Onko silmälasit aina pakko hankkia kun käy näöntarkastuksessa?
Entä jos haluaa vain reseptin jolla voi ostaa muualta edullisemmat lasit, tai tilata? Onko se törkeää tai jotenkin väärin?
Kommentit (30)
Sitten maksaa siitä näöntarkastuksesta ja saa reseptin.
Mä oon käynyt vaan hakeen reseptin ja tilannut sitten verkosta, viimeksi favcopticilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käynyt vaan hakeen reseptin ja tilannut sitten verkosta, viimeksi favcopticilta.
Ihanko ilmaiseksi optikko tekee sinulle näöntarkastuksen ja kirjoittaa reseptin? Miten luulet hänen tulevan toimeen? Tee saman tien itse itsellesi näöntarkastus tilaa linssit ja kehykset verkosta. Osaat varmasti mitata sylinterivälin ja säätää lasit sopiviksi.
Ei tarvitse ostaa laseja. Kävin silmälääkärillä jonkun ketjun liikkeessä, mutta ostin lasit toisen ketjun liikkeestä.
Ei ole pakko, mutta yleensä näöntarkastuksen hinta sisällytetään lasien hintaan. Reilu optikko sanoo jos et tarvitse laseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ostaa laseja. Kävin silmälääkärillä jonkun ketjun liikkeessä, mutta ostin lasit toisen ketjun liikkeestä.
Maksoitko silmälääkärille?
Optikkoni on kertonut että hänellä ravaa yhtenään noloja asiakkaita jotka ovat tilanneet netistä lasinsa eivätkä ne sovikaan heille. Samoin hänellä käy Specsaversin asiakkaita joiden linssit ovat päin persettä.
Täällä taas pelleillään, mutta vastaan asiallisesti. Voit käydä vain näöntarkastuksessa. Silloin se maksaa hinnaston mukaan. Kannattaa kertoa suoraan aikeestaan.
Kävin tuossa ennen joulua. Ilmainen näöntarkastus eikä siinä velvoitettu laseja ostamaan. Toisella ketjulla sanotaan, että näöntarkastus ilmainen, jos ostaa lasit.
Itse tarvitsisin lasit kyllä, mutta jäi vielä hommaamatta, kun on melko hintavaa touhua. Marketin halpislaseilla pitänee pärjätä vielä hetken.
Ei tietenkään.
Viimeksi kun kävin silmälääkärillä sanoi ettei tarvitse uusia kun on niin vähän huonontunut näkö.
Otin kuitenkin kun halusin uudet sangat.
Tutki kuitenkin kaikki paineet ja silmänpohjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko ilmaiseksi optikko tekee sinulle näöntarkastuksen ja kirjoittaa reseptin? Miten luulet hänen tulevan toimeen? Tee saman tien itse itsellesi näöntarkastus tilaa linssit ja kehykset verkosta. Osaat varmasti mitata sylinterivälin ja säätää lasit sopiviksi.
Mitä höpötät, optikosta ei ollut mainintaa.
Onko sekään ilmainen ja jos on niin oma on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin näin oli. Tilasin lasit toisesta paikasta nyöhemmin
Eri
Saat käydä optikolla ostamatta, mutta optikko voi ottaa siitä maksun.
Aina on jossain ilmanen optikon tarkastus, ei se silloin maksa mitään, ostit jotain tai et.
Hyvin yksinkertaista.
Itse käyn kerran vuodessa tarkistuttaan silmät aina jossaki paikassa.
Jos lukee että optikon tarkistus ilmainen,niin se on ilmainen, uskokaa jo kuupot !.
Optikon näöntarkastus on monessa paikassa ilmainen, jos ostat myös lasit. Jos et osta laseja, voi näöntarkastus olla ilmainen, mutta et saa reseptiä ilmaiseksi. Se on maksullinen ilman niitä laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ilmainen tarkastus ja resepti, optikko sai hyvät rahat vajaan 10 minuutin työstä.
Just nyt, ilmainen näöntarkstus ( pidä ostaa laseja,eikä mitään muutakaan) :
Synsam,specsavers,instrumentarium.Nissen.
Ehkä jossain muuallaki vielä, en kattonu tarkkaan .
Miltä optikolta saa PD:n tietoonsa? Olen aina saanut itse muut tiedot näöntarkastuksesta, vaikken olisi ostanut laseja, mutta tuo puuttuu usein. Itse saan nettikauppojen mittausohjeilla vaihtelevia tuloksia, niin en ole kehdannut tilata netistä laseja
Eroa siinäkin, käykö optikolla vai silmälääkärillä, sillä silmälääkärikäynti maksaa aina, koska ovat yksityisiä lääkäreitä, joiden toimipaikkana vaan on silmälasikauppa. Optikolla käynti voi olla ilmainen osti lasit tai ei riippuen firmasta. Asiasta kannattaa kysyä tai lukea ehdoista.

Just viime vkolla kävin Silmäasemalla silmälääkärissä (130 e), eikä ollut tarkoituskaan ostaa uusia laseja, koska kävin erään vaivan takia. Sain toki reseptin, ja lekuri sanoi, että ei ole pakko käyttää, mutta jos haluan uudet pokat, niin on resepti 6 kk voimassa. Silmäasemalta en osta laseja jatkossakaan, mutta "mun vakkari" silmälääkäri ottaa vastaan vain Silmäasemalla, muutoin on julkisen puolen sairaalassa osastonylilääkärinä.
Tietenkin on. Pitää ostaa uudet rillit ja aurinkolasit. Muuten sinut viedään takahuoneeseen hakattavaksi.