Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisin mielestä Klaukkalan kolarin syy oli ILMEISESTI liian suuri tilannenopeus

Vierailija
07.04.2025 |

Kovasti varovaisia ovat kommenteissaan.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma syy valitettavasti. Jos tahallaan ajettu ylinopeutta ja alkoholillakin kenties osuutta asiaan niin en itse paljoa perään surkuttelisi.

Se eka oli aito onnettomuus, tämä oli jotain muuta.

Vierailija
42/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkiin ajoneuvoihin ikärajaksi 20 vuotta, myös mopoihin, näin estetään suuri osa kuolemista

Ja 50 jälkeen pois, kun alkaa reaktiot ja kyvyt olla mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo poikkeuslupakäyäntö siis käytännössä tarkoittaa? Millä poikkeusluvalla sen ajokortin saa alaikäisenä? Lähettää vain anomuksen, että haluan jo ajamaan?

Eiköhän siinä pidä kuitenkin perustella, että tarvitsee autoa liikkumiseen, esim koulumatkoihin tai harrastuksiin. Maaseudulla, tai pienillä paikkakunnilla asuvat niitä poikkeuslupia useinmiten hakevat ja saavat. Helsingissä asuvalle tuskin poikkeuslupaa heltäisi.

Poikkeusluvan saa tosi heppoisilla perusteluilla. Tiedän tapauksen kun lukioon oli 6km matka niin sai poikkeusluvan.

Tiedän, olen edellinen kommentoija. Olen minäkin kuullut, että poikkeusluvan saa hakemalla helposti, mutta kyllä hakijat yleensä on pieniltä paikkakunnilla. Isoissa kaupungeissa on paljon julki

Esimerkiksi Tampereella menee puolelta toiselle yli tunnin. Ja sillä saa poikkeusluvan.

Vierailija
44/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöt.

Vierailija
45/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo poikkeuslupakäyäntö siis käytännössä tarkoittaa? Millä poikkeusluvalla sen ajokortin saa alaikäisenä? Lähettää vain anomuksen, että haluan jo ajamaan?

Eiköhän siinä pidä kuitenkin perustella, että tarvitsee autoa liikkumiseen, esim koulumatkoihin tai harrastuksiin. Maaseudulla, tai pienillä paikkakunnilla asuvat niitä poikkeuslupia useinmiten hakevat ja saavat. Helsingissä asuvalle tuskin poikkeuslupaa heltäisi.

Poikkeusluvan saa tosi heppoisilla perusteluilla. Tiedän tapauksen kun lukioon oli 6km matka niin sai poikkeusluvan.

Tiedän, olen edellinen kommentoija. Olen minäkin kuullut, että poikkeusluvan saa hakemalla helposti, mutta kyllä hakijat yleensä on pieniltä

Selvä, olen sitten väärässä. Itse asun Helsingissä, enkä tunne ketään joka olisi poikkeuslupaa alaikäiselle lapsillensa edes hakenut. Sen sijaan maaseudulla, haja-asutusalueilla tiedän moniakin tuttuja, kavereita ja sukulaisia, joiden lapsilla näitä poikkeuslupia on.

Eikä kyllä todellakaan ole mitään järkeä Tampereella asuvalle teinille poikkeuslupaa myöntää, julkista liikennettä liikkumiseen on vaikka kuinka. Kyllä sitä aika monella helsinkiläiselläkin menee tunti töihin matkustaessa, kun joutuu käyttämään poikittaisliikennettä, mutta siitä selviää. Jokainen ei silti ajele omalla autolla.

Vierailija
46/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan vielä saadaan polkupyöräilijän viaksi.

Vierailija
47/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta loppuun saakka ylinopeus ja huono kokematon kuski

siksi 

vi hedrar minnet av kiisochronja 

Vierailija
48/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eka tammikuinen oli ehkä superhuonoa tuuriakin ja kokemattomuutta 

tämä nyt oikein huonoja päätöksiä ratissa ja tahallista kun ylinopeutta ei voi ajaa noin reilusti vahingossa 

Vierailija
49/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei vaarannettu muita tiellä kulkijoita 

Vierailija
50/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma syy valitettavasti. Jos tahallaan ajettu ylinopeutta ja alkoholillakin kenties osuutta asiaan niin en itse paljoa perään surkuttelisi.

Surkuttelisit kyllä kun oma mukulasi tekisi saman tempun. Muistat varmaan sitten muistotilaisuudessa kertoa kuinka aivottoman apinan kasvatit ja ihan syystä menee monttuun tänään. 

Vierailija
51/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkiin ajoneuvoihin ikärajaksi 20 vuotta, myös mopoihin, näin estetään suuri osa kuolemista

Miten jenkkinuoret on niin paljon fiksumpia kun saavat ajokortin 16-vuotiaana?

Niillä on aika paljon rajoituksia milloin saavat ajaa ja kenen kanssa. Nämäkin kaikki onnettomuudet Suomessa ovat tapahtuneet niin että auto on ollut täynnä samanikäisiä kavereita. Lisäksi ne joutuvat opettelemaan aika pitkään sitä autolla ajoa vanhempiensa opastamina 

Vierailija
52/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkuttelisit kyllä kun oma mukulasi tekisi saman tempun. Muistat varmaan sitten muistotilaisuudessa kertoa kuinka aivottoman apinan kasvatit ja ihan syystä menee monttuun tänään. 

Tässä varmaan tarkoitettiin näitä itselle tuntemattomia apinoita. Omaiset toki suree, mutta ei muiden tarvitse.

Vierailija
53/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se evoluutio toimii. Ei ole tytötkään siltä turvassa.

Vierailija
54/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Kaveri ajeli joskus tieltä ulos ja puuta päin ja kuoli siihen. Vauhtia oli 140 km/h.

Vierailija
55/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joivatko kuskia myöten myös poikkeusluvalla siideriä tai kännäbistä Audissa?  Ai niin, tsori, kännäbistähän ei juoda vaan sitä hashista piikitetään laskimoon.

Vierailija
56/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen poliisi on hyvin sairas

Vierailija
57/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää lähiomaiset. Näin siinä pahimmillaan sitten käy kun ei älli paljoa päässä paina. Kevyet mullat kaahailijoille.

Heruuko sääli noille sivullisille jotka varmasti ihan shokissa? Joka yö näkevät painajaista kun tyttöjen audi tulee kylki edellä volvon keulaan etkä voi tehdä mitään. Menet törmäyksen jälkeen autonromun luokse ja näky on kauhea!

Oletko jotenkin vajaa? Vai onko tosiaan niin, että kaikki mahdolliset säälinkohteet täytyy käydä viestissä läpi?

Vierailija
58/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajalle tiedoksi siltä varalta, että luulet minun jollain laillain kannattaisin tätä poikkeusluvalla kortin myöntämistä. En kannata, mutta vastasin kysymykseen millä tavalla kortin alaikäisenä saa. Olen ymmärtänyt, että yllä kerrotulla perusteilla niitä anotaan. Olen myös ymmärtänyt, että melkein jokaiselle hakijalle myönnetään ja hakijat ovat pakosti pieniltä paikkakunnilta, koska isoissa kaupungeissa on paljon julkista liikennettä. 

T.edellinen

Minä taas kannatan. Mutta silloin täytyisi olla ihan aidosti sellaiset olosuhteet, että kortille on todellinen tarve ja tuon ajo-opetuksen täytyisi sisältää vähän tavallista enemmän asennekasvatusta. Näistä oikeista onnettomuuksista pitäisi kerätä aidot faktat, ja niitä pitäisi hieroa näiden poikkeuslupalaisten naamaan oikein urakalla. Ja mielellään niin, että tätä hieromista jatkettaisiin muutaman kuukauden välein jollain tavalla.

Vierailija
59/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajalle tiedoksi siltä varalta, että luulet minun jollain laillain kannattaisin tätä poikkeusluvalla kortin myöntämistä. En kannata, mutta vastasin kysymykseen millä tavalla kortin alaikäisenä saa. Olen ymmärtänyt, että yllä kerrotulla perusteilla niitä anotaan. Olen myös ymmärtänyt, että melkein jokaiselle hakijalle myönnetään ja hakijat ovat pakosti pieniltä paikkakunnilta, koska isoissa kaupungeissa on paljon julkista liikennettä. 

T.edellinen

Minä taas kannatan. Mutta silloin täytyisi olla ihan aidosti sellaiset olosuhteet, että kortille on todellinen tarve ja tuon ajo-opetuksen täytyisi sisältää vähän tavallista enemmän asennekasvatusta. Näistä oikeista onnettomuuksista pitäisi kerätä aidot faktat, ja niitä pitäisi hieroa näiden poikkeuslupalaisten naamaan oikein urakalla. Ja mielellään niin, että tätä hieromista jatkettaisiin muutaman kuukauden välein jollain tavalla.

Poikkeusluvan edellytyksenä voitaisiin pitää ajopiirturia. Siitä aiheutuvat kulut saisivat miettimään tarvitseeko poikkeuslupaa vai onko kyseessä pelkkä tekosyy.

Vierailija
60/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.edellinen

Aikoinaan kun suoritin trukkikorttia, niin yksi osio kurssista oli sellainen, että katseltiin trukkionnettomuuskuvia ja luettiin onnettomuuskertomuksia. Olen aina ollut vastuullinen autokuskikin, mutta tuossa trukkikorttihommassa ajattelin, että olisipa autokulussakin näytetty onnettomuuskuvia ja kerrottu miten kävi ja miksi kävi, olisi muutamakin samassa autokoulussa tunneilla olleet pojat vieläkin ehkä elossa. Ja jos ei kykene käsittämään miten vaarallisia laitteita autot ovat ja minkä vuoksi liikennesääntöjä täytyy oikeasti noudattaa, niin ei tarvi päästä läpi edes inssistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme