Voi kun alettais taas rakentaa asuntoja, joissa on keittiöt! Vihaan avokeittiöitä!
Todella vaikea löytää asuntoa, jossa olis kunnon keittiö. En voi sietää sitä, että keittön kalusteet on vaan lämäisty olohuoneessa yhdelle seinälle. Halpaa, rumaa ja epäkäytännöllistä rakentamista, joka ei palvele kuin rakennusyhtiöiden etua, mutta on saatu markkinoitua kansalle trendikkäänä.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isosta keittiöstä täälläkin haaveillaan. Kunnon keittiö on kodin sydän.
Meillä on ollut jokaisessa talossamme (3) iso AVOkeittiö 20-30m2.
Ehdottomasti koko kodin ja kaikkien juhlien sydän!
Kaapistot 3 seinällä, iso saareke jota rakastan. Erillinen ruokailutila muutaman askeleen päässä.
En viihtyisi erillisessä keittiössä
Ihan sama juttu. En haluaisi roudata ruokasaliin keittiöstä ruokaa, puuttuvia astioita jne. Sitten kun tehdään isolla porukalla ruokaa, niin osa voi siinä vaiheessa vain olla seurustelemassa ruokasalin pöydän äärellä tai nysväämässä jotain ruokalajia. Ja kun sitten ruokasalista tila jatkuu olohuoneeseen, niin ihan seurustelu vaikka kaiken kolmen eri tilan porukan kanssa onni
Kuinka paljon teillä pidetään juhlia? Jos niitä on paljon, sitten on varmaan tärkeää olla tämmöseen keitraukseen sopivat tilat. Useimmissa kodeissa isoja juhlia ei varmaan kovin monta kertaa vuodessa pidetä, vaan siellä eletään ihan sitä normaalia arkea, jonka toimiminen on kaikista tärkeintää.
Kesäaikana useammin, jolloin toki sitten hyvällä ilmalla terassilla tyypillisesti syödään ja osa ruuasta grillataan. Mutta talvisaikaankin silti reilummin kuin kerran kuussa on kerralla noin 10 henkeä syömässä ja juomassa.
Minä taas inhoan erillistä keittiötä.
Olen aina viihtynyt tupakeittiössä, jossa puuhataan yhdessä koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en enää avokeittiössä luopuisi. Sen sijaan se ärsyttää, että tilat ovat niin ahtaat, haluaisin avokeittiön, jossa keittiölle on runsaasti tilaa eli kaksinkertaiset neliöt nykyisiin avokeittiöihin verrattuna. Olisi kamalaa sulloutua johonkin keittiökoppiin kokkailemaan, kerrostaloissa keittiöt ovat aina olleet pieniä ja jos sinne sijoittaa ruokapöydän, mitään muuta kuten saareke ei mahdukaan. Haaveeni olisi omakotitalo, jossa on suuri avokeittiö, mutta muuten maltilliset neliöt, kun miehen kanssa kaksin asumme. Tykkään näpertää keittiössä erilaisia annoksia, joten on kiva olla kuitenkin samassa tilassa, kun ruoanlaitto vie usein tunteja.
Just kävin asuntonäytöllä kerrostaloasuntoa katsomassa. Erillinen keittiö oli, ja oli isompi kuin meidän nykyinen olohuone. Et
Suunnilleen 235 000, neliöitä 70, kunto hyvä, hyvällä sijainnilla Helsingissä.
Siis minkä kokoinen se teidän nykyinen olohuone on, jos 70 m2 asunnosta löytyy keittiö, joka on suurempi kuin teidän nykyinen olohuone?!
Pidän kovasti avokeittiöstäni. Olohuoneen nojatuolissa istuessani näen esim. milloin uunin valonappi syttyy tai liedellä oleva vesi alkaa kiehumaan. Asun yksin ja pidän keittiöni aina niin siistinä, ettei sieltä näy mitään 'sotkuja' ym. vastaavaa. Keittiön avohyllyillä on kauniita astioita, mukeja ja värillisiä maustepurkkeja. Sekin tekee kotoisan, kivan vaikutelman. Ruokapöytä on olohuoneessa ikkunan edessä. Sen äärellä istuessa on kiva seurata auringon ja pilvien kulkua sekä lintujen lentoa. Syötyäni en jätä pöydälle mitään ruokailuastioita tai välineitä. Kangasliina ja kukkamaljakko riittää.
