Suosittele oikeasti toimivaa puutarhapumppua
Heti kun pitäisi pestä autoa mökillä niin kiva huomata että puutarhapumppu on sanonut itsensä irti. Onko joku oikeasti löytänyt pumpun, joka toimii vuodesta toiseen ilman jatkuvaa säätöä ja vikojen korjailua?
Kaikki vinkit otetaan vastaan 🙏
Kommentit (155)
Hörhöt vauhdissa :(
Grundfosin pumput on erittäin kestäviä. Esim. JP5. Talvella säilytys lämpimässä.
Vierailija kirjoitti:
Hörhöt vauhdissa :(
Grundfosin pumput on erittäin kestäviä. Esim. JP5. Talvella säilytys lämpimässä.
Minulla käytössä Lohjan Isku-Jet 2R, ollut jo 40 vuotta ja aina pyörii. Todella korkealaatuisia pumppuja nuo Lohjan pumput ja vesiautomaatit. Tosin ei halpoja. Vieläkin em. valmistuksessa ja varaosiakin saisi, jos tarvitsisi.
Hä? Missä maailmassa sä nyt elät?
Käsi kädessä ei tarvitse katsoa ympäri.
Mulla Motonetista ostettu Einhell, maksoi 99€.
Lupaa nostaa veden 7 m:stä. Itse tyhjennän tuolla kellaria, muun muassa.
Hyvin toimii ja on toiminut jo vuosia.
Tärkeää on tyhjentää täysin vedestä talveksi, niin kestää säilytyksen kylmässä ulkovarastossa.
Minulla on Gern puutarhapumppu. Ostin aikoinaan alesta n.30 eurolla. Talvet sisällä.Kestänyt kohta parikymmentä vuotta.
Näin halvalla ei pumppuja enää saakaan.
Mulla kesti motonetin sellainen halpis teräspumppu seitsemän vuotta hulevesikaivossa. Oli siellä talvetkin vedessä. Toki se vesi ei jäätynyt.
Kai tajusit, että olin sarkastinen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vesilaitteet tulee säilyttää talvisin lämpimässä juuri sen vuoksi ettei ne rikkoudu.
Riittää että ne tyhjennetään.
Tämä on tärkeä seikka etenkin niille jotka joutuu keräämään koiriensa kakat
Ei sillä oo väliä onko halpis vai ei. Pakkanen rikkoo kalliinkin pumpun siinä missä halvankin. Kannattaa jättää se pumppu kaivoon veden alle. Yleensä kaivot ei jäädy.