Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisin mielestä Klaukkalan kolarin syy oli ILMEISESTI liian suuri tilannenopeus

Vierailija
07.04.2025 |

Kovasti varovaisia ovat kommenteissaan.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin haastattelussahan oli paikalliset nuoret kertoneet, että kyseisessä kohtaa usein testataan kuinka kovaa ajoneuvolla pääsee.

Minun henkeni pelastui nuorena kerran ihan vain siksi, että vanha Toyota ei vain kulkenut kovempaa, joten routaheittoisessa kaarteessa se nipin napin pysyi tiellä eikä ollut kahdeksikolla ulkokaarteen koivun ympärillä. Opin läksyn ja olen vielä hengissä.

Vierailija
62/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että jotkut miehet olivat ahdistelleet noita työttöä ja ajoivat heitä karkuun? Eli miesten syy olisi tämä kolari?

Voisiko olla, että jotkut naiset olivat ahdistelleet noita työttöjä ja ajoivat heitä karkuun? Eli naisten syy olisi tämä kolari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että jotkut miehet olivat ahdistelleet noita työttöä ja ajoivat heitä karkuun? Eli miesten syy olisi tämä kolari?

Jotain rajaa tuohon feminatseiluun.

Vierailija
64/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähes kaikissa kolareissa ole syynä liian suuri tilannenopeus , liian pieni turvaväli ,päihteet tai ohittaminen. 

Joskus kolari saattaa johtua sairaskohtauksesta mutta uskallan väittää että ne on melko harvinaisia. 

Vierailija
65/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkiin ajoneuvoihin ikärajaksi 20 vuotta, myös mopoihin, näin estetään suuri osa kuolemista

20v on aivan yhtä tyhmä kuin 18-vuotiaskin. Jos ikärajaa nostetaan niin se pitäisi nostaa ainakin 25:een sillä ihmisen aivot kehittyvät suurin piirtein tuohon ikään asti. Verratkaapas joskus 20-vuotiasta ja 25-vuotiasta - 25v on normaalisti selvästi aikuismaisempi.

Vierailija
66/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jenkkinuoret on niin paljon fiksumpia kun saavat ajokortin 16-vuotiaana?

Tämä on asennekysymys. Kyllä nuorikin osaa ajaa siinä missä vanhempikin juuri ajokortin saanut. Pienellä vähemmistöllä on sitten taipumus näyttää "miten ajetaan kovaa" tai sortua kevereiden yllyttämiseen. Heitä on vaan vaikea poimia pois ajokorttia hakevien joukosta. Tämä koskee muitakin kuin alle 18-vuotiaita.

Vierailija
67/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on asennekysymys. Kyllä nuorikin osaa ajaa siinä missä vanhempikin juuri ajokortin saanut. Pienellä vähemmistöllä on sitten taipumus näyttää "miten ajetaan kovaa" tai sortua kevereiden yllyttämiseen. Heitä on vaan vaikea poimia pois ajokorttia hakevien joukosta. Tämä koskee muitakin kuin alle 18-vuotiaita.

Jenkeissä ihmiset noudattaa paremmin nopeusrajoituksia. Itse olen ajanut autoa jenkeissä pariin otteeseen, ajoin juuri sitä nopeutta mikä oli nopeusrajoitus eli mittarin mukaan sitä samaa nopeutta mikä on nopeusrajoitus niin ei kukaan tullut takapuskuriin kiinni, suomessa jos ajan 80 alueella mittarin mukaan 80 niin täällä ihmiset vinkuu että ajan alinopeutta, saatika jos ajan 40 alueella 40 niin sama homma. 

Suomessa on sairas liikennekulttuuri verrattuna vaikka jenkkien, jenkeissä noudatetaan sääntöjä ja siellä otetaan muut paremmin huomioon. Suomessa sääntöjä ei noudateta ja täällä on itsekäs liikennekulttuuri. 

Vierailija
68/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajalle tiedoksi siltä varalta, että luulet minun jollain laillain kannattaisin tätä poikkeusluvalla kortin myöntämistä. En kannata, mutta vastasin kysymykseen millä tavalla kortin alaikäisenä saa. Olen ymmärtänyt, että yllä kerrotulla perusteilla niitä anotaan. Olen myös ymmärtänyt, että melkein jokaiselle hakijalle myönnetään ja hakijat ovat pakosti pieniltä paikkakunnilta, koska isoissa kaupungeissa on paljon julkista liikennettä. 

T.edellinen

Minä taas kannatan. Mutta silloin täytyisi olla ihan aidosti sellaiset olosuhteet, että kortille on todellinen tarve ja tuon ajo-opetuksen täytyisi sisältää vähän tavallista enemmän asennekasvatusta. Näistä oikeista onnettomuuksista pitäisi kerätä aidot faktat, ja niitä pitäisi hieroa näiden poikkeuslupalaisten naamaan oikein urakalla. Ja mielellään niin, että tätä hieromista jatke

Meillä itseasiassa näytettiin millainen rusina kasarin autoista voi tulla.

Vierailija
69/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian pienet sakot ylinopeudesta ja suomessa valvotaan liikennettä aivan liian vähän. Kovemmat sakot ja enemmän valvontaa liikenteeseen niin kolarit vähenee ja liikennesääntöjä noudatetaan paremmin. 

Vierailija
70/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä ihmiset noudattaa paremmin nopeusrajoituksia. Itse olen ajanut autoa jenkeissä pariin otteeseen, ajoin juuri sitä nopeutta mikä oli nopeusrajoitus eli mittarin mukaan sitä samaa nopeutta mikä on nopeusrajoitus niin ei kukaan tullut takapuskuriin kiinni, suomessa jos ajan 80 alueella mittarin mukaan 80 niin täällä ihmiset vinkuu että ajan alinopeutta, saatika jos ajan 40 alueella 40 niin sama homma. 

Huoh.

Jenkeissä perseillään ohituskaistoilla ihan samalla tavalla kuin Suomessakin.

Itse olen ajanut melkoisen monta tuhatta mailia siellä ja motarilla kun ajaa 10 mailia yli rajoituksen (ei kiinnostane vielä poliisia) niin ihan koko ajan painetaan ohi. Ja välillä sitten nopeammat ovat liputettu sivuun.

Ja mitä alinopeuteen tulee niin 80 alueella kun ajaa 80 mittarissa niin todellakin ajat alinopeutta. Liikenne menee luontevasti tuolloin 90-95 km/h mittarissa. En vingu -ajan ohitsesi. Koita kestää.

Vierailija
71/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse veikkaan että heitä ajoi joku takaa

kenties monikulttuurisesti

Vierailija
72/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että kuski oli jonkun päihteen alainen. Koska poliisi sanoi ettei ota mm.kantaa oliko päihteen alainen. Huom pe ilta klo 18: 30.

Vierailija
73/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin tajuaa että "Aina kiire kiire jonnekin on, on, on." Jopa sinne seuraavaan elämään.

Vierailija
74/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkiin ajoneuvoihin ikärajaksi 20 vuotta, myös mopoihin, näin estetään suuri osa kuolemista

20v on aivan yhtä tyhmä kuin 18-vuotiaskin. Jos ikärajaa nostetaan niin se pitäisi nostaa ainakin 25:een sillä ihmisen aivot kehittyvät suurin piirtein tuohon ikään asti. Verratkaapas joskus 20-vuotiasta ja 25-vuotiasta - 25v on normaalisti selvästi aikuismaisempi.

Tyhmyy on kovin yksilöllistä: jotkut kuusikymppisetkin ovat yhtä tyhmiä kuin tyhmimmät 18-vuotiaat

Vierailija
75/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan aivot oli syy. Pappa betalar.

Vierailija
76/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä nyt tiedä. Parikin kertaa ollaan jouduttu ajamaan ojaan moottoritiellä jenkeissä, kun joku autoilija on kaahanut vastaan ja ottanut ajolinjakseen meidän auton. Kaupungilla sitten aika tyypillistä, että ruuhka-aikana ajetaan ihan puskurissa kiinni. Kaliforniassa on tutkimusten mukaan maailmaan aggrressiivisimmat kuskit. Jenkeissä on tosi paljon vaihtelua. Toisissa paikoissa voidaan tosiaan olla kohteliaita, mutta aika vähissä ne ovat.

Suomesta olen samaa mieltä: täällä on tosi paljon typeryksiä, jotka olettavat, että nopeusrajoitukset ovat alimpia sallittuja nopeuksia.

Vierailija
77/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo poikkeuslupakäyäntö siis käytännössä tarkoittaa? Millä poikkeusluvalla sen ajokortin saa alaikäisenä? Lähettää vain anomuksen, että haluan jo ajamaan?

Eiköhän siinä pidä kuitenkin perustella, että tarvitsee autoa liikkumiseen, esim koulumatkoihin tai harrastuksiin. Maaseudulla, tai pienillä paikkakunnilla asuvat niitä poikkeuslupia useinmiten hakevat ja saavat. Helsingissä asuvalle tuskin poikkeuslupaa heltäisi.

Ei mitään järkeä, saa ajokortin sillä perusteella että on suuri tarve autoiluun. 

Vierailija
78/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajalle tiedoksi siltä varalta, että luulet minun jollain laillain kannattaisin tätä poikkeusluvalla kortin myöntämistä. En kannata, mutta vastasin kysymykseen millä tavalla kortin alaikäisenä saa. Olen ymmärtänyt, että yllä kerrotulla perusteilla niitä anotaan. Olen myös ymmärtänyt, että melkein jokaiselle hakijalle myönnetään ja hakijat ovat pakosti pieniltä paikkakunnilta, koska isoissa kaupungeissa on paljon julkista liikennettä. 

T.edellinen

Minä taas kannatan. Mutta silloin täytyisi olla ihan aidosti sellaiset olosuhteet, että kortille on todellinen tarve ja tuon ajo-opetuksen täytyisi sisältää vähän tavallista enemmän asennekasvatusta. Näistä oikeista onnettomuuksista pitäisi kerätä aidot faktat, ja niitä pitäisi hieroa näiden poikkeuslupalaisten naamaan oikein urakalla. Ja mielellään niin, että tätä hieromista jatkettaisiin muutaman kuukauden välein jollain tavalla.

Joku toisessa ketjussa ehdotti, että näille teineille voisi autokoulussa näyttää kuvia ja kertoa näistä tapahtuneista nuorten kuolinkolareista. Siinä voisi tosiaan olla ideaa, jospa se herättelisi ja pistäisi miettimään miten siellä ratin takana kannattaa toimia.

Vierailija
79/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo poikkeuslupakäyäntö siis käytännössä tarkoittaa? Millä poikkeusluvalla sen ajokortin saa alaikäisenä? Lähettää vain anomuksen, että haluan jo ajamaan?

Eiköhän siinä pidä kuitenkin perustella, että tarvitsee autoa liikkumiseen, esim koulumatkoihin tai harrastuksiin. Maaseudulla, tai pienillä paikkakunnilla asuvat niitä poikkeuslupia useinmiten hakevat ja saavat. Helsingissä asuvalle tuskin poikkeuslupaa heltäisi.

Poikkeusluvan saa tosi heppoisilla perusteluilla. Tiedän tapauksen kun lukioon oli 6km matka niin sai poikkeusluvan. 

Voi herrajjumala. 🙄🙄

Vierailija
80/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa 60 alueella vanhalla Audilla Volvoa päin, siinä voi löytää vaihdekepin pivvustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan