Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä osakkeita ostit romahduksessa?

Vierailija
07.04.2025 |

Itse ostin Fortumia. Ostin sillei että on sopivasti jos  ei enää laske muttei liikaa että voi ostaa lisää jos yhä laskee. Mitään muuta en löytänyt. Keskoa kyttään mutta on vielä liian hintava mielestäni.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on ostanut Investoria, piti ihan katsoa mikä firma on kyseessä, enkä ymmärrä mikä tuossa on se juttu? Kolmessa vuodessa noussut huimat 24 %, eikä taida osinkojakaan maksella. Selittäkää joku miksi tuota on kannattava ostaa?

Mä oon ostanut siksi, ettei tarvitse ottaa ite näkemystä vaan voi ulkoistaa ajattelunsa Wallenbergeille. Osinkoja en tarvitse, sijoittakoon viisaammat nekin puolestani.

Berkshire samalla ajatuksella, markkina-alue vain eri. 

Vierailija
42/53 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vielä; Trump sekoilee tänään entistä kovempaa suutuspäissään. Syyttelee nyt Kiinaa pörssiromahduksesta ja luulee, että homma paranee lisätulleja heittelemällä.

Trumpin lähtölaskenta on jo alkanut. Selviääkö kesään, jää nähtäväksi.

Ostaa pitää sitten, kun on selvää että markkinahäiriö poistuu. Eli kun Trump poistuu.

Ryntäät stockmannillekin vasta hullujen päivien jälkeen että pääsee maksamaan tavaroista normaalin hinnan.

Ei ne kurssit sieltä päivässä pomppaa vanhoihin lukemiin. Tärkeää on vaan ostaa sillon kun on yleistaso matalalla ja nousua odotettavissa tulevaisuudessa.

Parhaat kauppani oli Nokiaa hintaan 1,55 ja myin 5,98. Sijoitan vuosien tähtäimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on ostanut Investoria, piti ihan katsoa mikä firma on kyseessä, enkä ymmärrä mikä tuossa on se juttu? Kolmessa vuodessa noussut huimat 24 %, eikä taida osinkojakaan maksella. Selittäkää joku miksi tuota on kannattava ostaa?

Mä oon ostanut siksi, ettei tarvitse ottaa ite näkemystä vaan voi ulkoistaa ajattelunsa Wallenbergeille. Osinkoja en tarvitse, sijoittakoon viisaammat nekin puolestani.

Berkshire samalla ajatuksella, markkina-alue vain eri. 

Tutki Investorin omistuksia ja mieti sopiiko sulle. On hyvä osake ja tänä vuonna isossa alessa Trumpin vuoksi.

Vierailija
44/53 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut mitään. Olisi pitänyt myydä silloin, kun Nordnet ilmoitti, ettei heille enää voi kirjautua sisään kuin älypuhelimen avulla. Nyt olisin voinut ostaa samat osakkeet takaisin isolla voitolla.

Vierailija
45/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin heittää vielä kierroksia lisää joten ei vielä hötkyillä 

Vierailija
46/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiön Töölöstä, 150 t

12 m2 ?

Vierailija
47/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole ostanut mitään. Ensin pitää nähdä trendikäänne. Voi olla, että pohjat menivät jo mutta lasku voi yhä myös jatkua. Tänään ostan varmaan indeksijohdannaisia, mutta varovasti.

Vierailija
48/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiön Töölöstä, 150 t

12 m2 ?

Autotallipaikka 😂

Vierailija
49/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Investoria ostamalla saat ikään kuin valmiin rahaston. Omistusten joukossa on myös pörssin ulkopuolisia firmoja, kuten Mölnlycke. Osake on ollut tasaisen varma suorittaja vuosikymmenestä toiseen, taustalla myös vakaa omistaja, eli Wallenbergit. On sitten oma asiasi, tuntuuko sinulle sopivalta paperilta. Aika moni katsoo, että osake on kärsinyt tänä vuonna poikkeuksellisen paljon Trumpin arvaamattomuuden vuoksi, ja että sitä myöten osake on hetkellisessä alennusmyynnissä. Itse olen lisäillyt viime aikojen dipistä pikku erissä, nyt kokonaisomistus reilut 600 osaketta. Ajatuksena, että pidän salkussa ensi alkuun 15 vuotta, ehkä pidempäänkin, mikäli eläkkeellä ollessa ei iske akuutti rahapula.

Vierailija
50/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kilon kultaa, kun sai halvalla. Sen arvo varmaan nousee kyllä taas kohdilleen.

Vierailija
51/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone

Vierailija
52/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan kruunuja vaihdoin euroiksi viikko sitten kurssilla 11,26, nyt kurssi 12,03. Hyvä ajoitus.

Vierailija
53/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaa olisin ostanut, jos olisi ollut pätäkkää. Oli törkyhalpa hetken aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi