Kannattaako pienituloisen äänestää Kokoomusta?
Kommentit (33)
Vasurit ajavat maan perikatoon ja pahinta on että ne yhä haaveilee Neuvostoliitosta, jolle ne oli suomea myymässäkin.
Se tosin tarkoittaa sitä, että tuet lasketaan niin alas, että on pakko mennä paskaduuneihin.
Olen osapäivätyössä, vaikka saisin enemmän olemalla kotona. Jotenkin olen omaksunut kokoomuslaisen ideologian siinä mielessä, että jos vain tulen toimeen tuolla vähäisellä palkallani, niin silloin paras satsaus tulevaisuuteen on työnteko. Jos en eläisi tuolla rahalla, niin toki olisi pakko jäädä taas työttömäksi.. Mielelläni teen kuitenkin osani.
Ja kokoomus ajaa tuloveronkevennyksiä painottuen juuri pienituloisiin. Yhdessä tukijärjestelmän korjauksen kanssa nämä toimenpiteet varmasti johtavat myös sinun parempaan hyvinvointiin.
Ne on lupaamassa kaikkea hyvää kaikille vähäosaisille, mutta ne ei tunnu tajuavan, että rahat siihen on jostain kanssa otettava. Mun mielestä kokoomuksen sanoma (työ) on niin järkeenkäypä, että vain tyhmä ei äänestä kokoomusta. Mutta varmaan demarit voittaa vaalit, kun suurin osa kansasta vaan äänestää vanhasta tottumuksesta niitä " koska ne ajattelee vähemmistöjä ja kokoomus vaan rikkaita."
nimim. punaisella vaalipiirillä asuva ja raivoissaan
Vierailija:
Se tosin tarkoittaa sitä, että tuet lasketaan niin alas, että on pakko mennä paskaduuneihin.
samoin työehdot ovat sellaiset, että työntekijän asema on turvaton. Palkalla ja työllä ei elä. Sellainen on työntekijän riistoa ja kyllä sitä tapahtuu Suomessa
turha tulla tänne valittamaan kun maito on jo kaatunut...
Jos taas olet sitä mieltä, että on hyvä, että on yhteisiä ilmaisia palveluita, äänestä jotakin muuta puoluetta.
Jos palkalla ja työllä ei elä, eikä parempaa työtä ole saatavilla, on maassamme senkin varalle varajärjestelmä (sossu). Jos palkka on huono, jos työpaikalla sorretaan ja jos kaikki on päin helvettiä, niin miksei se palkansaaja edes älähdä? Kyllä ihmisellä on oikeus pitää puoliaan ja vaatia asiallista korvausta työstään! Irtisanoutuminen on äärimmäinen vaihtoehto, mutta itse ainakin moisesta paikasta lähtisin lätkimään heti -ja käräyttäisin työnantajan rikkomuksista.
Todellisuudessa kuvaamani tilanne on valitettavan totta myös Suomessa.
En tiedä miten sinä miellät käsitteen " kannattava" , mutta minulle kannattavuus on sitä, että työstä saa palkkaa sen verran, että sillä tulee toimeen. Toinen aspekti on se, että jos työttömänä saa esim. ansiosidonnaisella enemmän kuin työssä X, niin ei työntekoa mielletä kannattavana. Tuloveronalennukset ovat yksi askel eritoten pienituloisten hyvinvoinnin parantamiseen, ja uusien työpaikkojen luomiseen.
Kuvaamasi tilanne on varmasti joillekin todellisuutta, sitä en epäile. Kuitenkin kyseenalaistan sen, että onko työ tosiasiassa kannattamatonta työntekijälle, jos hän sietää moista p*skaa niskaansa työnantajalta, eikä irtisanoudu tai tee asialle jotakin? (viittaan tällä nyt siihen, että mahdollisesti kyseisestä työstä saatava palkka olisi työttömyyskorvausta suurempi, ja siten yksittäiselle ihmiselle kannattavaMPI ratkaisu kuin työttömyys)
Ei kukaan ansaitse moisia työoloja.
t. 18
Kokoomus kannattaa ajatusta, että AINA työnteko on kannattavaa eli millään tuilla ei kannata elellä vaan aina kannattaa tehdä työtä. Siitä seuraa enemmän verorahoja, joilla voidaan maksaa eläkkeet ja tuet yms.
Itse olen keskituloinen ja aion äänestää kokoomusta.