Mulla oli joskus 33m2 yksiössä oma keittiö. Se oli aika potero... :D No mahtu sinne kaikki tarvittava, mutta seinä käytävän ja keittiön välistä sai lähteä. Että klaustrofobia ei olisi iskenyt. Keittiön ja olohuoneen / makkarin väliin sai jäädä seinä.
Hyi hitto oma huone keittiölle ois masentava. Ite rakastan avokeittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Neliöt on se ratkaiseva tekijä, 1800-luvun hirsitalon tupakeittiö on ihan täydellinen tai 2000-luvun omakotitalon tupakeittiö kunnon neliöillä, mutta monesti kerrostalojen avokeittiöt ei tuota ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neliöt on se ratkaiseva tekijä, 1800-luvun hirsitalon tupakeittiö on ihan täydellinen tai 2000-luvun omakotitalon tupakeittiö kunnon neliöillä, mutta monesti kerrostalojen avokeittiöt ei tuota ole
jatkan ja kuutiot
Remppaa umpikeittiö hyvin helppo homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SAMA, vihaan sitä että keittiön sotkut näkyy olohuoneeseen
Jos vaikka siivoaisit?
Mulle sotkua on jo vaikka jauhopussi puhtaalla työtasolla, olohuoneen estetiikka kärsii
No miksi sä jätät sen jauhopussin siihen??? Mikset laita kaappiin heti käytön jälkeen? Ei jessus näitä.
Nykyasuntojen avokeittiö on riisuttu malli, saareke puuttuu, koska neliöitä ei ole tarpeeksi. Avokeittiö vaatisi ehdottomasti saarekkeen, koska ruuanlaitto tasoja ei muuten ole tarpeeksi noissa yhdelle olkkarin seinälle lätkäistyssä muka keittiöissä.
Saarekkeen lisäksi tarvittaisiin kunnollinen tila ruokapöydälle ja sitten olohuoneen kalustukselle. Pitäisi olla parikymmentä neliötä vähintään, jotta kaikki tämä mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka siivoaisit?
Mulle sotkua on jo vaikka jauhopussi puhtaalla työtasolla, olohuoneen estetiikka kärsii
No miksi sä jätät sen jauhopussin siihen??? Mikset laita kaappiin heti käytön jälkeen? Ei jessus näitä.
no se oli esimerkki, jessus teitä yksityiskohtaan tarttuvia jankuttajia
Siksi asun tässä neukkukuutiossa, kunnes koko talo puretaan tai tulee jättikorjaukset, joissa tehdään varmaan yhtä älykkäitä ratkaisuja kuten naapuritalossa, jossa muuteltiin keittiöitä tupakeittiöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyasuntojen avokeittiö on riisuttu malli, saareke puuttuu, koska neliöitä ei ole tarpeeksi. Avokeittiö vaatisi ehdottomasti saarekkeen, koska ruuanlaitto tasoja ei muuten ole tarpeeksi noissa yhdelle olkkarin seinälle lätkäistyssä muka keittiöissä.
Saarekkeen lisäksi tarvittaisiin kunnollinen tila ruokapöydälle ja sitten olohuoneen kalustukselle. Pitäisi olla parikymmentä neliötä vähintään, jotta kaikki tämä mahtuisi.
Tämä, mä rakastan sua jo tämän vastauksen perusteella.
Ennen tuvassa kaikki oli yhtä tilaa,ihanan kodikasta.Kamarit oli erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja vessanpönttö suihkuhuoneessa. Eriö, pliis!
Asunnossa pitää olla vähintään 3 wessaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka siivoaisit?
no se oli esimerkki, jessus teitä yksityiskohtaan tarttuvia jankuttajia
No onhan se surkea tekosyy erillisen keittiön tarpeelle, että saa sotkut piiloon. Toinen yleinen selitys on, että hajut pysyvät poissa. Hitto vie, opetelkaa siivoamaan ja tekemään ruokaa.
Avokeittiö ja eteisestä alkava keittiöseinä on minun maailmassa eri asioita. Kummastakaan en pidä.
Laita se jauhopussi sitten sinne kaappiin, minne se kuuluukin, äläkä jätä pöydälle lojumaan.