Palstan sijoittajanerot povasivat pörssiromahdusta ja mustaa maanantaita. Miten kävi? Jenkeissä päädyttiin PLUSSALLE 🤣🤣🤣
Vähintään -10% laskua lupasitte. HAH HAH HAH
Mammat taisivat myydä paniikissa pohjilla heti kun pörssi aukesi.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä jotain oppi niin herkemmällä liipasimella myy voitollisia kun arvelee olevan myyntihinnoissa kun tuossa ennen kuoppaa kovasti harkitsin mutta eeeei.
Tossa strategiassa on vaan se ongelma että noita vääriä hälytyksiä on rutkasti.
En minä mistään hälytyksistä sen kummemmin tiennyt, kunhan katsoin käppyröitä että alkaa hipomaan historiallisia huippuja taas ja myydähän ne olis kannattanut koska nyt on tippuneet reippaasti ettei enää kannata.
Kokeile koodaamalla siitä treidaus strategia. Saatat yllättyä.
Tyrskähdin makeasti, kun luin pörssikursseja.
AV:n taloustietämys on taksikuskien tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin ei romahtanut? Kyllä tuota droppia voi jo romahtamiseksi kutsua.
Eikä tässä vielä ole kaikkea taputeltu. Niin kauan kun Trump ja Vance on vallassa, mitä tahansa voi tapahtua.
Drop drop drop vaan. Olet niin tyhmä ettet tajunnut edes ostaa
Ai että tää on huvittavaa.
USR:n puikoissa riehuu typerä klovni, ja 'sijoittajat' tanssivat tämän pellen pillin mukaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ai että tää on huvittavaa.
USR:n puikoissa riehuu typerä klovni, ja 'sijoittajat' tanssivat tämän pellen pillin mukaan. 😂
No pakko tanssia jos haluaa tehdä tyhjästä rahaa.
En myy vanhoja, niiden arvo on yksi lysti, on varaa odottaa kunnes Trump-o-nomics on ohi. Mutta kyllä se vaatii tarkkaa trumppiseurantaa että tietää milloin pitää ostaa lisää. Trump itse kehoitti ensin kansaa ostamaan ja heti perään vetäisi tullit alas ja tasotti pudotusta.
Itse ostin oikeaan aikaan, nyt jo nousseet. Pidän nämä ja ostan lisää kun Trumppa taas humppaa pörssit typeryydellä alas.
Eli ansaitsen rahaa ei-mistään. Olen kyllä iloinen rahasta mutta vahingot (usan eläkerahastot yms) huomioonottaen tämä on ihan turhaa ja järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
USAn pörssi lähti samantein avauduttuaan nousukiitoon. Kannattaisi joskus hiukan laittaa jäitä hattuun ja antaa itselleen lupa rikastua.
hölmöt eivät tietenkään ostaneet mitään, kun kerrankin olisivat halvalla saaneet
Puhuin tänään ammattisijoittajan kanssa, joka työkseen toimii osakkeiden parissa ja jota moni pitää guruna. Hän ei ole ostanut koko tullisotkun aikana yhtääb mitään. Pitää taloustilannetta nyt niin riskaabelina, että parempi katsoa, mitä tapahtuu. Hän sanoi,,että tämä nousukin voi yhtäkkiä katketa ja voi edelleen tulla vaikka millainen lasku ja maailmanlaajuinen lama, että tämä ei ole lainkaan ohi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on sekaisin. Ei se pieni plussa riitä jos lähtötaso on jossain ojan pohjalla.
Ap ei näköjään omista osakkeita.
Eikä osaa matematiikkaa. Prosentti isommasta luvusta on enemmän kuin pienestä eli prosenttimääräisesti sama nousu kuin lasku on silti vähemmän kuin alkuperäinen summa.
5% lasku 100 eurosta tuottaa 95.
5% nousu 95 eurosta on vasta 99,75.
