Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko silmälasit aina pakko hankkia kun käy näöntarkastuksessa?

Vierailija
07.04.2025 |

Entä jos haluaa vain reseptin jolla voi ostaa muualta edullisemmat lasit, tai tilata? Onko se törkeää tai jotenkin väärin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Viimeksi kun kävin silmälääkärillä sanoi ettei tarvitse uusia kun on niin vähän huonontunut näkö.

Otin kuitenkin kun halusin uudet sangat.

Tutki kuitenkin kaikki paineet ja silmänpohjat.

Silmälääkäri on eri kuin optikko, vaikka ottaisi vastaan optikkoliikkeen takahuoneessa. Siksi silmälääkäri voi sanoa, että et tarvitse laseja, mutta harvemmin optikko.

Vierailija
22/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,mitä niillä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ainoastaan kuolla muut on vaihtoehtoisia toimia.

Vierailija
24/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu 10-vuotiaasta asti lasit enkä ole koskaan maksanut pelkästä näöntarkastuksesta. Oon nyt 43v. Aina jossain liikkeessä on ilmainen niin menen sinne ja kiertelen sitten tyyliin kaikki mahdolliset liikkeet etsimässä laseja. Vaikea löytää hyviä niin ei tulis mieleenkään ostaa just siitä missä kävin näöntarkastuksessa. Kun löydän sopivat lasit, saatan tarkistuttaa näön vielä uudestaan sen liikkeen optikolla (jos siis ilmainen). Ihan vaan vertailun vuoksi. 

Ja siis käyn monta kertaa eri liikkeissä eri kauppakeskuksissa jne. En tajua miten jotkut menee vaan näöntarkastuksern ja jäävät ehkä samantien katsoo laseja ja löytävät sopivat. Itsellä silmäladiprojekti kestää yleensä viikkoja ellei kuukausia. Jos ei vaan löydy sopivia nii  en jaksa enää ja pidän taukoa kunnes taas jaksaa mennä soittelee ja on pakko vaan ottaa jotkut ns.parhaimmat jotka ei kuitenkaan ikinä istu nenältä täydellisesti. 

Vierailija
25/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko ilmaiseksi optikko tekee sinulle näöntarkastuksen ja kirjoittaa reseptin?

Ei ollut ilmainen tarkastus ja resepti, optikko sai hyvät rahat vajaan 10 minuutin työstä.

Optikon koulutus ei ole ihan ilmainen, ja vaikka työkalut eivät joka päivä ruokaa pyydäkään, maailman toiseksi vanhimman ammatin harjoittajat ovat armottomia, ja lainat on ennemmin tai myöhemmin maksettava takaisin korkoineen.

Vierailija
26/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt vaan hakeen reseptin ja tilannut sitten verkosta, viimeksi favcopticilta.

Ihanko ilmaiseksi optikko tekee sinulle näöntarkastuksen ja kirjoittaa reseptin? Miten luulet hänen tulevan toimeen? Tee saman tien itse itsellesi näöntarkastus tilaa linssit ja kehykset verkosta. Osaat varmasti mitata sylinterivälin ja säätää lasit sopiviksi.

Kuinka voit olla noin tyhmä? Sulle on jo kerrottu että siitä reseptistä maksetaan erikseen jos et osta laseja samalla. SIIS VOI HYVÄ ELÄMÄ KUN PITÄÄ VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA.

Vierailija
27/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu 10-vuotiaasta asti lasit enkä ole koskaan maksanut pelkästä näöntarkastuksesta. Oon nyt 43v. Aina jossain liikkeessä on ilmainen niin menen sinne ja kiertelen sitten tyyliin kaikki mahdolliset liikkeet etsimässä laseja. Vaikea löytää hyviä niin ei tulis mieleenkään ostaa just siitä missä kävin näöntarkastuksessa. Kun löydän sopivat lasit, saatan tarkistuttaa näön vielä uudestaan sen liikkeen optikolla (jos siis ilmainen). Ihan vaan vertailun vuoksi. 

Ja siis käyn monta kertaa eri liikkeissä eri kauppakeskuksissa jne. En tajua miten jotkut menee vaan näöntarkastuksern ja jäävät ehkä samantien katsoo laseja ja löytävät sopivat. Itsellä silmäladiprojekti kestää yleensä viikkoja ellei kuukausia. Jos ei vaan löydy sopivia nii  en jaksa enää ja pidän taukoa kunnes taas jaksaa mennä soittelee ja on pakko vaan ottaa jotkut ns.parhaimmat jotka ei kuitenkaan ikinä istu nenältä täydellisesti. 

Sulla on addiktio silmistä ja laseista.

Ja liikaa aikaa.u

Vierailija
28/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Viimeksi kun kävin silmälääkärillä sanoi ettei tarvitse uusia kun on niin vähän huonontunut näkö.

Otin kuitenkin kun halusin uudet sangat.

Tutki kuitenkin kaikki paineet ja silmänpohjat.

Silmälääkäri on eri kuin optikko, vaikka ottaisi vastaan optikkoliikkeen takahuoneessa. Siksi silmälääkäri voi sanoa, että et tarvitse laseja, mutta harvemmin optikko.

En ikinä menisi optikolle niin tärkeiden kuin silmien takia ja vielä maksaisi siitä.

Vierailija
29/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Maksaa tarkastuksen esimerkiksi. Tai sanoo että tulee myöhemmin liikkeeseen. Jos on ilmainen tarkastus, pitää lukea ehdot kenelle se on tarkoitettu.

Vierailija
30/30 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on jossain ilmanen optikon  tarkastus, ei se silloin maksa mitään, ostit jotain tai et. 

Hyvin yksinkertaista.

Itse käyn kerran vuodessa tarkistuttaan silmät aina jossaki paikassa.

Jos lukee että optikon tarkistus ilmainen,niin se on ilmainen, uskokaa jo kuupot !.

Silloin yleensä saa vain ne tiedot suullisesti vahvuuksista, eikä paperilla. Siitä paperista joutuu maksamaan, missä on kaikki tiedot lasien hankkimista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme