Minkähän takia Kelan pääjohtajan paikkaan piti pitää haku, kun Satonen oli valittu jo etukäteen?
Yhteiskunnan rahojen ja resurssien tuhlaamista tällainen.
Kommentit (87)
Satonen tekee kuten on luvannut:
ei suostu poliittiseen virkaan, vaan antaa viran paljon pätevämmälle Suomen hyväksi.
Jos Kelan jne kaatavat tarvitaan Luigia!!
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä töitä osaavalle löytyy."
Satoselle löytyy töitä vaikkei osaakaan. Huutava työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Sen vuoksi, että pätevät hakijat voivat valittaa Satosen valinnasta ja saada korvauksia, ei siis ole mennyt ihan hukkaan heilläkään pätevöityminen. Veronmaksajat tietenkin maksavat tämänkin lystin.
Mihinkäs veronmaksajat voi valittaa, että saivat vähiten pätevän henkilön heidän verojen käyttöä ohjaamaan? Ja tosiaan tämän teatterin kustantaa myös. Ja Satosen eläkeviran palkan. Sen tietää kuinka paljon ne kela-rahat päätyy tästä lähin entistä enemmän Arton ja Petterin kavereille sen sijaan että hyödyttäisi koko kansaa.
Niin paljon pelissä ja homma vedetään röyhkeästi vaalien jälkeen ja kohta siitä ei saisi enää puhua kun ollutta ja mennyttä, ja kansan mandaatti ja hyvä hallitusohjelma?
Hyvä että edes itselle löytyy kun jälki työministerinä oli sellainen että vähemmästäkin jonkun muun puolueen iso kiho järkättäisiin ulos noin tärkeistä viroista. Mitä näitä nyt on SDP:llä ollut viime aikoina, Rinne ja se jonka puheet katsottiin venäjämieleisiksi.
Herää kysymys että mitä hallitus oikeasti edes haluaa politiikallaan saavuttaa? Viralliset tavoitteet toki tiedetään, mutta linjaa ei muuteta vaikka se johtaisi yhdeksi maailman huonoimmista talouskehityksistä, ja velkaa otetaan aina vaan enemmän vaikka muuta luvattiin.
Eilisissä uutisissa sanottiin myös että hallitus haluaisi myydä valtion tuottavaa omaisuutta siitä huolimatta että juuri nyt on poikkeuksellisen huono aika myydä.
Joten sekään ei ole hallituksen ansiota että näin ei pääse käymään, vaan sen, että meillä on lait ja ihmiset valvomassa ettei ihan mitä tahansa päästä tekemään.
Rahaa menee, mutta menköön. Sulle, Mulle, sulle, mulle. Ohoo menikö muilta kaikki. No pääasiat että tuli lisää sulle ja mulle ja Artsille.
Näin on toimittu kymmeniä vuosia, tosin silloin se meni aina Kepulle. Perinteet velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olisi reilua, että puhtaasti poliittinen nimitys tehtäisiin suoraan sellaisena eikä annettaisi virheellisesti ymmärtää, että kyseessä on normaali rekrytointi, jonka päätteeksi pätevin valitaan.
Samaa mieltä. Mutta täytyy ihailla miten tyypeillä pokka pitää tässäkin farssissa. Julkeaa ja häpeämätöntä. Hakijaa pitää vielä haastatella vaalien jälkeen 😂 ja sitten Artsukka vasta voidaan nimittää. Voi kiesus!
hyvä show on saatu. krilliyrittäjä tai ammattiosaaja.
Koska Suomessa ei ole korruptiota eikä poliittisista nimityksiä.
Voiko joku tarkentaa minulle, että oliko niin, ettei Satonen edes aluksi päässyt haastattelu kierrokselle? 8-1 oli ainakin se äänestys. Aika selvä sen yhden hakijan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ensimmäistä päivää tällä planeetalla?
Tämä. Suurimmassa osassa kunnan ja valtioiden ns asiantuntijatöissä toimitaan samoin : haku on pakko olla , vaikka tekijä on jo valittu. Itse olen tämän oppinut ,kun olen käynyt monissa ko tehtävien työpaikkahaastatteluissa. Opit tunnistamaan,milloin kyseessä on "oikea" työpaikkahaastattelu, ja milloin vain sellainen, mikä vaan on pakko tehdä. Ihmiset ei tajua, että heidän eleensä, ilmeensä ja käyttäytymisensä paljastaa heidät, vaikka luulevat osaavansa näytellä.
Satonen on itse kritisoinut poliittisia nimityksiä. Mutta kai se riippuu minkä puolueen jäseniä nimitetään.
Kokoomuksen ollessa puikoissa epäpätevä mies menee aina pätevän ja kokeneemman naisen ohi hyväveli-järjestelmän ansiosta.
Puolueellahan ei ole koskaan ollut naispuheenjohtajaa.
Kokoomus on korruptoitunut klikki, joka siirtää verovaroja ja palkintovirkoja näille kaiken maailman satosille. Petterin 4 miljardin 10 min nopeampi korruptiojuna, 650 miljoonaa pörriäisten toimistomaksuihin jne.
Se on vähän kuin demokratiaa! Onhan Vjenäjälläkin vaalit! Ja Turkissa, kunhan opposition ehdokkaat saadaan vankilaan. Hondurasissa taas äänet laskettiin niin monta kertaa uudelleen, että tuli oikea tulos.
Kelan hallitus/ valtuusto kokoontuu niin kauan, että tulee oikea ehdokas valituksi, eli Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ensimmäistä päivää tällä planeetalla?
Tämä. Suurimmassa osassa kunnan ja valtioiden ns asiantuntijatöissä toimitaan samoin : haku on pakko olla , vaikka tekijä on jo valittu. Itse olen tämän oppinut ,kun olen käynyt monissa ko tehtävien työpaikkahaastatteluissa. Opit tunnistamaan,milloin kyseessä on "oikea" työpaikkahaastattelu, ja milloin vain sellainen, mikä vaan on pakko tehdä. Ihmiset ei tajua, että heidän eleensä, ilmeensä ja käyttäytymisensä paljastaa heidät, vaikka luulevat osaavansa näytellä.
Satonen on itse kritisoinut poliittisia nimityksiä. Mutta kai se riippuu minkä puolueen jäseniä nimitetään.
"Kelan pääjohtajavalinnasta tuli sotku - Satoselta kova jyrähdys poliittisista virkanimityksistä vuonna 2020.
Myös kokoomuslaiset Kelan valtuutetut kannattivat kirjallista kysymystä, joka paheksui poliittisia virkanimityksiä."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011157707.html
Arton alter ego Surkia Töihinottaja.
Koska sitä teatteria on pakko ylläpitää ettei suomen maine saa ansioidensa mukaista kolausta maiden välisisissä korruptiotutkimusvertailuissa.
#maantapa #meilläeiolekorruptiota