutta, mutta muuten oli suostuvainen tarkistamaan määrää. Totesin, että antaa sitten olla sama kuin aiemmin.
Ensimmäinen yhteydenotto siis minulle tänä vuonna. Mitään uutta pakkoa ei lisätty entiseen suunnitelmaan, paitsi käynti CV-kurssilla, mikä lienee paikallinen erikoisuus.
Ei nykyään missään KÄYDÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sieltä koko ajan soitakaan, voitte silti hakea työpaikkoja koko ajan.
Jos on kysyttävää niin pistäkää viestiä sieltä Työmarkkinatorin omilta sivuilta sinne virkailijalle.
Ei siellä puutetta työntekijöissä ole mutta eivät he ketään pommita koko ajan.
Kyllä siellä on työntekijöistä puutetta ja paljon. Niistä työntekijöista jotka vielä kuntakokeilun aikana olivat te-toimiston porukkaa on jäänyt eläkkeelle iso osa ja lopuistakin iso osa siirtynyt muihin hommiin valtiolla.
Ne yt-neuvotteluthan käytiin viime syksynä ja todellakin väheni työntekijöiden määrä. Ovat hirmuisen työtaakan alla ne loput. En tiedä onko mahdollisesti it-järjestelmiin tulossa jotain tekoälyä tai muuta uutta toimintamallia että katsottu ettei koko porukalle ole enää tarvetta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi soitella työkkäristä, koska TE-toimistot lakkautettiin vuodenvaihteessa. Työttömät on nyt kuntien ja työllisyysalueiden vastuulla ja siellä vasta opetellaan lukemaan asiaan liittyviä lakeja. Monelle kunnalle tuli yllätyksenä, että on pakko käyttää yhteistä asiakastietojärjestelmää, josta tilastot lähtee samantien ministeriöön eikä voikaan tehdä tilastoja oman mielen mukaan.
Nii-in, mutta täsmälleen samat tyypit siellä töissä on, eivät vaan ole enää valtiolla, vaan kunnalla. Ei siellä mikään "asiakkaan" puolelta ole muuttunut, paitsi sivusto, missä asioidaan. Vielä siellä on järjestelmät sekaisin muutoksen takia, mutta ei se yhtään sen erilaisempi ole kuin ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut aina parin kuukauden tauko niissä tehtävissä kun ei ole soittoa kuulunut. Viimeksi päivitettiin suunnitelma marraskuussa ja nainen sanoi että kesä- tai elokuussa lomien jälkeen soittaa joku. Eli jos ei kuulu mitään, ei tarvi tehdä mitään, ne ottaa yhteyttä. Silloin tällöin käyn työmarkkinatorilla ja suomi.fi sivuilla tarkistamassa tilanteen. Silloin kun on suunnitelma ja työnhaut olemassa, ei niitä varmaan kukaan tarkistele.
Kyllä se järjestelmä tarkistaa oletko merkinnyt työnhakusuunnitelmassa olevat tehtävät esim. ne sovitut työnhaut tehdyksi määräpäivään mennessä. Jos et ole niin järjestelmä lähettää sinulle automaattisesti selvityspyynnön. Ja karenssia tulee jos et pysty selvittämään hakeneesi sovittua määrää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sieltä koko ajan soitakaan, voitte silti hakea työpaikkoja koko ajan.
Jos on kysyttävää niin pistäkää viestiä sieltä Työmarkkinatorin omilta sivuilta sinne virkailijalle.
Ei siellä puutetta työntekijöissä ole mutta eivät he ketään pommita koko ajan.
Kyllä siellä on työntekijöistä puutetta ja paljon. Niistä työntekijöista jotka vielä kuntakokeilun aikana olivat te-toimiston porukkaa on jäänyt eläkkeelle iso osa ja lopuistakin iso osa siirtynyt muihin hommiin valtiolla.
Ne yt-neuvotteluthan käytiin viime syksynä ja todellakin väheni työntekijöiden määrä. Ovat hirmuisen työtaakan alla ne loput. En tiedä onko mahdollisesti it-järjestelmiin tulossa jotain tekoälyä tai muuta uutta toimintamallia että katsottu ettei koko porukalle ole enää tarvetta jatkossa.
Tuossa vaan on se ongelma, että jos ei koko lafkasta saa ketään kiinni, niin joutuu omin päin pähkäilemään sopiiko hakea rekrykoulutuksen tapaisiin juttuihin yms. Itse ovat luoneet byrokraattisen oravanpyörän, joka estää palvelemasta niitä, jotka palvelua olisivat vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin, on kuulemma kädet täynnä työtä, kun siirtyi kuntien vastuulle. Ihan asiallinen keskustelu, kysyin mm. mahdollisuutta nollan paikan hakemiseen. Siihen ei ole kuulemma mahdollisuutta, mutta muuten oli suostuvainen tarkistamaan määrää. Totesin, että antaa sitten olla sama kuin aiemmin.
Ensimmäinen yhteydenotto siis minulle tänä vuonna. Mitään uutta pakkoa ei lisätty entiseen suunnitelmaan, paitsi käynti CV-kurssilla, mikä lienee paikallinen erikoisuus.
Ei nykyään missään KÄYDÄ.
Kirjeellä kutsuivat käymään, eikä muuta vaihtoehtoa tarjottu. Enkä viitsinyt kapinoida, pääsin tapaamiseen itseasiassa etuajassa, kun menin vähän turhan aikaisin paikalle.
Minulle jo soitettiin. Sama neljä paikkaa kuukaudessa jatkuu.