Nyt näymmä hinkutetaan pörsseissä aika suoraa viivaa ilman suurempia liikkeitä eli onkohan se tämänhetkinen taso sitten löytynyt, kunnes Trumpilta tulee seuraava heilautus markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näymmä hinkutetaan pörsseissä aika suoraa viivaa ilman suurempia liikkeitä eli onkohan se tämänhetkinen taso sitten löytynyt, kunnes Trumpilta tulee seuraava heilautus markkinoille.
Milläköhän siellä estetään Trumpia möläyttämästä taas uusia juttuja? Itse ostin pohjalta kahtena päivänä haluamiani osakkeita. Ajattelen nyt kuitenkin, etten osta nyt enempää. Sitä en epäile laisinkaan, etteikö uusia mahdollisuuksia ostaa tulisi taas tänä vuonna. Minä järjestelin omistukseni Trumpin valinnan jälkeen sellaisiksi, että paino siirtyi Yhdysvalloista eurooppalaiseen puolustusteollisuuteen ja eurooppalaisiin laatuyhtiöiden osakkeisiin.
Voin juuri kuvitella miten mammat paniikissa möivät kaiken maanantaiaamuna ja sitten heille tuli kiire taas ostaa ne osakkeet todella paljon kalliimmalla takaisin nousupiikissä etteivät vaan jäisi uudesta noususta paitsi.
Noin 25v ajan olen sijoittanut, lukenut aiheesta hurjat määrät ja seurannut ihmisten keskustelua aiheesta. Minulle on tyypillistä että kun ryhdyn johonkin, niin teen liki kaikki mahdolliset virheet ja ryven kurjuudessa oikein kunnolla. Siitä sitten alan kasaamaan pakettia virheistä viisastuneena. Luojan kiitos minulla ei ollut häävejä varoja kun sijoittamisen aloitin. Meni SSH osakeannissa onneksi vain 5000mk eikä 50000mk.
Sen olen oppinut että jos jokin on p*skaa se on p*skaa. Tästä on moni menestynyt suursijoittajakin varoittanut. Jos osake tippuu reippaasti jokin on silloin pahasti pielessä. Silloin tyhmintä on alkaa kytätä sitä roskalappua että milloin se on pohjilla jolloin pääsee ostamaan niin sanotusti halvalla. Helsingin pörssistä olen tehnyt tämän johtopäätöksen jo vuosia sitten. Myin sieltä kaikki syksyllä 2021 eikä ole tarkoitus palata. Toinen minkä olen oppinut on että ei ole mitään väliä mihin on rahansa laittanut kunhan varallisuus kasvaa. Tällä hetkellä yli 90% mun likvideistä varoista on talletuksissa koska en luota edes korkopapereihin juuri nyt. Jos/kun rommaa niin palaan ostolaidalle mutta silloinkin niin että jaksotan pitkälle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Voin juuri kuvitella miten mammat paniikissa möivät kaiken maanantaiaamuna ja sitten heille tuli kiire taas ostaa ne osakkeet todella paljon kalliimmalla takaisin nousupiikissä etteivät vaan jäisi uudesta noususta paitsi.
Mitään uutta nousua ei ole tulossa. Vuosia pelätty sitä törmäystä jäävuoreen ja lopulta se tuli amerikkalaisten omasta vapaasta tahdosta: Trump.
Nyt sitten laiva pysähdyksissä ja vesi tulvii ruumaan, moottorit jyskyttävät tyhjäkäyntiä ja ihmiset pyörivät kannella epätietoisina. Orkesteria pyydetään paikalle soittamaan jotain ihmisiä rauhoittavaa. Varakkaimmat istuvat jo pelastusveneissä joita aletaan laskemaan veteen ja joita ei riitä kaikille. Vuosikymmeniä myöhemmin taloustieteilijät tutkivat uponnutta hylkyä nimeltä 2000-luvun osakemania.
"Finnair ja Neste!"
Kempower, Eezy oyj ja tulikivi!