Äh, miehen outo käyttäytyminen suistaa koko suhteen raiteilta
Alkuihastumisen ja ns. ruusuilla tanssimisen jälkeen suhteemme on toiminut semi hyvin, mutta nyt mieheni päähän on pinttynyt kummallinen ja aivan typerä asia, josta hän huomauttaa minulle alati.
Tosiaan, mies on erittäin sporttinen. Olen kertonut lempiruuakseni hampparin, minkä pitäisi olla ok. Enhän minä hamppareita joka päivä syö, ehkä kerran kuukaudessa. Kuitenkin miehelle asia oli jotenkin yllätys. En edes ole mitenkään ylipainoinen ja olen hyvässä kunnossa ikäisekseni, mutta mies se vain jaksaa nykyään jankata minulle, kuinka tärkeää terveellinen elämä on. Pelkääkö hän, että lihoan? Minusta tämä alkaa mennä jo yli. Ajattelin käydä syömässä hesessä työpaikan lounaan sijaan, mutta miehenikin sitten änki mukaan, kun on samassa kaupungissa töissä. Lopulta maanitteli minut tilaamaan salaattia. Enkö edes kerran kuussa saa syödä kerroshampurilaista?
Ei mies taidakaan olla niin järkevä kuin ajattelin. Ei minun varmaan kannata jäädä pakkomielteisen äijän kanssa suhteeseen. Eniten ihmettelen sitä, että mies vei minut treffeillä pitsalle. Nyt alta aikayksikön on alkanut kammoksumaan pitsaa, makkaroita, ja etenkin hamppareita.
Mitä teen? Onko suhde tämän arvoinen?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
No etkö ole sanonut tuolle miehellesi, että sua alkaa vituttaa se urputus? Miksi otit salaatin, vaikka halusit hampurilaisen? Kuten edellinen, olisin itse ottanut kaksi hampparia ihan kiusallani.
En tiiä, itse asiassa oli aika tyhmä homma. En vain halunnut alkaa riitelemään hesessä mistään tällaisesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etkö ole sanonut tuolle miehellesi, että sua alkaa vituttaa se urputus? Miksi otit salaatin, vaikka halusit hampurilaisen? Kuten edellinen, olisin itse ottanut kaksi hampparia ihan kiusallani.
En tiiä, itse asiassa oli aika tyhmä homma. En vain halunnut alkaa riitelemään hesessä mistään tällaisesta.
Ap
Pelottava ajatus että tuollaisesta voi saada riidan aikaan.
Ehkä nyt näet millaisessa suhteen irvikuvassa olet, kun kirjoitat näitä juttuja auki.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset "ihan kiusallani" suhteet ovat sairaita ja toksisia, sellaiseen ei pidä lähteä mukaan. Jos tionen osapuoli käyttäytyy asiattomasti ja väärin, suhteesta on syytä kävellä pois, ei lähteä provosoimaan sitä. Jos tuohon lähtee mukaan, suhde päättyy siihen että jompi kumpi on ruumishuoneella. Tuollaiset väkivaltaiset suhteet kuormittavat myös ympäristöä ja tuhlaavat yhteiskunnan resursseja, kun muiden aika menee tuollaisen pano-viha-sekoilun selvittelyyn ja rääkymisten paapomiesen. Jos tällaisiin suhteisiin syntyy lapsia, ne ovat lasussa ja sen lisäksi väkivaltainen kulttuuri leviää kouluihin.
Eli erotkaa ja etsikää sellainen suhde, jossa kukaan ei pahoinpitele ketään, kiusallaan, läpällä, tai tosissaan. Tai sitten voi elää myös yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä on kyse, mutta tulin vain kertomaan että olen kokenut saman!
Exälläni oli jotain sipsejä vastaan. Siis jotenkin pakkomielteisesti vihasi ja ällöksyi sipsejä. Joten minäkään en olisi saanut syödä niitä, ainakaan ilman äänekästä kiekumista miten ällöttäviä rasva- ja suolasuikaleita ne ovat ja miten niissä ei ole mitään ravintoarvoa ja voisin yhtähyvin syödä silkkaa paskaa.
Hän itse kyllä herkutteli. Erityisesti erilaiset kakut ja leivokset upposivat yhdellä nielaisulla. Mutta sipsit oli jotain syntistä saastaa jota hän ei sietänyt silmissään eikä niitä saanut kotiin ostaa. Sain syödä hänen kanssaan kakkua kaikessa rauhassa mielin määrin mutta jos olin ostanut pienen sipsipussin, niin se kuulema lihotti minut välittömästi muodottomaksi ja ällöttäväksi rasvapalleroksi!
Lisään tähän, että kyllä: ASI
Niinpä. Paino sanalla ex-. Kontrolli se olla pitää!!🙄😬😬
Ja aapee edelleen ihmettelee, että MIES sitä sun tätä.
Mä ihmettelen, että miten NAINEN alistuu moiseen tai, että viitsii ihmeellä sitä, kun joku häntä alistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tarvitse riidellä. Tilaat sen mitä haluat, ja jos ukko alkaa ulista, käsket häntä joko lopettamaan sen ulinan tai poistumaan. Sanot jämäkästi, etteivät sinun syömisesi kuulu hänelle tippaakaan, ja haluat nyt keskustella muista asioista. Ja jos äijä ei lopeta eikä poistu, vaihdat itse pöytää ja annat miehen kiukutella keskenään.
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tilaa purilaisesi rauhallisesti mutta määrätietoisesti. Aloita keskustelu muusta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tarvitse riidellä. Tilaat sen mitä haluat, ja jos ukko alkaa ulista, käsket häntä joko lopettamaan sen ulinan tai poistumaan. Sanot jämäkästi, etteivät sinun syömisesi kuulu hänelle tippaakaan, ja haluat nyt keskustella muista asioista. Ja jos äijä ei lopeta eikä poistu, vaihdat itse pöytää ja annat miehen kiukutella keskenään.
Ok. Tuntuu vain pahalta ajatukselta, että noin käy, kun kyseessä pitäisi olla mukava lounastaminen yhdessä miehen kanssa...
Taidankin syödä tänään hesessä kunnon hampparin ja laittaa siitä kuvan miehelleni. Saa nähdä miten käy.
Ap
Minun mielestäni Aapeen oma käytös suistaa sen suhteen.
Ei ota omaa tilaa, vaan alistuu johonkin nurkkaan-> ja piipttää täällä.
Kaksi aikuista siellä suhteessa on. Vai?
Koeta nyt aapee nähdä se oma roolisi.Ota oma tilasi siinä teidän suhteessa.
Tarkoitus ei ole provosoida vaan osoittaa sekä sanoin että teoin, että ihminen päättää itse omista asioistaan. Jos se ei sovi, kiukustujan sopii lähteä lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus ei ole provosoida vaan osoittaa sekä sanoin että teoin, että ihminen päättää itse omista asioistaan. Jos se ei sovi, kiukustujan sopii lähteä lätkimään.
Niin mitä minä nyt oikein teen? Hämmentää. Jätänkö miehen, provosoinko, juttelenko, vai annanko olla ja syön hampparia silloin kun haluan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Henkisen väkivallan ensi askeleet. Jatkossa ole vain sellaisten kanssa, joiden kanssa voit olla oma itsesi turvallisesti. Nuo narsistijutut eivät ole mitään myyttejä vaan ihan totista totta. Alkaa itse käyttäytyä oudosti. On vain epämääräinen olo. Kaikki ei ole ihan ok.
Tässä vaiheessa jopa tyhmimmän ja sinisilmäisimmän palstamammankin pitäisi jo alkaa oppia tunnistamaan ilmiselvät provoaloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Tuntuu vain pahalta ajatukselta, että noin käy, kun kyseessä pitäisi olla
Äijähän sen lounaan pilasi kontrolloinnillaan. Ota huomioon, että miehesi olisi myös voinut antaa periksi, jos hän olisi ollut yhtä harmissaan lounashetken pilalle menosta.
Mies on nyt huomannut, että sinua on helppo ohjailla, joten tuo menee tuosta vain pahemmaksi, ellet ala pitämään puoliasi. Viime kädessä on erottava, jos mies ei tätä hyväksy.
Tässä vaiheessa jopa tyhmimmän ja sinisilmäisimmän palstamammankin pitäisi jo alkaa oppia tunnistamaan ilmiselvät provoaloitukset.
Aloittaja yrittää puhallella tulta paskaprovoonsa vastailemalla itselleen tässä ketjussa
Mä en kestäis tollasta kontrollointia.
En ihmettelisi. Lähtisin lätkimään.
Jos olisi hyvä tyyppi, niin sanoisin, että lopeta toi mun kontrollointi. Tuntuu kamalalta.
En kestäisi. Mun psyyke ei kestä sellasta, että mua mun lähin rupeaa pomottamaan.
Itse mieheeni sitä olen yrittänyt. Hän sanoi, että Ei käy.
Ne käyttäytymismallit voi olla ihan vaan tuttuja lapsuudesta.
Niin se ukon kontrollointi kuin aapeen alistuminenkin. Miksi et viitsi riidellä? Et ehkä saa omaa tilaa, jos et uskalla sitä hissuttelumalliasi muuttaa.
Ne mallit pitää uskaltaa rikkoa, jos ne ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Tuntuu vain pahalta ajatukselta, että noin käy, kun kyseessä pitäisi olla
Typerä idea, mutta jotkut asiat joutuu opettelemaan kantapään kautta. Eroviesti sille kannattaa laittaa. Mutta joo, laita vaan, jos siltä tuntuu. Mies rankaisee sinua jotenkin. Mykkäkoulu, kieltäytyy seksistä, sylkee salaa ruokaasi tai uittaa hammasharjaasi vessanpöntössä = et edes tiedä rankaisusta, mutta mies myhäilee.
Vertailuna: oma miesystäväni pitää ranskalaisia epäterveellisinä eikä syö niitä oikeastaan koskaan. Hän aina välillä sen sanoo, mutta ei kontrolloivasti. Hän maksaa minulle ravintola-annoksen, jossa on ranskalaisia eikä valita asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä minä nyt oikein teen? Hämmentää. Jätänkö miehen, provosoinko, juttelenko, vai annanko olla ja syön hampparia silloin kun haluan?
Ap
Oletko 5-vuotias? Syöt mitä haluat ja milloin haluat. Et salaile asiaa mieheltä, muttet hiero myöskään naamaan. Jos ukko alkaa urputtaa, sanot sille suorat sanat.
Sama tilanne kuin ap mutta naiseni käskee tehdä näin ja suuttuu jos en ota esim sitä salaattia.
Niitä on muutama prosentti miehistä ja naiset vaihtuvat, joten hyvinkin kymmenen prosenttia solmittavista suhteista voi ihan todella olla narsistien kanssa, joten siinä valossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Onhan joku naimisissa saksalaisenkin kanssa, vaikka niitä pareja on paljon, paljon vähemmän.
Oma isäni kontrolloi syömisiäni. On psykopaatti(nen) ja narsisti.
Ei tuollainen kontrollointi ole ok. En pitäisi tuosta aiheena yhtään ja tulee valumaan muihinkin aiheisiin. Mies tunki mukaasi lounaalle kontrolloidakseen?