Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhteenmuutto teki musta kontrollifriikin vai sumutetaanko mua?

Vierailija
07.04.2025 |

Tarvitsen neuvoa, olenko turhasta nipottava kontrollifriikki, vai onko tässä takana kuitenkin jotain outoa toimintaa, jolle olisi joku järjellinen selitys.

Pääkysymykset on, miksi yhteen muuttaessa toinen ei halua muuttaa yhtään kotiaan, miksi minä en saa näkyä kotona, miksi lasten elämässä ei saa tapahtua mitään muutoksii ja miksi musta tuntuu, että mun lasta jotenkin sorsitaan. Ja miksi taloudesta puhuminen yhtäkkiä muuttui kummaksi.

Eli taustaa:

mä olen 29 vuotias ja mun kumppani on 36. Kumppanilla on kolme lasta, mulla yksi.

Me muutettiin yhteen ja meidän parisuhde muutti muotoaan tosi paljon.

Ennen muuttoa, josta olin vähän epävarma, kumppani maalaili ihania haaveita, miten voidaan tosi paljon tehdä enemmän yhdessä asioita, kun asutaan saman katon alla. Voidaan yhdessä opiskella ja sen semmosta. Voidaan perheenä tehdä asioita ja olla toistemme tukena. Kyl te tiiätte, sellaisia perusasioita. Hän myös kertoi, että suhteen kummalliset ristiriidat on helpompi ratkoo, kun ollaan samankaton alla. Hän voi heti puhua asioista, kun hänestä niin tuntuu. Ajatus yhteisestä ajasta, tekemisestä ja asioiden selviämisestä sai mut suostuu muuttaa yhteen.

Mutta asiat ei menny yhtään miten mä oletin ja miten mulle puhuttiin.

Me muutettiin kumppanin isoon omakotitaloon, jossa hän on hankkinut aikaisemman kumppaninsa, lastensa äidin kanssa.Kun me muutettiin yhteen, heti muuttopäivänä tapahtui kummallisuuksia. Mun kaikki tavarat meni varastoon. Siis KAIKKI tavarat meni pihavarastoon, PAITSI ne mitä mun kumppani halusi että tulee asuntoon. Siis sellaisia asioita, mitä voi ottaa yhteiseen käyttöön ja mistä kaikki hyötyy, mitä ei vielä ollut. Esim paremmat pyyhkeet kelpasi, osa lakanoista, osa astioista.

Mut se kaikki muu. Kaikki muu meni varastoon. Ne on siellä vielä niin ahtaasti, etten voi helposti hakee sieltä jotain tarvittavaa tavaraa, joten harvemmin sitten tulee haettua sieltä mitään.

Mutta sitten se oikee ongelma. Kumppani kokee, ettei asunto ole enää hänen koti. Hänen muistot ja muut on särjetty. Häntä ahdistaa. Kun on nimetty asioita, mikä häntä ahdistaa, hän nimeää kaikki asiat, jotka liittyy muhun tai mun lapsiin.

Täällä ei oo mun tauluja, ei kuvii mun lapsista, yksikään huonekalu ei oo saanut vaihtaa paikkaa.

Kauhistuin hirveesti, kun tajusin, että kaapeissa on vielä exän tavaroita. Siis kaikkee hiuslakkaa, kirjoja, DVD levyjä, asiakirjoja, sen vaatteita löytyy ja kirjoja. Mä sain kuulla olevani kateellinen nipottaja, että en mä voi olla mustasukkainen tavaroille, että mitä mua haittaa joku hiuslakka, et miks mä en vaan ota sitä käyttööni.

Mä en halua ottaa sen exän hiuslakkaa käyttöön, mä haluan mun omani varastosta.

Jatkuu kommenteissa...

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt edes lukemaan loppuun. Hyvänen aika nainen, nyt tuollainen suhteen irvikuva päätökseen ja muutto pois lapsesi kanssa! Ansaitset niin paljon parempaa.

Vierailija
62/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni onnettomuudessa:

Tavarasi ovat jo valmiiksi pakattuina niin miehesi ei niin helposti huomaa lähtöaikeitasi. Äkkiä ulos tuolta, pian olet alistettu ihmisraunio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä!

Olen hämmentynyt, olen saanut paljon tukea ajatuksiini, etten olekaan ihan hullu!

Kiitos <3

Nyt ensinnäkin: älä seuraavissa kuissa maksa miehelle senttiäkään. Et. senttiäkään. Vaan. Laitat. Joka. Ikisen. Roposen jemmaan ja kerrot miehelle, että verkkopankissasi on jotain vikaa. Mikäli sinulla on läheisiä, joihin luottaa, niin siirrä raha heille talteen, että voit nostaa sen sieltä kun päätät muuttaa ja tarvitset rahaa kuluihin. Itse ottaisin muuttoon paljon läheisiä avuksi ja veisin tavarat pois tontilta ja lähtisin siinä vaiheessa kun mies alkaa palailla töistä.  

Lisäksi muuttaisin aika nopeasti, ennen kuin tavarat homehtuvat sinne varastoon. En siis jäisi senkään takia venyttämään tuota pidemmäksi aikaa. 

Lisäksi tiedän mitä tuo on, että mies yrittää eriyttää lapsistaan. Se on ihan klassinen kikka hallita tilannetta, sairaalloista mustasukkaisuutta lapsistaan. 

Lue taloudellisesta väkivallasta: Etusivu - Taloudellinen väkivalta Ota myös huomioon, että mikäli et ole  hetkeäkään ollut kirjoilla taloissa tai saanut mitään sopimuksia asumisesta kirjallisena, voit vetää miehen oikeuteen kiskonnasta. Tiedän naisen, joka sai vasta 7 vuoden asumisen jälkeen tietää, että hän ei ollut hetkeäkään kirjoilla asunnossa, niin mies joutui pulittamaan kymppitonnin ja rapiat päälle oikeudenkäyntikuluja koska ei mennyt selitykset läpi käräjillä, koska lähipiiri tiesi naisen erohaluista ja yrityksistä kerätä rahaa poismuuttoon. 

Tsemiä, et ole hullu. 

Vierailija
64/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kontrollifriikki. 

Paljonko asumiskulusi oli ennen?

Et varmaan omista puolisosi asunnosta yhtään?

Vierailija
65/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi puhutaan alussa ja lopussa yhdestä lapsesta ja keskellä sinun monista (2 tai enemmän) lapsista."

Aivan. Aluksi ap sanoo, että hänellä on yksi lapsi. Sitten kahdessa kohdassa kirjoittaa kuitenkin monikossa.

"Kun on nimetty asioita, mikä häntä ahdistaa, hän nimeää kaikki asiat, jotka liittyy muhun tai mun lapsiin."

"Täällä ei oo mun tauluja, ei kuvii mun lapsista"

Vierailija
66/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Äkkiä.

Vierailija
67/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi puhutaan alussa ja lopussa yhdestä lapsesta ja keskellä sinun monista (2 tai enemmän) lapsista."

Aivan. Aluksi ap sanoo, että hänellä on yksi lapsi. Sitten kahdessa kohdassa kirjoittaa kuitenkin monikossa.

"Kun on nimetty asioita, mikä häntä ahdistaa, hän nimeää kaikki asiat, jotka liittyy muhun tai mun lapsiin."

"Täällä ei oo mun tauluja, ei kuvii mun lapsista"

Itse välillä muutan perheen lapsimäärää tunnistettavuuden vuoksi.

Eri

Vierailija
68/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jo tuo avausviestisi kertoo, että olet traumatisoitunut uhri. Silloin ihmiset kirjoittavat ylipitkiä sepustuksia. Ihan tyypillinen oire. Been there, done that.

Vierailija
69/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat piikana olosta.

Vierailija
70/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua sumutetaan. Onnistuit löytämään narsistin. Lähde heti lapsesi kanssa pois äläkä jää kuuntelemaan yhtään lupausta muuttumisesta.

Ei ole sulla oikea diagnoosi.

Vierailija
71/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvin terve kun onnistuit purkamaan tuon kurjan elämäsi. Nyt jätät sen vain kylmästi taaksesi ja aloitat uuden elämän. Oma vuokrakoti esim sieltä mistä lähdit. Sinä onnistut 👍

Vierailija
72/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miten päädyit tuohon tilanteeseen! Miten voi olla, että muutit toiselle paikkakunnalle (ja vielä lapsen kanssa) selvittämättä etukäteen, miten pääset liikkumaan menoihisi, tekemättä minkäänlaista kululaskelmaa, sopimatta huonejärjestyksestä..?

Mennyttä ei tietenkään voi muuttaa -. tulevaisuuden voit. Lähtekää lapsen kanssa heti, kun mies ei ole kotona. Voisi olla fiksuinta mennä ihan ensin turvakotiin, mukana vain tärkeimmät tavarat repussa. Turvakodin henkilökunnan avulla voit sitten tehdä tarkemmat suunnitelmat, mitä tulee tavaroihisi, talouteesi ja tulevaan asumiseesi. Kun olet turvallisessa paikassa, pystyt ajattelemaan selkeämmin ja kertomaan tilanteesta myös perheellesi ja muille läheisille.

Älä yritä puhua miehen kanssa enää. Kirjoituksesi perusteella on selvää, ettet pärjää hänelle puhumalla. Seuraava kerta ei tule menemään eri tavoin.

Tärkeää on, ettet kerro tai vihjaa miehelle etukäteen lähdöstäsi. Asetat siinä itsesi vaaraan. Mies kohdistaa sinuun jo vakavaa väkivaltaa. Lähtöaikeesta kertominen voi aiheuttaa sen, että väkivalta etenee fyysiseksi tai henkisesti niin julmaksi, että lamaannut etkä pysty enää lähtemään.

Voisitko lähteä jo tällä viikolla? Olen huolissani sinusta ja lapsestasi.

Vierailija
73/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisi tehdä? Juokse, tyttö, juokse, lujaa ja kauas, äläkä palaa takaisin.

Vierailija
74/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tl;dr, voitko tiivistää ongelmasi yhteen kappaleeseen?

Voitko opetella lukemaan normaalin mittaista tekstiä?

Vierailija
75/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää heti pois sieltä, tuo mies ei ole mieleltään terve. Olen mies ja tuo oli hirveää luettavaa, varsinkin tuo lapsesi sijoittaminen johonkin takkahuoneeseen, kun talo on täynnään tyhjiä huoneita. Hommaa muuttoauto sinne ja tärkeimmät tavaranne mukaan, ja siten että tuo sekopäämies ei tiedä asiasta mitään ja ei ole paikalla kun häivytte sieltä. Ja sen jälkeen et ole yhteydessä tuohon tyyppiin. Ihan oikeasti, tuo ei ole lainkaan tervettä elämää missä olet lapsesi kanssa.

Vierailija
76/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ns. paska diili. Tiedustelisin, että onko mahdollista purkaa kauppa mahdollisimman pian ellei muutoksia sopimukseen saada.

Vierailija
77/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
78/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sinulla meni ennen kuin huomasit, että sinulla ja lapsellasi ei ole enää omaa kotia?

Korvaako kaikki muu ihanuus ja yhdessä tekeminen oman kodin menetyksen? Annas kun arvaan: sinun velvollisuuksiin kuuluu kaikki kotityöt, asunnon omistajan ehdoilla. Ja tietenkin sinun pitää myös maksaa puolet kuluista.

Vierailija
79/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sinulla meni ennen kuin huomasit, että sinulla ja lapsellasi ei ole enää omaa kotia?

Korvaako kaikki muu ihanuus ja yhdessä tekeminen oman kodin menetyksen? Annas kun arvaan: sinun velvollisuuksiin kuuluu kaikki kotityöt, asunnon omistajan ehdoilla. Ja tietenkin sinun pitää myös maksaa puolet kuluista.

Mikset lukenut aloitusta kokonaan? Ap tosiaan maksaa asumisesta ja yhteisistä ruoista sen verran ettei hänellä jää penniäkään omaa löysää rahaa käyttöön. Lisäksi hän siivoaa miestä enemmän, koska mies on alkanut hamstrata 12 tuntisia työpäivä sopivasti yhteenmuuton jälkeen.

Ap siis kirjaimellisesti maksaa toisen kotia jotta saa olla siellä piikana. Kuten joku jo sanoi, tai monetkin.

Vierailija
80/96 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, miksi joku voi alistua tuohon kaikkeen. Sen kun osaisit selvittää, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi